Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-20, 09:59
  #1
Medlem
jag måste ställa en fråga till er som har kopior av dyra klockor. hur tänker ni där egentligen? känns det inte fel på något sätt när ni vet att det ni har inte är äkta men ni ger sken av det? Slogs ni inte av tanken att köpa en icke fejkklocka som motsvarar vad ni kunde lägga som budget? jag menar finns hur många bra klockor som helst för rimliga pengar.
Citera
2021-02-20, 10:03
  #2
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgocrazy
jag måste ställa en fråga till er som har kopior av dyra klockor. hur tänker ni där egentligen? känns det inte fel på något sätt när ni vet att det ni har inte är äkta men ni ger sken av det? Slogs ni inte av tanken att köpa en icke fejkklocka som motsvarar vad ni kunde lägga som budget? jag menar finns hur många bra klockor som helst för rimliga pengar.

Kan det inte vara så att vi är olika om hur vi uppfattar metavärden på klockor?
En del kanske tycker att det bara är bra att det ser dyrt ut men är billigt? Lite som att man får det bästa av två världar.
Citera
2021-02-20, 10:03
  #3
Avstängd
LudwigFittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgocrazy
jag måste ställa en fråga till er som har kopior av dyra klockor. hur tänker ni där egentligen? känns det inte fel på något sätt när ni vet att det ni har inte är äkta men ni ger sken av det? Slogs ni inte av tanken att köpa en icke fejkklocka som motsvarar vad ni kunde lägga som budget? jag menar finns hur många bra klockor som helst för rimliga pengar.

Du ANAR inte så mycket fitta jag får av min fejkade seiko!

Citera
2021-02-20, 10:03
  #4
Medlem
pelle_snusks avatar
Nu bär jag en 100% äkta Seiko, men tänker du att man skulle känna dåligt samvete?
Citera
2021-02-20, 10:10
  #5
Medlem
Man får mer fitta av en Fitbit än en rolex. Brudar gillar hälsomedvetna killar.
Citera
2021-02-20, 10:11
  #6
Medlem
Qariaalims avatar
För jag vill se bra ut i vardag men om någon rånar mig så kan jag bara säga "här no problem".
Min äkta klocka har jag bara på finare tillfällen.
Citera
2021-02-20, 10:13
  #7
Medlem
Jag har en plastklocka för 129 kr som är blå.
INGET som lockar en rånare.
Citera
2021-02-20, 10:23
  #8
Medlem
Är det inte bättre att titta på telefonen om ni undrar vad klockan är? Då slipper man något som skaver på handleden också.
Citera
2021-02-20, 10:41
  #9
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Lite som att köpa en BMW men merparten av bilen är Volkswagen .
Citera
2021-02-20, 10:42
  #10
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Är det inte bättre att titta på telefonen om ni undrar vad klockan är? Då slipper man något som skaver på handleden också.

Klocka = klass. Själv har jag 4 klockor.
Citera
2021-02-20, 10:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag har en plastklocka för 129 kr som är blå.
INGET som lockar en rånare.

Exakt, tiden blir detsamma oavsett priset på klockan, och man har ju telefonen att titta på.

Till TS:

Många har ju en kopia till vardags och den äkta vid speciella tillfällen
Citera
2021-02-20, 10:49
  #12
Medlem
Folk som köper och bär kopior är babbar eller WT svennar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback