Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Ronny
Jag bor i Gävle så det finns goda förutsättningar då det finns en konstsnöslinga med kyla två mil härifrån om vintern är frånvarande.
Vi kan nog tacka skidåkaren och bloggaren Erik Wickström för att 5000 blivit standard. Han har gjort mycket reklam för stakmaskin och varit framåt inom det området.
Jag har två par rullskidor, Elpex evo x med 2: or och ett par 4: or från Swenor. Ska minimera åkningen på tvåorna och köra trögrull hela sommaren. Antar att du också åker rullskidor? Hur tänker du med trögheten?
Ah vad najs! Har det blivit någon åkning på snö nu i vinter då?
Ja precis, jag följer honom ganska mycket, tycker han har bra ideer så kring träning.
Ah det låter bra. Jo det gör jag men kör inte jättemycket. Har Elpex med 4or bak och 3or fram, är väl de jag kör på. Sen har jag ett par med 2or fram och 3or bak. Men Swenor ska väl va väldigt tröga? Har kört ganska mycket typ 11 km på rullskidor och då blir det de tröga. Sen vill jag inte det ska gå för trögt så de känns lagom, jag stakar i princip bara på rullskidor eftersom jag är så kass på att diagonala. Sen är det goare med tröghjul nerför här där jag åker...
Jag vet inte om du tänker dig bara stakning?
Edit: Jag åker väl typiskt något fortare på 4or bak och 3or fram än jag gör på vintern så känns som man inte vill ha lättare rull av den anledningen heller.