Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-27, 23:54
  #769
Medlem
spermaoffrets avatar
Får ofta bad gateway 502 nuförtiden. Är det för nginx reverse proxy är inställd på för lågt antal anrop servern kan hantera?

Klarar inte datorn mer? Varför?

Vet inte riktigt om det är det. Nåt annat kanske?
Citera
2021-04-28, 19:02
  #770
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Får ofta bad gateway 502 nuförtiden. Är det för nginx reverse proxy är inställd på för lågt antal anrop servern kan hantera?

Klarar inte datorn mer? Varför?

Vet inte riktigt om det är det. Nåt annat kanske?

Det har varit så sedan en tid tillbaka, även att sidan inte kan laddas alls är återkommande. Oklart varför.
Citera
2021-04-28, 21:07
  #771
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Nej, gillar inte alls..för ljust, finns mörkläge?

Ja, det finns.
Citera
2021-04-29, 01:02
  #772
Medlem
philophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det finns.
Jag ogillar sidans mörka tema, nu har jag ju dessutom vant mig vid den nya designen - dock med vissa justeringar med hjälp av mobilen.
Citera
2021-04-29, 23:54
  #773
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag hoppas "utvecklarna" (avvecklarna?) av sidan fortfarande är varse om att en sådan enkel funktion som sökfunktionen är hämtad från helvetet självt. Absolut att jag vill scrolla genom ett minimalt fönster med 514 forum när jag vill specificera min sökning till ett specifikt forum. Det är bortom uselt. Det känns som att interagera med Försäkringskassan ideellt.

Jag tror inte det är någonting överhuvudtaget som jag kan säga har blivit bättre i.o.m. den nya designen. En del har blivit uruselt, en del har blivit mycket sämre. Tyvärr har många viktiga funktioner - såsom navigering - blivit skrattretande värdelöst. Lysande! VARFÖR I HELA HELVETE ÄR ALLA AVDELNINGAR UNDER EN EGEN FLIK ERA JÄVLA PAJASAR?! HUR FAN TÄNKTE NI?! För alla är ju SÅ intresserade av goja som "Aktuella ämnen", "Nya ämnen", "Nya inlägg", "TAGGAR!?!?!?!?!", "Vem torkar sig i röven" och andra ENORMT viktiga funktioner.

Vad är det för zoomerpraktikanter som har genomfört den här skiten? Jag ger nog 0.5/5 flashbackdasar till den här "utvecklingen" och då är jag snäll. Om sedan en massa fåntrattar ska känna sig nödgade att surfa på idiottelefoner ska väl inte normalt funtade användare behöva lida av?

Allt ska "utvecklas" nuförtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Är långt ifrån först med att beklaga detta, men har givit det lite tid för att se om man vänjer sig, och svaret är nej.

"Avdelningar" i menystrukturen är under all kritik. Det var mycket smidigare förr när alla top-level kategorier var direkt i menyn. Har noterat att jag spenderar mindre tid på forumet nu och främst kollar aktuella ämnen, eftersom det är allt för segt att behöva navigera genom den nya menystrukturen.

Förstår inte logiken bakom detta alls - vad är egentligen vinsten i att försvåra åtkomsten till forumsavdelningarna?
Jag antar att Flashback vill att vi ska sluta spendera tid på Flashback och göra något annat istället. Någon annan anledning till den här hjärnblödningen till "nydesign" kan jag inte se. Det känns som att installera lastpallar som däck på en rallybil och tejpa fast en drogad apa som ratt och kalla det förbättringar. "Utveckling" som det så fint heter.

Jag har också gett det tid. Min avsky för den här "utvecklingen" växer bara för varje dag. Om jag hade haft en enorm illvilja och verkligen tyckt om att människor lider hade jag haft svårt att komma fram till en värre design än den här elefantspyan.

Att surfa in på det nya Flashback är som att sätta sig i en bil där de lättillgängliga funktionerna är "hastighet på elhissen till fönstrena", "timer på taklampa när dörrarna stängs" medan funktioner såsom "tändningslås", "växelspak", gas, koppling, broms" samt "ratt" är gömt i fyra lager av menyer.

