Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-27, 20:44
Medlem
https://www.dn.se/sverige/hunter-bid...sk-myndighet/?

Citat:
Hunter Bidens vistelse i svenskhuset blir kortvarig och konfliktfylld – redan efter ett år bryts avtalet och Hunter Biden flyttar ut

Citat:
I december 2020 publicerar medier i USA ett mejl som visar hur Hunter Biden ska ha bett om fyra extranycklar till pappa Joe Biden, styvmamma Jill Biden, farbror Jim Biden samt ett sändebud för den korruptionsanklagade kinesiske affärsmannen Ye Jianming.

Nyheten får snabb spridning från en högersajt på nätet till ledande konservativa medier som Fox News och New York Post. Mejlet beskrivs som ett bevis för att Joe Biden varit indragen i sin sons påstått smutsiga affärer. Hunter Biden utreds av FBI bland annat för sina affärer med Kina.

Citat:
I ett långt mejl svarar Hunter Biden i upprörd ton och anklagar personalen på House of Sweden för att vara rasister och diskriminera hans gäster

Citat:
Han lämnar också ut Joe Bidens privata mobilnummer och skriver att den svenska chefen gärna får ringa honom för referens, ”om hon insisterar”.

Kanske långsökt men kan de vara så att Joe Biden inte gillar Sverige efter den här affären med hans son och allt som blev av det. Med valet och så, nu vann han ju ändå. En tanke bara. Står så mycket mer i artikeln. De blev i slutändan utsparkade från lokalerna efter att ha släppt in folk bakvägen osv. Hunter tyckte han stod över reglerna helt enkelt och använde sin pappas inflyttande för att få extra nycklar som i sin tur blev bevis för republikanerna och media att Joe Biden var inblanda i sin sons affärer.
Citera
2021-03-27, 20:51
Medlem
Snubchurps avatar
Sverige är påväg att bli ett U-land och man är för stolt att inse att andra länder är bättre. Man vill ha länder som samarbetar och lyssnar vid möten likt dessa, inte en bror duktig som alltid tror sig veta bäst.
Citera
2021-03-27, 20:55
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Hahahaha, säger väl allt.

En rejäl pungspark på sverigebilden.
Lilla Sverige är tydligen inte "inne" längre.

Kommer detta fenomen sprida sig till andra områden än miljön snart?

https://www.expressen.se/nyheter/kli...pa-klimatmote/

Knäpptyst i DN och hos SVT....

Edit. Jo nu finns nyheten på SVT efter det skrivits i Expressen

Håller med snubchurp , jag tror Sveriges stil med b
vonoben-attityd inte går hem internationellt
Senast redigerad av Draken55 2021-03-27 kl. 20:59.
Citera
2021-03-27, 21:00
Medlem
Sverige är ju sämst i precis allt som finns i vårt samhälle så klart inte clownen Stefan blir inbjuden. Helt rätt!
Citera
2021-03-27, 21:05
Medlem
Biden är dement, så han glömde säkert att bjuda in Svetsarn'. Kolla in Bidens första presskonferens så förstår ni vad jag menar. Han kom av sig så många gånger och framstod som en förvirrad gubbe.
Citera
2021-03-27, 21:13
Medlem
Så snopet för DN. Som man smörade för den senile gubben (Biden). Och det här var tacken! Vad skall man göra med lilla Greta nu då? Tona ned flickan eller gasa på mot väggen? När skall det gå upp för DN, och Löfven, att USA med Biden eller Trump ger fullständigt fan i det här lilla löjliga landet. De vet inte ens var Sverige ligger på världskartan.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-27 kl. 21:17.
Citera
2021-03-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Så snopet för DN. Som man smörade för den senile gubben (Biden). Och det här var tacken! Vad skall man göra med lilla Greta nu då? Tona ned flickan eller gasa på mot väggen? När skall det gå upp för DN att USA, med Biden eller Trump, ger fullständigt fan i det här lilla löjliga landet. De vet inte ens var Sverige ligger på världskartan.

Exakt det är så otrolig patetiskt. Det är som en liten chihuahua som tror att den är en pitbull eller något.
Citera
2021-03-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Även en dement president förstår väl att Stefan ”We´re not drunk yet” Löfven inte har så mycket att tillföra ett klimatmöte.

https://www.youtube.com/watch?v=lislU_xdkdk

Hahhahhaa jag dör!
Citera
2021-03-27, 21:21
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Vi säger så kompis. Personligen tror jag något helt annat.
Jag tror att Sverige sakta håller på att marginaliseras.

Hear, hear,…
Just vem vill bli sedd tillsammans med detta overta psykotiska fyllo som besitter Sagerska.
Drygt sju med fyllot och åtta år med cirkusnegern har satt spår som aldrig kommer försvinna.

Uruguay var ett välfärdsland i början av 1900-talet och ett föredöme för Sverige när man började bygga folkhemmet.
Under 50-talet kraschade Uruguay's ekonomi helt och hållet, vilket slutade med en militärkupp. Sedan dess har Uruguay varit ett de facto fattigt land.
Alla med någon form av utbildning inser att precis samma sak håller på att hända i Sverige, militärkuppen undantagen då cirkusnegern inbillade sig att ett försvar icke var nödvändigt.

Det är bara att inse den bistra sanningen, Sverige är på dekis och lär aldrig mer få tillgång till 'finrummen'.
Citera
2021-03-27, 21:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror, att varken Fru Solberg eller Fru Fredriksen accepterar att vara marionetter...

Erna Solberg gör vad som helst för makt och pengar. Solberg är helt inriktad på något skattefritt, välbetalt internationellt toppjobb i någon NGO eller i FN, precis som så många andra norska statsminstrar för henne har köpt sig för skattebetalarnas pengar. Så en sådan här konferans passar somen fläskläpp. Solberg blir avsatt vid valet i höst, och vänstern i USAs internationella avdelning kan behöva någon lättköpt lakej som springer deras ärenden utan att klaga. Solberg passar perfekt.
Norska politiker har visat sig vara pålitliga lakejer för den internationalla Makteliten.

Danmark verkar ha större lycka med sin statsminsiter, hon verkar rent av vettig. Danmark bjuds troligen in av 2 skäl: Strategiska samt det faktum att Danmark har en del intressant klimat-grejs på gång + att man tidigt var ute med vindkraft i stor skala.
Citera
2021-03-27, 21:25
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Exakt det är så otrolig patetiskt. Det är som en liten chihuahua som tror att den är en pitbull eller något.

Det som retar mig är att Sverige hade inom räckhåll att gå från bra land till fantastiskt land, men man pissade bort tillfället och skattepengarna på ovidkommande trams. Immigranter och genustrams till förbannelse. HBTQ hit och miljö dit.

Nu står vi här med elbrist, halv miljon analfabeter och snart 15% arbetslösa.

Blir kräkfärdig när jag tänker på det.
Citera
2021-03-27, 21:26
Medlem
Citat:
Det som retar mig är att Sverige hade inom räckhåll att gå från bra land till fantastiskt land, men man pissade bort tillfället och skattepengarna på ovidkommande trams. Immigranter och genustrams till förbannelse. HBTQ hit och miljö dit.

Nu står vi här med elbrist, halv miljon analfabeter och snart 15% arbetslösa.

Blir kräkfärdig när jag tänker på det.

Ja du det gick åt helvete redan när Palme fick makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in