Citat:
Ursprungligen postat av
Grovyle
OJ så rätt du fick om Aker Solutions.. snart utdelning på 21 kronor.
Undrar vad som händer efter det.. ska aktien ner rejält efter utdelning, eller fortsätter den upp likt Schibsted efter sina massiva utdelningar?
P.s Vind har inte gått så bra med facit i hand.. hur pass mycket vindkraft har Aker solutions investerat i egm
Ja superfin rapport även om man bortser från extrautdelningen. Aker Solutions är verkligen ett fint bolag.
Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Det lär vankas fortsatt strålande tider för drillers i och med att Trump tog hem valet.
Marknaden verkar iaf prisa in drill baby drill i oljepriset. Putin lär vara rökt med ett lågt oljepris ett par månader.
Precis som borde gjorts när kriget började, dumpa energipriserna och sluta tramsa med vindkrafs och solceller.
Spännande att se cool companys rapport om 8 dagar. Har jag tolkat förra rapporten fel eller har algoritmerna gjort det.
Har tankat på lite när det var billigt. Jag älskar cool company som gör att die dumme Deutschen betalar min elräkning som sig bör helt skattefritt via Bermuda.
Om Trudeau ryker i nästa val kommer Kanadensiska gasbolag att gå bra, får man bara en president som begriper att LNG-export är lönsamt kommer Birchcliff och de andra att dra som fan.
Intressant, hoppas på en bra rapport. Jag sålde alla mina aktier i Cool för en bit över 120 NOK aktien nu i höstas, tror inte att priset på LNG frakt kommer dra uppåt ordentligt på ett par år. LNG projekten är försenade medan fartyg byggs i en rasande fart. Min tes var att Cool skulle fortsätta kunna fortsätta chartra ut fartyg till $100K/dag men med dagens låga rates blir det betydligt lägre än så. LNG är en no-brainer men inte frakt av den på kort sikt. Ökade mer i Golar istället (där jag redan är upp över 200%), de bygger upp vad som kommer bli en ordentlig kassaflödesmaskin från ca 2028 som kommer öeverera massiva kassaflöden oavsett priset på LNG och fram till dess kommer de öka utdelningen och återköpa aktier.
Kanadensisk gas är så galet billig att jag ökat mer i ARC Resources. Där delar jag helt din syn.
Annars är kol och då speciellt termiskt fortsatt ett personlig favorit. Ökar där allt eftersom.