2021-03-18, 23:31
Medlem
Tror ni det skulle vara bra?
Hur det skulle fungera vet jag inte. Men någon sorts laserstråle eller nåt. Batteriet hade man som trådlös överföring från en batteri i fickan.

En ring med ar och vr hologram-muspekare/lasesstråle på pekfingren och kanske andra fingrarna med. Man kunde ha fler ringar. Som var kopplade till någon sorts glasögon. Som var ganska lätta. Ingen Oculus Rift alltså.

Eller någons sorts hologram. Med något vr system. Eller är det ar, inte vr. Är inte så säker. Tänk er resolution 64k hologramsystemMMM.
Man var kanske tvungen att bära någon sorts ar glasögon. Och det fannnnns många modeller på dom.

Vad man kunde göra med dom vet jag inte men försök själv komma på ideer vad man kunde göra med en sån grej.

Som teXX. Windows, internet, människoigenkänning|aka den kunde rita bild på människan eller vilket föremål du vill skulle bli markerad du tittade på och allt fanns på periferiseendet också, tal/röstöversättare, google assistant, gps ,bluetooth, wifi,

Och man kunde se allt i ar+vr världen som en vr-värld istället. Att man kunde vara i sin egen bubbla om man ville pga. glasögonen som var kopplad till ringarna.

Tänk gå i Ica Kvantum och den ritar upp linjer på människorna teX. Sen tar den information om den känner igen personen du träffat förut. Genom att det står en namnplatta/BILD övanför personen. Och annnan information kunde tillägas också.

Man kunde spela spel och kolla på filmer etc. Med 64k upplösning.

Man kunde alltså koppla till flera "ringar" på fingrarna om man ville komplicera tille det lite, men det kunde vara värt det. Och laddningen var trådlös från ett batteri nånstans eller nånstans i närheten som jag skrev tidigare. Så batteriet tog inte slut på flera dagar på en intensiv 5 dagars användning med 4 ringar var du tvungen att ladda batteriet.
Senast redigerad av WoWMeister 2021-03-19 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in