Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-01, 15:30
  #901
Medlem
Maskotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kan inte se någon större skillnad efter ändringen. Tycker absolut inte den är störande och hade förmodligen inte märkt det alls om jag inte visste om det. Men du har uppenbarligen lagt märke till det. Vad kör du för enhet?

Jag har använt en Iphone 11.
Av integritetsskäl så tänker jag inte lämna mer info.
Citera
2021-09-01, 15:35
  #902
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Av integritetsskäl så tänker jag inte lämna mer info.

Fair enough. Men svårt att förstå hur stora problem du upplever då. Sen kan man ändå aldrig räkna med att exakt alla användare är nöjda vid en förändring. Det är bara så det är.
Citera
2021-09-02, 01:45
  #903
Medlem
sebnies avatar
helvete vad ni förstört citatrutorna i "Mina citerade inlägg", "Mina inlägg".

Varför tog ni bort kanten på citatrutorna i "mina citerade inlägg" och "Mina inlägg"? Det gör att det ser inkonsekvent och konstigt ut, jämfört med övriga forumet, samt att på skärmar med sämre kontrast så ser man inte vad som är citat och inlägg.
Citera
2021-09-05, 06:21
  #904
Avstängd
Pm och notisknapparna är för små på mobilen
Citera
2021-09-05, 06:33
  #905
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
helvete vad ni förstört citatrutorna i "Mina citerade inlägg", "Mina inlägg".

Varför tog ni bort kanten på citatrutorna i "mina citerade inlägg" och "Mina inlägg"? Det gör att det ser inkonsekvent och konstigt ut, jämfört med övriga forumet, samt att på skärmar med sämre kontrast så ser man inte vad som är citat och inlägg.

Tog bort? Jag har kanten kvar.
Citera
2021-09-05, 06:34
  #906
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hormods
Pm och notisknapparna är för små på mobilen

Zooma.

Självklart blir saker små på en mobil för att allt ska få plats.
Citera
2021-09-05, 13:29
  #907
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tog bort? Jag har kanten kvar.

eeh? I "Mina citerade inlägg" och "Mina inlägg" ser citatrutorna ut såhär:
https://i.imgur.com/EseAmlg.png

I normala sök ser citatrutorna ut såhär:
https://i.imgur.com/oiSDh1W.png

Nu ser du vilken kant som saknas.
Citera
2021-09-05, 13:35
  #908
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
eeh? I "Mina citerade inlägg" och "Mina inlägg" ser citatrutorna ut såhär:
https://i.imgur.com/EseAmlg.png

I normala sök ser citatrutorna ut såhär:
https://i.imgur.com/oiSDh1W.png

Nu ser du vilken kant som saknas.

OK, då har det med tema att göra. Jag har annat tema och har rutorna kvar.
Citera
2022-07-12, 19:28
  #909
Medlem
Farbror Fazers avatar
Ett år senare och full sidbredd fungerar fortfarande inte sedan nya designen infördes, alltså ingen som helst skillnad på PC mellan full/fast. Oberoende webbläsare eller adblock. Har man helt enkelt ändrat FB och låst sidbredden till att inte fylla skärmen längre eller vad är grejen?

Det enda sättet att inte ha FLASHBACK över halva telefonen är att tvingas använda det mycket sämre SFW-temat hela tiden, även på PC. Innan försvann logotypen i headern (stannade kvar) så fort man man scrollade ner på telefonen, varför togs det bort? Det var säkert en bugg att den stannade kvar i headern och inte syntes när man läste i trådar, men funkade mycket bättre då man inte tvunget behövde skylta med FLASHBACK på telefonen och ändå slapp byta till SFW som är ett värdelöst tema för läsbarheten när man sitter hemma på sin egen dator. Obs personlig åsikt (som stämmer givetvis)

Att gömma alla avdelningar i klickmenyerna var ju ingen förbättring heller kanske men det är ett designval. Jag förstår fördelen med att inte ha DROGER eller AKTUELLA BROTT osv i menyn på en hemsida. Men varför är typ allt annat fortfarande sämre än innan den stora förändringen? Det är lite kul att klaga på att allt var bättre förr men inte när det var så här mycket bättre. Koden är säkert supertjusig nu men upplevelsen på både dator och mobil har gått ner sig kraftigt. VARFÖR?
Citera
2022-07-27, 04:03
  #910
Medlem
SnabbNattUgglas avatar
Loggan som scrollar är för mycket, hur stoppar man scrollandet? Har bytt design i kontrollpanelen men det hjälpte inte mycket.

Edit:

Jag har fixat det, genom att blockera javascript.
__________________
Senast redigerad av SnabbNattUggla 2022-07-27 kl. 04:13.
Citera
2023-04-21, 20:58
  #911
Medlem
jymdjakets avatar
Skriver majoriteten allvarligt inlägg på mobilen? Skriva med mobil är ju självplågeri.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback