Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-04-07, 08:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Revealer
Detta är en tragedi, inget utvidgat självmord eller brott bakom

Hur vet du? Var du där när det skedde?
Citera
2021-04-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarInvandrare
Tack och lov visste jag med ens när jag såg adressen att det inte var svenskar som hade dött. Där bor bara utlänningar, mongoloider och en och annan försupen finne. Ingen förlust med andra ord.

Min egen teori (Vet ingenting om någon av dom förutom Lena som Harry poserar med på facebook.) är nog att modern hade lägenheten medan sonen inte kunnat sköta eller få en lägenhet och därför bott hos mamman. Utredningen visar väl förhoppningsvis vad som har hänt.
På den adressen får man i princip lägenhet om man är invandrare eller går på soc, så det är möjligt att mamman gick på soc innan pensionen.
Vet ingenting om Harry men han har 629 vänner på facebook. Det är för många för en nedgången missbrukare. Antalet vänner är mer i linje med en partykung.
Citera
2021-04-07, 12:18
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonssonLennart
Hur länge var dom avlidna innan upptäckt ? Har det framkommit dödsorsaker ?
Enligt polis ska de ha legat ett tag tydligen.
Citera
2021-04-07, 19:43
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Detta är tyvärr helt sant. Jag pratade med en lokaltidningsjournalist som sa att skottlossning är något de aldrig skriver om. Då skulle de få skriva om detta hela tiden.

Själv blev jag lite chockad att det är så illa.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Så är det inte.
Greatvoid, vilken journalist har du pratat med? Var finns statistik som stödjer ditt påstående? Du är en sketen idiot, skulle jag iaf satsa pengarna på.
JustLikeMoney, precis, långt ifrån det som sker i Sthlm, Gbg,Malmö, Örebro eller Uppsala. Det händer saker i Tuna men inte är d Vilda västern inte...
Citera
2021-04-07, 20:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Greatvoid, vilken journalist har du pratat med? Var finns statistik som stödjer ditt påstående? Du är en sketen idiot, skulle jag iaf satsa pengarna på.
JustLikeMoney, precis, långt ifrån det som sker i Sthlm, Gbg,Malmö, Örebro eller Uppsala. Det händer saker i Tuna men inte är d Vilda västern inte...

Helt rätt är att det som sagt var "händer saker" - men de som INTE bor här i stan överdriver helt klart!

Mer vanligt som händer här i stan hände igen idag dvs "klassikern under järnvägsbron" och vi har två järnvägsbroar som drabbas inte en gång då och då utan flera ggr per år. Nedan den som drabbas oftast tror jag:

https://www.facebook.com/etunawebben/
Senast redigerad av CS128 2021-04-07 kl. 20:46.
Citera
2021-04-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme

Om man räknar befolkningsmässigt så ligger Eskilstuna rätt högt på den skalan vad gäller brott och kriminalitet. Sen att tidningen skulle välja att inte skriva om det/mörklägga känns rätt osannolikt.
Tidningarna livnär sig ju på löpsedlar 😂
Citera
2021-04-14, 17:41
Medlem
Har det framkommit något angående orsak till dessa två dödsfall ?
Citera
2021-04-27, 14:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Inget brott eller dödsfall orsakat av annan person

Gemensamt självmord??

Delciterat från Ekuriren. (Plusartikel)
Citat:
Inget brott tycks ligga bakom dödsfall i påskhelgen
Polisen misstänker för närvarande inte att det ligger något brott bakom det fall där två personer hittades döda i en bostad i Eskilstuna i påskhelgen.

Citat:
Vi har inte fått den slutliga obduktionsrapporten än. Det kan ta flera månader innan vi får den, det händer att det kan ta upp till ett halvår, säger Dag Pettersson hos Eskilstunapolisen som just nu har utredningen på sitt bord.

Men av den preliminära rapporten framgår alltså att ingenting tyder på att ett brott ligger bakom de två dödsfallen.

– Vad gäller kvinnan står det "att inget har framkommit som visar att döden har orsakats av en annan person". Samma uppgifter står om mannen, säger Dag Pettersson.
Citera
2021-04-27, 15:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Inget brott eller dödsfall orsakat av annan person

Gemensamt självmord??

Delciterat från Ekuriren. (Plusartikel)

Ibland kan det ju faktiskt inträffa att två personer dör en naturlig död pga av sjukdom. Min tanke som jag tror jag skrivit tidigare kan ju vara att den äldre (modern) avlider av t ex hjärt- eller hjärninfarkt och kanske att mannen (sonen) också har någon sjukdom eller tar till starkvaror (sprit/droger?) i sin sorg och avlider av för mycket intag kanske? Då är det vare sig ett brott begånget eller självmord. Vi lär kanske aldrig få veta riktigt vad som hände. Tack för att du delgav oss delar av artikeln.
Citera
2021-04-27, 15:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ibland kan det ju faktiskt inträffa att två personer dör en naturlig död pga av sjukdom. Min tanke som jag tror jag skrivit tidigare kan ju vara att den äldre (modern) avlider av t ex hjärt- eller hjärninfarkt och kanske att mannen (sonen) också har någon sjukdom eller tar till starkvaror (sprit/droger?) i sin sorg och avlider av för mycket intag kanske? Då är det vare sig ett brott begånget eller självmord. Vi lär kanske aldrig få veta riktigt vad som hände. Tack för att du delgav oss delar av artikeln.

Så sant som du skriver.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in