Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-03, 09:44
Medlem
Hejsan!

Har använt mig av denna app i ca 1 år. Väldigt smart app.

Namn: bower(panta på) ios/android

Man skannar alltså det man sorterar vid eb återvinningsstation eller vid eran egna(man registrerar den i appen genom att fota den och beskriva vad man kan sortera.

Varje artikel ger 1 poäng(vissa 2 om dom är anslutna), poäng kan sedan bytas mot rabattkuponger eller pengar.

Utvecklas hela tiden men sorterar man så tycker jag alla borde använda den.

Fler som använder denna smarta grej?
Citera
2021-03-03, 09:52
Medlem
EEJos avatar
Jag har nyss börjat använda den. Tycker den saknar väldigt många förpackningar än så länge, men grundidén är bra. Man kan panta samma förpackning hur många gånger som helst (fast inte på samma dag). Har inte försökt hämta ut några pengar ännu. Kan man verkligen få riktiga pengar (t.ex. till PayPal eller bankkonto) eller är det sånt skit där man bara får en kupong?
Citera
2021-03-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EEJo
Jag har nyss börjat använda den. Tycker den saknar väldigt många förpackningar än så länge, men grundidén är bra. Man kan panta samma förpackning hur många gånger som helst (fast inte på samma dag). Har inte försökt hämta ut några pengar ännu. Kan man verkligen få riktiga pengar (t.ex. till PayPal eller bankkonto) eller är det sånt skit där man bara får en kupong?

Jag brukar maila dom när en förpackning inte fungerar med namn, streckodsnr samt material.(sparar dessaoch pantar dom när dom registrerats) Jodå man får dom utbetalda till sitt bank konto. Tror minsta gränsen för att slippa avgifter var 50:-

Exempel:

Arla gräddis(PL) 2 340398 010198
Champs champinjoner 250g(PL)*
7 311041 059951
Ica broccoli 250g(PL) 7 330671 127168
Garant ekologisk basilika(PL) 7 340083 470042
Ica salladslök(PL) 7 318693 362071
Blomsterboda 10 tulpaner(PL)*
7 315808 916846
Citera
2021-03-03, 10:46
Medlem
Trolltestets avatar
Låter som ett utmärkt sätt för företag att få kartlägga användares konsumtion i detalj utan att samtidigt behöva oroa sig över personlig integritet och andra affärshinder..
Citera
2021-03-03, 12:38
Medlem
blobben!!!s avatar
Hur mycket pengar ger varje förpackning? 1 öre?
Citera
2021-03-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Hur mycket pengar ger varje förpackning? 1 öre?

25poäng är 5kr. Just nu får man 20 kr per månad som man kan ta ut adderas 20kr per månad. Så ju längre man sparar detso mer kan man ta ut. Sen kommer det nog öka ju mer företag som ansluter sig.
Citera
2021-07-13, 14:44
Medlem
cineramas avatar
Fiskar upp den här tråden lite grann.
Jag har problem med att jag bara får en bråkdel av det jag pantat till min kassa och det har pågått minst 3 veckor om inte längre.

Jag får rätt antal poäng på kvittot och det har godkänts, osv.
Idag tömde jag min kasse med 29 poäng på kvitto. Sedan i riktiga kassan så dök det upp kanske bara 2 eller max 3 poäng.

Jag har efter många om och men lyckat få tag på supporten och de sa att de har problem, bla bla. Men lite kryptiskt och svävande om det.

Jag har emailat igen idag.

Är det någon kanske har koll på hur företaget mår, eller om någon skumraskföretag har tagit över och försöker maximiera kundens data för minimalt med poäng?

Det som jag tycker är suspekt är att de precis i samma veva infört önskemål att få veta mer data om mig - min ålder, namn och lite till. Jag fyllde i eftersom jag ville ha mina poäng, men det hjälpte inte.

Jag misstänker (eller snarare: vet) att de använder data till att sälja det till hugande och jag tycker det är okej så länge jag får det jag pantar för. Men får jag inte det jag pantar för så är jag inte lika villig längre.

Någon som vet?
Citera
2021-07-13, 15:18
Medlem
Vilken vinst har bower(panta på)?

Reklam och spam?
Citera
2021-07-13, 18:43
Medlem
cineramas avatar
Har inte sett någon reklam hittills, dvs inuti appet.
Citera
2021-09-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vilken vinst har bower(panta på)?

Reklam och spam?

Får förmodligen intäkter när företag "ansluter sig" och man ibland kan få 2 poäng från vissa. Dom ansluta gör ju det för att synas och att dom för ytterligare saker för att göra sitt för miljön osv.
Citera
2022-09-26, 00:05
Medlem
hibernalhatts avatar
Aha, nu förstår jag varför alla s k EU-migranter rotar runt på miljöstationen, med en mobil i näven. Lättförtjänta pengar...Kuruna,. kuruna...

Men Bower i sig är en jävligt smart idé, tyvärr missbrukas den på miljöstationerna (där det ofta ligger förpackningar utanför kärlen med streckkod)...
Citera
2022-10-06, 04:19
Medlem
Smart ide. Men hur i helvete ska detta føretag kunna gå plus nær det ær hur lætt som helst att fuska?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in