Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
En äkta incel bör ha ett hat mot kvinnor.

Alla har sina egna definitioner av incel.
Citera
2021-03-09, 15:57
Medlem
Grovt uppskattat 1500 samlag. Incel sen i onsdags. Hade jag fått välja hade jag penetrerat en ny vagina varje dag ungefär, med nån dags paus för andra nöjen. Så jag är mer incel än nån som "bara vill ha en flickvän".
Citera
2021-03-09, 16:01
Medlem
Noll samlag under hela mitt liv. Mår hur bra som helst och kan absolut tänka mig fortsätta leva ett sexlöst liv
Citera
2021-03-09, 16:07
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Noll samlag under hela mitt liv. Mår hur bra som helst och kan absolut tänka mig fortsätta leva ett sexlöst liv

Är inte det mer ett frivilligt celibat än ett ofrivilligt?
Citera
2021-03-09, 16:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:

Varför?
Citera
2021-03-09, 16:45
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Är inte det mer ett frivilligt celibat än ett ofrivilligt?

Consensual celibacy
Citera
2021-03-09, 17:39
Medlem
Ett år sen. Har aldrig nästan aldrig haft ett ligg som singel, dvs med en person jag inte sedan blivit ihop med. Räknar mig som halvincel eftersom jag i princip går helt sexlös mellan mina förhållanden.
Senast redigerad av Edgeslammer 2021-03-09 kl. 17:58.
Citera
2021-03-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag tänker det har att göra med hur man ser på sin situation idag. Att man uppfattar att man är ofrivilligt celibat. Vad man gjort tidigare i livet är irrelevant. Har alltså inget med att vara oskuld eller liknande att göra.

Säg att man varit skitsnygg kille och legat en massa, sen råkar ut för en olycka och får hela ansiktet förstört och handikappad och därför får svårare med tjejer. Givet att man fortfarande har sexlust så då är man ju incel tills man hittar någon som accepterar en trots fysiska defekter. Extremt exempel, men tänker att en liknande parallel kan dras till vilken inställning/psykisk status man har vid en tidpunkt och en annan.
Att någon är snygg eller skitsnygg har nog inte mer än väldigt svag korrelation(om någon alls) till hur mycket personen i fråga "fått ligga". Jag har träffat en del mänskor som ser väldigt bra ut och som legat väldigt lite under livet.

Din definition av incel stämmer inte alls överens med den som finns, med en massa referenser och källor, bl.a. på engelska wikipedia:" resentment, misogyny, misanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against sexually active people"

Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
Alla har sina egna definitioner av incel.
Ja, precis. Just därför vet man aldrig helt vad man diskuterar egentligen.

Citat:
Ja, ett generaliserat och stadigvarande hat mot kvinnor, låter som ett rimligt kritierie för att något om incels ska gå och svara på eller vara meningsfullt att diskutera.
Citera
2021-03-09, 22:54
Medlem
Hela grejen med incel är ju felaltig. Alla män vill väl ligga mer? Blir de automatiskt incels då?

Har legat cirka 2000 gånger uppskattningsvis med över 70 olika kvinnor. Sist var i oktober/november.
Citera
2021-09-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Precis, men man kan ju ha legat tidigare i livet och nu har orimligt höga krav, eller att man utvecklat psykiska problem.

Sänk kraven.......knulla fult så får många roa sig betydligt oftare än sikta mot stjärnorna och vips...så händer ingenting.
Citera
2021-09-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palpaljett
Sänk kraven.......knulla fult så får många roa sig betydligt oftare än sikta mot stjärnorna och vips...så händer ingenting.

Men det är ju värre att knulla ett fetto än att vara i celibat. Huajamej.
Citera
2021-09-24, 13:53
Medlem
Castles avatar
Jag har varit incel sen förra helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in