Citat:
Ursprungligen postat av
mtmmtm
Kärnkraft kostar 3 ggr mer att producera. Jag har inget emot kärnkraft förutom kostnaden.
Enligt en hel massa sajter kostar kärnkraftsel samma som fossil el att producera. Du kan inte gå på svenska siffror eftersom vi har specialskatter på allting. Själva byggnaden är dock relativt dyr - det är såklart billigare att bygga en ugn för att elda kol.
Citat:
Ursprungligen postat av
mtmmtm
Kina minskar sin fossila andel varje år (främst kanske för att det är billigare så).
Det är vad dom säger. Vad dom gör har det skrivits mycket om senaste dagarna i media. DÄR måste jag hänvisa till omvärldsbevakning. Kina gör nåt helt annat än dom säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
mtmmtm
Hur menar du att video:n var ett aktivistinlägg (såg du ens på den) ? Det är en känd forskare som presenterar fakta. Slutsatsen var att sol + vind är den billigaste lösningen (som ger ett rejält energiöverskott) (kostnad 1% av BNP i 10 år). Vem menar du raderar kommentarer på youtube ???
Källa tack.
Det stod i några kommentarer - bra långt ner. Det var en samstämmig kör, de första 40 kommentarerna .. och det får mig alltid att leta mig längre ner. Där var det nån som skrev nåt avvikande och sa att hans tidigare kommentar fallit bort. När ALLA kommentarer säger samma sak vet man att det är orkestrerat - för så funkar vi inte.