Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-23, 04:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt Ruskibuss så är det närmast ett mångkulturellt paradis men finns det någon annan som har erfarenhet av området? Anledningen till att jag frågar är att sonen blivit erbjuden en lägenhet där. Hur stor är risken att han får det enda svenska efternamnet på namntavlan i sin trappuppgång? Eller är det som Ruskibuss hävdar ett trvligt område utan större problem med personrån och liknande?
Citera
2006-05-23, 04:59
Awaiting Email Confirmation
shaolinmasters avatar
..

har en polare som bor i hagalund som e svensk.
funkar bra där så länge man inte skjuter ut rasistiska ord ifrån sig.
skall det nog fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Enligt Ruskigbuss så är det närmast et mångkulturellt paradis men finns det någon annan som har erfarenhet av området? Anledningen till att jag frågar är att sonen blivit erbjuden en lägenhet där. Hur stor är risken att han får det enda svenska efternamnet på namntavlan i sin trappuppgång? Eller är det som Ruskigbuss hävdar ett trvligt område utan större problem med personrån och liknande?
Citera
2006-05-23, 05:02
Awaiting Email Confirmation
shaolinmasters avatar
..

det enda område jag skulle avråda ifrån är väl rosengård.
där lär man knappast vara säker under nån längre tid.
speciellt om man e svensk.

Citat:
Ursprungligen postat av shaolinmaster
har en polare som bor i hagalund som e svensk.
funkar bra där så länge man inte skjuter ut rasistiska ord ifrån sig.
skall det nog fungera.
Citera
2006-05-23, 05:29
Medlem
Drapåtrissors avatar
Själv så passerar jag varje dag Rissne när jag åker hem från jobbet och brukar även handla på Hemköp. Och på ytan verkar det råda en trevlig stämning i området. Men det är kanske en annan sak att bo i området? Och hur säkert är det kvällstid?
Citera
2007-06-11, 15:23
Medlem
PrettySneakys avatar
Hur är Rissne i sundbyberg?

Med lite flyt kommer jag kanske inom en snar framtid få en lägenhet i Rissne. Så jag undrar om någon har koll på hur pass bra område det är. Att det är cirka 50% invandrare har jag inget problem med, men eftersom att jag har familj så vill jag inte precis att min dotter ska växa upp i ett ghetto typ rinkeby, tensta osv. Eller växa upp var lite överdrivet. Vi ska bo där i ett par år är tanken.

Så folk med en balanserad syn på hur pass bra Rissne är får gärna komma med kommentarer..

Fett bredband kommer iaf få..
Citera
2007-06-11, 15:25
Medlem
Micke666s avatar
Rissne är precis som Rinkeby, Tensta, Akalla etc etc...

Knappt en svensk så långt ögat når...
Citera
2007-06-11, 15:29
Medlem
tältpinnes avatar
Jag skulle inte kalla det flyt att få en lya i Rissne. Allra minst om jag hade en fru och barn. Varför inte ta en skräpig söderförort istället där du slipper buset, typ bandhagen. Antar dock att du har goda skäl att välja just rissne, verkar märkligt annars.
Citera
2007-06-11, 15:30
Medlem
Tjohildas avatar
Japp, husen är lite mer nybyggda bara...och du, håll din dotter borta från parkeringshusen...
Citera
2007-06-11, 15:57
Medlem
PrettySneakys avatar
Saken är den att det ändå är relativt stor chans att jag får lägenhet i rissne snart. Men om det är så illa som ni säger får man ju tänka om.. :/
Citera
2007-06-11, 16:17
Medlem
BushwickBills avatar
Den där einsteinbussen är väl från rissne, fråga han. Kanske inte om du vill ha en objektiv bild dock
Citera
2007-06-11, 16:26
Medlem
The moonmans avatar
Gick i gymnasiet i Rissne för 5 år sedan. Mycket kan ha hänt på 5 år men då var det helt ok. Iofs lite kul när kommunen satte ut massa blommor och träd på torget för att det skulle vara fint och det tog en dag sedan hade folk tagit det de ville ha och deras ungar kastat runt resten
Citera
2007-06-11, 16:42
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The moonman
Gick i gymnasiet i Rissne för 5 år sedan. Mycket kan ha hänt på 5 år men då var det helt ok. Iofs lite kul när kommunen satte ut massa blommor och träd på torget för att det skulle vara fint och det tog en dag sedan hade folk tagit det de ville ha och deras ungar kastat runt resten

Fan va tacky! Aja, sånt kan ju hända var som helst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in