Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-21, 09:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
En man 40-årsåldern har gripits misstänkt för mord på en 35-årig kvinna i Mariestad.

En inringare larmade polisen om händelsen klockan 03.15 på söndagsmorgonen. När polisen kom till adressen hittades kvinnan död.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...dern.91J7c86EX

Citat:
Ytterligare en kvinna i 35-årsålden har blivit misshandlad på adressen. Hon togs om hand av polis i närheten av adressen. På adressen kunde polis gripa den nu misstänkte mannen.
https://www.expressen.se/gt/just-nu-...ipen-for-mord/

Vad vet vi och vad kan vi få fram? Det låter som att en extremt omysig snubbe varit i farten...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-02-21 kl. 09:13.
Citera
2021-02-21, 09:19
Moderator
Citat:
...polisen larmades till en adress i utkanten av Mariestad.

I bostaden hittades en avliden kvinna i 35-årsåldern och en misshandlad kvinna i samma ålder.
https://www.mariestadstidningen.se/2...stanker-brott/
Citera
2021-02-21, 09:20
Medlem
Platsen är Guntorp i Lyrestad hörde jag
Citera
2021-02-21, 09:22
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av drutten66
Platsen är Guntorp i Lyrestad hörde jag
Aha, tack! Googlar mig till att det verkar vara vacker landsbygd (där det säkert finns gamla hus att hyra), typ en mil utanför tätorten...

Två kvinnor och en man, i nästan samma ålder, får mig att gissa på missbruk och "fest" som slutade i bråk och tragedi.
Citera
2021-02-21, 09:35
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, tack! Googlar mig till att det verkar vara vacker landsbygd (där det säkert finns gamla hus att hyra), typ en mil utanför tätorten...

Två kvinnor och en man, i nästan samma ålder, får mig att gissa på missbruk och "fest" som slutade i bråk och tragedi.
Väldigt begränsad skara möjliga GM om han skulle vara skriven där.
Citera
2021-02-21, 09:39
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:

Det har du nog rätt i. Mycket såna bor där. Enda stället det finns lediga lägenheter i. Kommunen placerar dem gärna där. 35-årsåldern känner jag inget folk i. Så jag kan inte ens gissa för mej själv. Tankarna går för fullt.
Senast redigerad av Darkwind 2021-02-21 kl. 09:43.
Citera
2021-02-21, 09:47
Moderator
Undrar om det var fler där, men att någon avvikit? Det är en smula udda konstellation: två kvinnor och en man, kanske har en fjärde (en man) avvikit från platsen? Vi får se vad som framkommer...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-02-21 kl. 09:52.
Citera
2021-02-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Det har du nog rätt i. Mycket såna bor där. Enda stället det finns lediga lägenheter i. Kommunen placerar dem gärna där. 35-årsåldern känner jag inget folk i. Så jag kan inte ens gissa för mej själv. Tankarna går för fullt.

Ska vara i en villa, Nån grek äger huset men hyr ut det nu
Citera
2021-02-21, 10:01
Medlem
jewclaws avatar
Hörde att "Magnusson" är inblandad.
Citera
2021-02-21, 10:05
Medlem
Ett mord som spårat ur förmodligen.

Vem är "Magnusson"?
Citera
2021-02-21, 10:08
Medlem
Troians avatar
Citat:

Spår 1b är väl något i stil med att en kvinna lämnat sin våldsamme man och tillfälligt bosatt sig hos en väninna. Mannen åker dit, full kanske, har ihjäl exet och skadar väninnan.
Citera
2021-02-21, 10:09
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Hörde att "Magnusson" är inblandad.

Vem e Magnusson? Är han i den åldern? Är han Mariestadsbo från början? Har du lust att maska namnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in