2021-02-14, 15:03
Medlem
Hej!
Har skt lite grann och bara hittat halvbra trdar angende mining 2021.
Det r ethereum som gller har jag frsttt?
Kan ngon erfaren ge lite exempel p olika uppsttningar samt vad dom kan generera, lite tips och tricks skulle uppskattas ocks.
Citera
2021-02-14, 17:25
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Hej!
Har skt lite grann och bara hittat halvbra trdar angende mining 2021.
Det r ethereum som gller har jag frsttt?
Kan ngon erfaren ge lite exempel p olika uppsttningar samt vad dom kan generera, lite tips och tricks skulle uppskattas ocks.

ja, undrar jag ocks? Vad krvs och vad ger det fr cash?
Citera
2021-02-14, 17:40
Medlem
DigGaNs avatar
Om du inte kan rkna ut dessa saker p egen hand, r det osannolikt att du kommer att kunna gra mining vrt vad du spenderar idag.

Saken r den att det krvs mycket kunskap och problemlsning fr att driva en mining operation. Det frsta testet av dina kunskaper och problemlsning r att ta reda p vad du behver fr att komma igng och om det hursom r vrt det tillslut.

Om du inte kan rkna ut detta utan att be andra om hjlp p ett allmnt forum r det osannolikt att du kommer att kunna rkna ut framtida problem nr dina miners stter p eventuella problem. Vad ska du gra d, be om hjlp p Flashback igen?

Din bsta satsning just nu r att lsa s mycket som mjligt fr att frst protokollen och tekniken utan att fokusera p att tjna pengar. Nr kryptovintern kommer tillbaka, nrhelst det r, d kan det vara vrt att titta p det igen.
Citera
2021-02-14, 17:57
Medlem
Hegamons avatar
Jag ska bygga en Ethereum-mining-farm, hur?

Jag ska bygga en Ethereum mining farm och det berknar jag kosta ca 500 000 kr i utrustning. Efter research.

Kan ni specificera vilken utrustning jag behver?
Likas platsen? Norge, Sverige eller annat europeiskt land?

Ngot sdant hr tnkte jag bygga:
https://www.youtube.com/watch?v=aR1NfEb1UF8
Senast redigerad av Hegamon 2021-02-14 kl. 18:01.
Citera
2021-02-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag ska bygga en Ethereum mining farm och det berknar jag kosta ca 500 000 kr i utrustning. Efter research.

Kan ni specificera vilken utrustning jag behver?
Likas platsen? Norge, Sverige eller annat europeiskt land?

Ngot sdant hr tnkte jag bygga:
https://www.youtube.com/watch?v=aR1NfEb1UF8
Du behver gratis el! Omjligt att konkurrera med korrupta kineser annars.
Citera
2021-02-14, 18:24
Moderator
HelgeBuks avatar
Sammanfogade de hr trdarna eftersom de har snarlika frgestllningar (ven om den ena r lite bredare). /Mod
Citera
2021-02-14, 18:33
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp

Citat:

Han i klippet brnner 27000 - 30 000 kilowatttimmar per mnad nr hans 40 riggar r igng. Vilket i USA kostar 1000 till 1300 dollar per mnad. Upp till 5000 dollar Ethereum bryter han per mnad.

Enligt utrkningar jag hittar online kostar 30 000 kilowattimmar ca 1500 kr i mnaden?
Citera
2021-02-14, 18:35
Avstngd
XX-Ambars avatar
Wow, en halv miljon. Hur lng tid kan det drja innan du har genererat tillrckligt fr att tcka den utgiften?

Citat:
D r det ngot som man ska utnyttja p en lmplig plats vid ngot strre fretag, privat eller statligt eller kommunalt.
Senast redigerad av XX-Ambar 2021-02-14 kl. 18:39.
Citera
2021-02-14, 20:02
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Han i klippet brnner 27000 - 30 000 kilowatttimmar per mnad nr hans 40 riggar r igng. Vilket i USA kostar 1000 till 1300 dollar per mnad. Upp till 5000 dollar Ethereum bryter han per mnad.

Enligt utrkningar jag hittar online kostar 30 000 kilowattimmar ca 1500 kr i mnaden?

En kilowattimme kostar i sverige ca 1 kr (inklusive ntavgift och skatter). Med den stora frbrukningen kanske det gr att komma ner i 50 re, men knappast mindre. Allts 10 ggr s mycket som du tnkt.
Citera
2021-02-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
En kilowattimme kostar i sverige ca 1 kr (inklusive ntavgift och skatter). Med den stora frbrukningen kanske det gr att komma ner i 50 re, men knappast mindre. Allts 10 ggr s mycket som du tnkt.

Jag minar med en gpu, frbrukningen ligger p under 144 kWh s grovt rknat 144 kr i mnaden och jag fr in ca 1200 kr i mnaden.

Hur kommer det sig att jag ligger s bra till?
Citera
2021-02-14, 20:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iracer
Jag minar med en gpu, frbrukningen ligger p under 144 kWh s grovt rknat 144 kr i mnaden och jag fr in ca 1200 kr i mnaden.

Hur kommer det sig att jag ligger s bra till?

Ok, men hur mycket skulle du kunna mina? Kan du enkelt skala upp? Sg du vill tjna 100 000 kr i mnaden, vad krvs d i investering? Lpande kostnader, ca 15000 fr elen? Vad kostar datorerna? Hur mnga riggar behvs? 80?
Citera
2021-02-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, men hur mycket skulle du kunna mina? Kan du enkelt skala upp? Sg du vill tjna 100 000 kr i mnaden, vad krvs d i investering? Lpande kostnader, ca 15000 fr elen? Vad kostar datorerna? Hur mnga riggar behvs? 80?

Jag vet inte, ville bara dela med mig av min erfarenhet och jag har endast minat i en vecka. Det kanske r extra bra att mina just nu, vad vet jag...

edit:
ja juste, jag minar inte ETH utan mnga olika cryptos. Jag anvnder nicehash och p den minar man egentligen inte utan du sljer din GPU-hashpower till andra som dom anvnder till mining p vad som helst egentligen och du fr betalt i BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in