2021-03-12, 07:10
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Sant, ålder har ju ingen större betydelse egentligen, men det hade förklarat varför finnanskrisen i mitten på 2000 talet gått henne förbi, men går man på bidrag och spenderar sina dagar på instagram och tiktock så kanske det inte spelar någon större roll hur gamal man är.

Jag har fått "förklarat" för mig att det är logik, tydligen utan någonsomhelst skillnad mot Aristoteles eller Freges definitioner av logik....
Jag noterar att du inte har några sakliga argument överhuvudtaget. Istället så fyller du inlägget med befängt nonsens.
Citera
2021-03-12, 07:11
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Girlpower!!! Whoop whoop!

..fasen vad vassa ni är tjejer! Systerskapet™ for the win!!

..hahaha!
Jag noterar att du inte har några sakliga argument överhuvudtaget. Istället så fyller du inlägget med befängt nonsens.
Citera
2021-03-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Jag noterar att du inte har några sakliga argument överhuvudtaget. Istället fyller så du inlägget med befängt nonsens.

Jo, jag har förståt att allt du skriver är "superdupersmart". att du har tid och sitta här när du kan vara ute och förbättra världen och generar skatteintäkter är ett mysterium, hade du varit en pojke hade jag gissat på att du hade ett sånt där mysigt skalbart arbete.
Citera
2021-03-12, 07:15
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Jo, jag har förståt att allt du skriver är "superdupersmart". att du har tid och sitta här när du kan vara ute och förbättra världen och generar skatteintäkter är ett mysterium, hade du varit en pojke hade jag gissat på att du hade ett sånt där mysigt skalbart arbete.
Du är ju fullständigt patetisk. Du kan inte komma på ett enda sakligt argument för din sak. Istället hittar du på en massa nonsens om min person som du inte vet ett skit om. Du är sannerligen en ynklig karaktär.
Citera
2021-03-12, 07:16
Medlem
Citat:
Sant, ålder har ju ingen större betydelse egentligen, men det hade förklarat varför finnanskrisen i mitten på 2000 talet gått henne förbi, men går man på bidrag och spenderar sina dagar på instagram och tiktock så kanske det inte spelar någon större roll hur gamal man är.

Jag har fått "förklarat" för mig att det är logik, tydligen utan någonsomhelst skillnad mot Aristoteles eller Freges definitioner av logik....

Jag är inte ens särskilt hoppfull till de som har vuxet liv bakom sig vad gäller Svenska kvinnor. Prata ekonomi eller politik i ett större perspektiv (utanför lokalt skvaller och föreningsekonomi) med dem är nästan alltid som att skjuta sig själv i huvudet. Ni kan säkert skylla det på den framträdande rollen feminism har fått inom politiken där. Mer söndercurlade och verklighetsfrånvända kvinnor finns inte på jordens yta.
Citera
2021-03-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är mindre löneskillnader mellan kvinnor och män i Polen och det finns fler kvinnor i chefspositioner 44%
Även våld i nära relationer och våldtäkter är på mycket lägre nivå.

Grundlagen i Polen skyddar alla liv från befruktning till döden. Barnet i kvinnans mage har ett eget unikt DNA därför kan man inte säga att det tillhör kvinnans kropp.

Polen var ett av de första länder som gav kvinnor rösträtt 1918,
tex. i Frankrike fick kvinnor rösträtt först efter II VK

Intressanta påståenden.Har du några källor?
Citera
2021-03-12, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Testa att röra dig bortom Gamla staden i Gdansk eller piren i Sopot så inser du snart att du har fel.

Eller centrala delarna i Warszawa.
Citera
2021-03-12, 07:25
Medlem
Lönen och chefer låter ju bra om det är sant.

Abortlagen låter också bra om man är dumkatolik eller islamist. Vilket förresten är samma sak i princip. Fortsätt så så stängs pengakranen av.

Kvinnomisshandel däremot, där får man nog titta på hur och vad som mäts. Bara anmälningar och lagbrott troligen. Lite fast uppfostran lär ingen ta skada av. TS verkar vara ännu ett bortskämt östatsyngel som inte förstår att låta bli att bita den hand som föder hen.
Citera
2021-03-12, 08:51
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Det kommer massor av polacker till Sverige för att jobba och inte sällan svart. Det gör det inte för att det är så bra i Polen.

Polacker åker till Sverige, jobbar svart i ca 6 månader och bygger sen en villa ute på landet.
Det är samma princip som när svenskar åkte till Norge fast med långsiktigare tänk.
Citera
2021-03-12, 09:35
Medlem
Gå in på div jänställdhetsindex som finns.
Globalis ex.

Polen hamnar sämre ut än Sverige i typ 100% av dessa.

Varför?
Jo för att Sverige är betydligt mer jämställt än Polen.

Så nu kan vi avsluta denna tråd.
Citera
2021-03-12, 09:42
Medlem
Citat:
Saudiarabien är inte ett EU-land. Så på vilket sett tycker du att det går att jämföra? Men för övrigt är Saudiarabien långt rikare än Polen. Så vad tjänar din befängda jämförelse för syfte? Nej, Polen har enormt mycket längre levnadsstandard än Sverige. Polen kommer aldrig att komma ikapp. Sverige har också höjt levnadsstandarden varje år, gapet har inte minskat. Polen har ca 22 000 Euro/ per invånare och Sverige har ca 37 000 Euro/ per invånare. Det är inte långt ifrån dubbelt så rikt i Sverige.

Du har såklart fel.

Polen har gått från 25.000 till över 33.000 USD per capita på 10 år. Sverige har fått från 49.500 till 53.000 på samma period. Med samma takt dröjer det inte länge för dem att gå om Sverige. Dessutom lägger de sina resurser på välstånd till sin befolkning medan Sverige skänker bort stora delar av sitt välstånd till bistånd, EU, FN och random utlänningar som väljer att bosätta sig i landet.

https://tradingeconomics.com/poland/gdp-per-capita-ppp
Citera
2021-03-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Lönen och chefer låter ju bra om det är sant.
Jo, på en fri marknad (inte i en blandekonomi) styr kompetens lönesättning och position på arbetsmarknaden.

Citat:
Abortlagen låter också bra om man är dumkatolik eller islamist. Vilket förresten är samma sak i princip. Fortsätt så så stängs pengakranen av.

Skillnaden mellan "feminism" och "jämstäldhet" i ett nötskal....

Citat:
Kvinnomisshandel däremot, där får man nog titta på hur och vad som mäts. Bara anmälningar och lagbrott troligen. Lite fast uppfostran lär ingen ta skada av. TS verkar vara ännu ett bortskämt östatsyngel som inte förstår att låta bli att bita den hand som föder hen.

Det är i stort samma resultat vart man än mäter, i den industraliserade västvärlden, ink sverige. Kvinnor är mer benägna att slå först, män och kvinnor drabbas i samma utsträkning av relationsvåld, ca 7%, av populationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in