2021-03-26, 14:36
Medlem
JohannaIsiks avatar
Finns det någon bra metod för att beräkna hur många runtom i världen har sex just nu vid denna tidpunkt?

Man måste förstå bestämma hur stor kvot som vid denna tidpunkt är fertila

Gruppering sker mellan äktenskap, singlar
Genom enkäter där personer i äktenskap svarat hur ofta de har sex kan man beräkna medelvärde på en vecka
sedan ta samma beräkning för singlar

Men jag har inte fått rapporter att utgå ifrån

Behöver hjälp med den här uppgiften
uppskattar vägledning
Citera
2021-03-26, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Finns det någon bra metod för att beräkna hur många runtom i världen har sex just nu vid denna tidpunkt?

Genom enkäter där personer i äktenskap svarat hur ofta de har sex kan man beräkna medelvärde på en vecka

uppskattar vägledning

Nej det kan man inte, alla är verkligen inte öppna med när de har sex.
Det finns dessutom uppskattat över 32 miljoner sexslavar .
Citera
2021-03-26, 14:45
Avstängd
XX-Ambars avatar
Det lär vara betydligt enklare att beräkna antal våldtäkter som begås över en helg i landet nu med så många negrer och araber överallt.
Citera
2021-03-26, 14:47
Medlem
dwgs avatar
Många är på jobbet i Europa, Afrika kan det nog knullas lite mer mitt på dagen.
I Ryssland är det säker några som knullar på AV, längre österut så är det Kväll/natt så Och där är det väldigt mycket folk så

Nord och Sydamerika är det tidig morgon och frukosttid förmiddag så där lär vi inte ha många
Citera
2021-03-26, 15:07
Medlem
Det är nog lättare att uppskatta hur många minuter sex snittmänniskan har per dag. Om du sedan gör antagandet att samlagen är jämnt utspridda över dygnet (grov förenkling bland annat då befolkningen inte är jämnt utspridd över tidzonerna, men annars blir det väldigt komplicerat) så kan du enkelt uppskatta hur många som har sex i varje ögonblick.
Citera
2021-03-26, 15:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik

uppskattar vägledning
Är inte bara fertila som har sex.

Är inte detta mest en fråga om storleksordning, och inte om exakta tal? Dvs vilket/vilka av följande tal ligger troligen närmast rätt svar?
1, 10, 100, 1 000, 10 000, 100 000, 1 000 000,
10 000 000, 100 000 000, 1 000 000 000

Gissa t ex på något medelantal per vecka och medellängden på akten, så kan du räkna ut hur stor andel av en vecka som går till sex.

Om t ex människor i medel ägnar 1 % av all sin tid till sex (= t ex ca 4 halvtimmar per vecka, vilket nog är för mycket som MEDEL) , så är det 1 % chans att en slumpmässigt vald människa ska ha sex just nu, och av 8 miljarder borde isf ca 80 miljoner ha sex just nu.

Om det istället är 0.1 % av all tid i medel, så är just nu 8 miljoner...
Citera
2021-03-26, 15:47
Medlem
JohannaIsiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Många är på jobbet i Europa, Afrika kan det nog knullas lite mer mitt på dagen.
I Ryssland är det säker några som knullar på AV, längre österut så är det Kväll/natt så Och där är det väldigt mycket folk så

Nord och Sydamerika är det tidig morgon och frukosttid förmiddag så där lär vi inte ha många
Här skulle man kunna fråga vilka tidpunkter på dygnet där folk är som mest sexuellt aktiva. Eftersom att det är som du säger, folk jobbar eller sover just nu. Vi skulle kunna vid detta ögonblick kvotera ut dessa summor.
Citera
2021-03-26, 15:50
Medlem
JohannaIsiks avatar
En ytterligare aspekt.
Vilka har sex?
Det är inte bara äktenskapsbundna eftersom vissa i äktenskap inte har mycket sex
singlar kan ju vara helt sexuellt ointresserade
Sen har vi ”förhållande-kvoten” där vi har personer som ingår i en relation.
Sen har vi polygami. Vissa har sex i grupp just nu. Där har vi ett antal procentökning.
Sen har vi porrindustri där folk har sex i samband med yrke.
Sen har vi otrohet

Vad mer har vi? Jag skapar en tabell och laddar upp lite senare
Citera
2021-03-29, 15:30
Medlem
förr kunde man ta antal nyfödda per dag plus misslyckade befruktningar
folk hade sex tills de blev gravida

nu med preventivmedel är det svårare men tror folk har mer sex nu

man kan ju titta på kondomförsäljning

p-piller, fast de säljs även om det inte blir sex
Citera
2021-03-29, 20:29
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
I en epilog betitlad om älskogsfröjd och överslagsberäkningar i sin bok Fysik för fem sinnen, uppskattar Hans-Uno Bengtsson att det vid varje givet tillfälle försiggår i storleksordningen en miljon samlag världen över.

Hans uppskattning bygger på antagandet att det i världen finns i storleksordningen 10^9 könsmogna människor som idkar i storleksordningen 10^2 samlag om året, med en genomsnittlig varaktighet på 10^3 sekunder.

I en not meddelar han för övrigt:

Under min tid som professor på UCLA gav jag denna upplysning till eleverna i en tentamensskrivning, vilket i det pryda Kalifornien (där man vid 16 års ålder anses mogen att såväl köra ihjäl som skjuta ihjäl folk, men inte att dricka alkohol eller älska) uppfattades som synnerligen provokativt och föranledde ett av mina många enskilda samtal med prefekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in