Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 18:11
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Känns tryggt att inte vara ensam 😁, vad jag förstått ska det gå att ladda ner klockan 18.
Verkar som det var i form av en uppdatering bara, så inget man laddar ner från playstation store
Citera
2023-12-12, 18:21
  #206
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
Verkar som det var i form av en uppdatering bara, så inget man laddar ner från playstation store

Inte för mig började ladda ner två uppdateringar när jag valde valhalla i menyn.

Men de var inte så stora så snart så..
Citera
2023-12-12, 19:06
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Inte för mig började ladda ner två uppdateringar när jag valde valhalla i menyn.

Men de var inte så stora så snart så..
Ahh, verkade vara samma för mig faktiskt. Ska bli kul att prova!

Skriv gärna i tråden när du lirat en stund så gör jag detsamma!
Citera
2023-12-12, 21:27
  #208
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhbmad
Ahh, verkade vara samma för mig faktiskt. Ska bli kul att prova!

Skriv gärna i tråden när du lirat en stund så gör jag detsamma!

Spelade cirka 20 minuter, vet inte vad jag gjorde för men fick plötsligt börja om, dog inte eller nåt. Orkade inte mer få testa imorgon igen..
Citera
2023-12-13, 11:28
  #209
Medlem
swebarbs avatar
Funkar dlc på ens befintliga gear eller börjar man helt fresh?
Citera
2023-12-13, 12:08
  #210
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Funkar dlc på ens befintliga gear eller börjar man helt fresh?
Jag har inte provat än men det verkar vara ett helt nytt spelläge som man öppnar upp från huvudmenyn, så det har ingen koppling till din gubbe.

Det är ju en roguelite, så du bör ju börja helt naken med bara basic-vapen från början, utan några uppgraderingar.
Citera
2023-12-13, 15:46
  #211
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag har inte provat än men det verkar vara ett helt nytt spelläge som man öppnar upp från huvudmenyn, så det har ingen koppling till din gubbe.

Det är ju en roguelite, så du bör ju börja helt naken med bara basic-vapen från början, utan några uppgraderingar.

Stämmer, är rörigt med alla skills och utrustningar, börjar helt på noll.
Citera
2023-12-13, 21:08
  #212
Medlem
drinksareonmes avatar
Delen som går på tid är så satans tråkig. Springer vilse i den jäkla labyrinten konstant., påminner om Ivaldis workshop från det förra spelet vilket jag hatade.

Tycker dlcn är sådär om jag ska vara ärlig, blir riktigt tjatigt efter ett tag.
Citera
2023-12-28, 17:30
  #213
Medlem
Nihennas avatar
Provade precis på Valhalla efter att ha spelat Elden Ring upp tills jag är redo för DLCt ochh spelat om DS3.

Jäklar. Gillar skarpt att det finns viktiga story-element. Den som är orolig att det bara är en roguelite utan något kött på benen storumässigt kan jag verkligen rekommendera.

Vilken promenad längs memory lane Jag är inte klar än, men jag gick precis igenom ett segment
Underbart.

Sen är det så klart roligt nog att bara slåss. Stridssystemet i detta är ju riktigt bra.
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2023-12-28 kl. 17:34.
Citera
2024-01-04, 16:06
  #214
Medlem
drinksareonmes avatar
Kanske inte ska lägga alltför mycket vikt vid att Tyr slogs med vapen från Japan, Egypten, Grekland och Mexiko. Han hade väl själv besökt de platserna.

Men hade varit riktigt coolt att få röja runt som Kratos i något av de ställen i nästa spel. Kan ju knappast bli ännu ett i Norden eller Grekland.
Citera
2024-04-04, 23:39
  #215
Medlem
Sameshs avatar
Köpte Ragnarök under påskrean (299kr) och håller på och spelar nu, vet ej hur långt jag är inne i spelet (är i Vanaheim) men än så länge så är det lika bra som det första spelet, jag måste säga dock att det tog väldigt hårt att få se Sony/Santa Monica Studios har hakat på wokeism och blackwashing, att få se Angerboda gestaltas av en svart flicka känns som ett hån mot skandinavisk mytologi,

jag hade jättesvårt för hela sektionen i Ironwood och hoppas verkligen att man inte ser henne mer i spelet så att man förhoppningsvis kan förtränga denna hädelse och exempel på omvänd kulturell appropriering, hennes mormor ( Grýla) var också svart, jag skulle gärna vilja veta från utvecklarna vilket syfte detta har för spelet.

Första spelet var lite som Peter Jackson med LoTR, han ändrade grejer från boken men på ett respektfullt sätt, detsamma kan man säga om Santa Monica Studios med det första God of War. Men precis som Peter Jackson frångick detta med The Hobbit där han brutalt visade respektlöshet så har Santa Monica Studios gjort detsamma med Ragnarök, jag hoppas verkligen att det inte finns mer i spelet av liknande händelser.
Citera
2024-04-05, 03:51
  #216
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Köpte Ragnarök under påskrean (299kr) och håller på och spelar nu, vet ej hur långt jag är inne i spelet (är i Vanaheim) men än så länge så är det lika bra som det första spelet, jag måste säga dock att det tog väldigt hårt att få se Sony/Santa Monica Studios har hakat på wokeism och blackwashing, att få se Angerboda gestaltas av en svart flicka känns som ett hån mot skandinavisk mytologi,

jag hade jättesvårt för hela sektionen i Ironwood och hoppas verkligen att man inte ser henne mer i spelet så att man förhoppningsvis kan förtränga denna hädelse och exempel på omvänd kulturell appropriering, hennes mormor ( Grýla) var också svart, jag skulle gärna vilja veta från utvecklarna vilket syfte detta har för spelet.

Första spelet var lite som Peter Jackson med LoTR, han ändrade grejer från boken men på ett respektfullt sätt, detsamma kan man säga om Santa Monica Studios med det första God of War. Men precis som Peter Jackson frångick detta med The Hobbit där han brutalt visade respektlöshet så har Santa Monica Studios gjort detsamma med Ragnarök, jag hoppas verkligen att det inte finns mer i spelet av liknande händelser.
Här har vi ett av de offer som fallit för Sweet Baby Incs snakeoil. Dom var inte inblandade som konsulter i första spelet men däremot i andra. Angerboda är kvittot på detta och det gav en bitter smak hos dom flesta, att något känns fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback