Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-14, 23:53
Medlem
JymdKjams avatar
Ja, så då kommer nu inom kort världens första bronsstaty av vår svenska klimathjältinna att avtäckas. Den ska stå utanför ett ”grönt” universitet i Storbritannien:

https://www.hampshirechronicle.co.uk...medium=twitter

Citat:
The university wanted a sculpture of Greta because it is a very 'green' University and they feel that Greta will be an inspiration to all the students.

I first made a maquette (quarter size figure) of my idea, which had to be approved by the committee online. I completed the sculpture by the end of the year and the Vice Chancellor, Joy Carter, was able to visit between lockdowns to approve the finished sculpture. It is now almost finished being cast in bronze.

Vad säger vi? Fint med utsträckt hand? Verklighetstrogen? Konstnären har jobbat i ett år på den - syns det? Verkshöjd?
Senast redigerad av JymdKjam 2021-03-15 kl. 00:25.
Citera
2021-03-14, 23:55
Medlem
Qusimotos avatar
Undra hur länge den får stå orörd
Citera
2021-03-14, 23:58
Moderator
yz44s avatar
Jag hade inte kunnat känna igen att det var Greta om någon frågat mig, inte alls likt på bilden.
Citera
2021-03-15, 00:03
Medlem
Kunde de inte valt ett annat material än en legering av ett antal (miljö)giftiga tungmetaller? Antar att brytning och framställning av dessa metaller är ganska miljöovänlig också.
Citera
2021-03-15, 00:04
Medlem
saganshuss avatar
Det blir jättefint. Men rent allmänt så är jag emot statyer på levande människor. Det blir som om man upphöjer någon till en gud.
Citera
2021-03-15, 00:13
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Jag hade inte kunnat känna igen att det var Greta om någon frågat mig, inte alls likt på bilden.

Den var då inte lika makaber som statyn över Christiano Ronaldo på Madeira i alla fall.
Citera
2021-03-15, 00:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Fy fan. Hoppas någon britt skiter på den.
Citera
2021-03-15, 00:22
Medlem
HETVINDs avatar
Pedofiler kommer vallfärda till statyn. Detta är barnporr.
Citera
2021-03-15, 00:22
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Det blir jättefint. Men rent allmänt så är jag emot statyer på levande människor. Det blir som om man upphöjer någon till en gud.

Håller med, det är endast diktatorer som brukar se till att statyer reser av dem.

Men det är lite talande att det är samma andas barn som vill riva statyer av personer som verkade 75-500 år sedan utan någon som helst självkritik.
Citera
2021-03-15, 00:25
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Den ser inte klimatvänlig ut.
Citera
2021-03-15, 01:07
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Undra hur länge den får stå orörd
Precis, undrar hur mycket betalt man skulle kunna få betalt för hennes avsågade huvud?
Citera
2021-03-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Håller med. Såg inte alls ut som henne. Hade gissat mig till att det är Greta iom hennes fläta. Men hade inte varit 100% säker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in