Men det kanske är lika bra att jag mer och mer slutar surfa in på Flashback. Grattis, de har lyckats. För det var tanken antar jag?
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-04-30 kl. 00:13.
Citera
2021-04-30, 00:39
  #774
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag hoppas "utvecklarna" (avvecklarna?) av sidan fortfarande är varse om att en sådan enkel funktion som sökfunktionen är hämtad från helvetet självt. Absolut att jag vill scrolla genom ett minimalt fönster med 514 forum när jag vill specificera min sökning till ett specifikt forum. Det är bortom uselt. Det känns som att interagera med Försäkringskassan ideellt.

Det sista var riktigt kul, och motsvarar ungefär vad jag tänkte första gången. Är också tämligen missnöjd med det mesta i den här förändringen men jag litar på admin när han säger att det är tillfälligt, och att det kommer bli bättre. Förhoppningsvis snart!

Men vad gäller att specificera sökningen, skriver du bara några bokstäver som ingår i forumnamnet du vill söka i så kommer listan att automatiskt kortas ner rejält. Skriver jag t.ex. "ana" så kommer bara 2 st forum fram.
Citera
2021-04-30, 06:13
  #775
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det sista var riktigt kul, och motsvarar ungefär vad jag tänkte första gången. Är också tämligen missnöjd med det mesta i den här förändringen men jag litar på admin när han säger att det är tillfälligt, och att det kommer bli bättre. Förhoppningsvis snart!

Men vad gäller att specificera sökningen, skriver du bara några bokstäver som ingår i forumnamnet du vill söka i så kommer listan att automatiskt kortas ner rejält. Skriver jag t.ex. "ana" så kommer bara 2 st forum fram.
Ja, jag får väl sluta kasta så mycket dynga och hoppas det här bara är temporärt. Tack för tipset förresten!
Citera
2021-04-30, 12:57
  #776
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
...
Men vad gäller att specificera sökningen, skriver du bara några bokstäver som ingår i forumnamnet du vill söka i så kommer listan att automatiskt kortas ner rejält. Skriver jag t.ex. "ana" så kommer bara 2 st forum fram.
Som vanligt verkar det skilja mellan devicer. Ditt tips fungerar på plattan och datorn för mej. Men inte på mobilen (Android). Där går det överhuvudtaget inte att skriva något i forumfältet.
Är det bara min mobil som kaozar eller har någon fler detta problem?
Citera
2021-05-02, 12:10
  #777
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulmendum
Som vanligt verkar det skilja mellan devicer. Ditt tips fungerar på plattan och datorn för mej. Men inte på mobilen (Android). Där går det överhuvudtaget inte att skriva något i forumfältet.
Är det bara min mobil som kaozar eller har någon fler detta problem?
Nu är detta fixat, tack så mycket. Men har ett ännu värre problem på mobilen nu: Kan inte logga in.
Är detta redan rapporterat? Finns det någon workaround?
Någon prognos på när det kan vara fixat?
Edit: Det dyker alltså inte upp några inmatningsfält när man trycker på 'Logga in'. Det enda som renderas är listan över samtliga ämnen
__________________
Senast redigerad av fulmendum 2021-05-02 kl. 12:22.
Citera
2021-05-02, 12:29
  #778
Medlem
fulmendums avatar
Hittade en workaround nu.
Tryckte på 'Nytt ämne'. Då genererades inmatningsfälten.
Citera
2021-05-09, 14:27
  #779
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
...
Är det inte dags att du sätter en gaffel i röven på teknikerna så att dom iaf fixar så att dom som använder mobil/platta kan komma åt kontrollpanelen? Räcker ju med någon snabb temporär lösning tills dom byggt färdigt vad det nu är dom gör/ska göra.

Tänk på dom som vill byta lösenord, en vanlig och viktig säkerhetsgrej, hur ska dom kunna göra det?
Eller någon som har bytt emailadress och vill ändra/ta bort den här på Flashback, hur ska dom kunna göra det?
Citera
2021-05-15, 14:38
  #780
Medlem
Trodde jag skulle vänja mig vid den fladdrande topbannern, men den blir bara mer och mer irriterande, speciellt när man ska svara på inlägg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback