2021-03-10, 19:53
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
lite som sverige, fast vi har koncentrerat rikedom kring stockholm.

Hur tänker du nu? Att förmögna människor bor i Sthlm. och resten av Sverige är fattigt?
Citera
2021-03-11, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur tänker du nu? Att förmögna människor bor i Sthlm. och resten av Sverige är fattigt?

Jo , stockholms skattebetalare finansierar exempelvis underskottet i malmös stads budget.
Citera
2021-03-11, 07:13
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jo , stockholms skattebetalare finansierar exempelvis underskottet i malmös stads budget.

Du har rätt i att Sthlm stöttar resten av Sverige, inkl Malmö. Men eftersom man i Sverige inte öronmärker skattekronor har du fel i sak.
Citera
2021-03-11, 07:18
Medlem
Citat:
Du har rätt i att Sthlm stöttar resten av Sverige, inkl Malmö. Men eftersom man i Sverige inte öronmärker skattekronor har du fel i sak.

Hur menar du nu, om du tar flyget över sundet dvs malmö-gdansk så är malmö ett getto i jmf, tar du däremot och sätter dig på en buss i riktning mot den polsk-ryska gränsen istället för att stanna i gdansk området, så är malmö ett subventionerat getto.
Citera
2021-03-11, 07:26
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Hur menar du nu, om du tar flyget över sundet dvs malmö-gdansk så är malmö ett getto i jmf, tar du däremot och sätter dig på en buss i riktning mot den polsk-ryska gränsen istället för att stanna i gdansk området, så är malmö ett subventionerat getto.

Testa att röra dig bortom Gamla staden i Gdansk eller piren i Sopot så inser du snart att du har fel.
Citera
2021-03-11, 08:15
Medlem
Citat:
Testa att röra dig bortom Gamla staden i Gdansk eller piren i Sopot så inser du snart att du har fel.

Joda, det var ju lite av min påäng med , "sätter dig på bussen mot den polsk-ryska gränsen, det blir ju lite mer norra sverige med torrdas och "handbyggda hus" av det.

men det är klart, för 30 år sedan såg även gdansk-sopot-gdynia ut som en mix mellan byggarbetsplats och" kreml high", men komunistisk okupation is a thing.

https://www.youtube.com/watch?v=9lE9...=MathiasWallin
Citera
2021-03-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Varför är du så nedlåtande? Tror du att du får mer rätt då? Du uppträder omoget och oförskämt. Jag har räknat på det, det är frågan om mindre än en 1% av befolkningen, det kan omöjligt ha någon större påverkan.

Därför att du hoppar runt i dina medvetna 'misstolkningar' av vad jag sagt efter att ha varit bergsäker utan grund.. Du har ingen vikt alls i ämnet och och är inte intresserad av sanningen. Därav min behandling av dig som ingenting och av noll betydelse.
Citera
2021-03-11, 12:29
Bannlyst
Citat:
Vad EU har för relevans? Är du på riktigt? EU har en inre marknad och fri rörlighet mellan länderna. Saudiarabien är väldigt otillgängligt. Det är fullständigt olika världar.

Din gamla fabrik flyttade till Polen därför att arbetarna är billigare där. Är det så du vill konkurrera, med lägre löner?

Alla (nästan i alla fall) som äger sin bostad i Sverige blir allt rikare, tycker du att det är något negativt att vi blir rikare?

Inflation? Vad? Sverige har inte haft inflation att tala om på många år. Vad menar du?
Är det barnen som ska köpa bostaden av föräldrarna då?
Barnen kan ju ta ett stort banklån och betala ränta.

Vem blir rikare jo banken.

Detta fenomen ser du som något bra, att generationen innan ruinerar nästa generation.

Hållbar utveckling joja.

Du är ju inte tillräckligt skarp för att diskutera sånt här.
Citera
2021-03-11, 16:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Polen har 28 PROCENT KVINNOR I NATIONELLA PARLAMENTET.
Citera
2021-03-11, 21:16
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZpRm-QaNnoN
Är det barnen som ska köpa bostaden av föräldrarna då?
Barnen kan ju ta ett stort banklån och betala ränta.

Vem blir rikare jo banken.

Detta fenomen ser du som något bra, att generationen innan ruinerar nästa generation.

Hållbar utveckling joja.

Du är ju inte tillräckligt skarp för att diskutera sånt här.
Vi lever i en marknadsekonomi, visste du inte det? I vilken ekonomi vill du leva i? Planekonomi? Testa att tänka innan du skriver nästa gång.

Rika föräldrar får hjälpa sina barn med bostad. Har du inte råd att köpa så får du hyra och spara tills du har råd. Räntorna är väldigt låga idag och det är inte alls något som gynnar banken. Banker tjänar mer på högre ränta.

Vad är din lösning, att banker inte ska tjäna pengar!?

Dessutom har du fel i sak, nästan alla som köper sin bostad i Sverige blir rika på sikt. Givetvis beroende på läget.
Senast redigerad av saganshus 2021-03-11 kl. 21:24.
Citera
2021-03-11, 21:21
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Därför att du hoppar runt i dina medvetna 'misstolkningar' av vad jag sagt efter att ha varit bergsäker utan grund.. Du har ingen vikt alls i ämnet och och är inte intresserad av sanningen. Därav min behandling av dig som ingenting och av noll betydelse.
Jag noterar att du inte har några sakliga argument överhuvudtaget. Istället fyller du inlägget med befängt nonsens.
Citera
2021-03-11, 21:34
Medlem
Citat:
Vi lever i en marknadsekonomi, visste du inte det? I vilken ekonomi vill du leva i? Planekonomi? Testa att tänka innan du skriver nästa gång.

jag är inte riktigt säker på att du förstår något av de 2 begreppen.

Citat:
Rika föräldrar får hjälpa sina barn med bostad. Har du inte råd att köpa så får du hyra och spara tills du har råd. Räntorna är väldigt låga idag och det är inte alls något som gynnar banken. Banker tjänar mer på högre ränta.

Uhm, du vet vart bankerna lånar sina pengar och vad de får betala i ränta, som du sen lånar av dem?

Citat:
Vad är din lösning, att banker inte ska tjäna pengar!?

Jag tror han menar att det är bättre om du blir rik och kan ge ditt hus till dina barn , istället för att banken blir rik, och "lånar ut" ditt hus till dina barn.

Citat:
Dessutom har du fel i sak, nästan alla som köper sin bostad i Sverige blir rika på sikt. Givetvis beroende på läget.

född på 00 talet? ganska sent på 00 talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in