• 1
  • 2
2021-04-04, 19:33
Medlem
Svartskäggs avatar
https://sverigesradio.se/artikel/m-u...allsforbrytare

SD och M vill införa förvaringsstraff, att kriminella hålls inlåsta tills vidare. Det låter som en bra idé tycker jag. Det borde användas som standardstraff för alla allvarliga brott.

Man kan prova att släppa ut fångarna när de har suttit lagom länge, om de har skött sig i fängelset. Om de begår fler brott får de sitta inne resten av livet.
Citera
2021-04-04, 19:39
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg

SD och M vill införa förvaringsstraff, att kriminella hålls inlåsta tills vidare. Det låter som en bra idé tycker jag. Det borde användas som standardstraff för alla allvarliga brott.

Man kan prova att släppa ut fångarna när de har suttit lagom länge, om de har skött sig i fängelset. Om de begår fler brott får de sitta inne resten av livet.

Vad är då lagom länge? Vem beslutar det?
Citera
2021-04-04, 19:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Vad är då lagom länge? Vem beslutar det?

Läs den länkade artikeln så framgår det.
Citera
2021-04-04, 19:53
Medlem
GeleZachas avatar
Hmm ja det kan vara en bra ide om det nu faktiskt ska användas mycket sparsamt... Verkar ju funka rätt bra i Norge om jag förstått det rätt
Citera
2021-04-04, 19:55
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg

Och så kan ett fängelse va ett fängelse istället. Stenväggar, madrass på golvet och galler

Inga bekvämligheter som vi har idag

Låt dom leva på vatten och bröd
Citera
2021-04-04, 19:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Läs den länkade artikeln så framgår det.

Ja. Det stämmer.
Citera
2021-04-05, 10:58
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Och så kan ett fängelse va ett fängelse istället. Stenväggar, madrass på golvet och galler

Inga bekvämligheter som vi har idag

Låt dom leva på vatten och bröd
Förvaringen kan bli väldigt omfattande och dyrbar.
Det finns en bättre lösning:
Ett betongrör utomhus ställt på höjden med lock på och ett litet hål för mat och vatten.
Om inte landet de kriminella kom från vill ha tillbaka sina "fina medborgare" så får de tillbringa resten av livet i röret.
Om denna förvaring förläggs långt upp i norr så lär det finnas gott om lediga platser efter vintern.
Som humanistisk utväg kan de på frivillig basis få begära "avslut" dvs. att direkt avföras från de levande.
Problemet löst!
Senast redigerad av RobbanUC 2021-04-05 kl. 11:10.
Citera
2021-04-05, 13:12
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Förvaringen kan bli väldigt omfattande och dyrbar.
Det finns en bättre lösning:
Ett betongrör utomhus ställt på höjden med lock på och ett litet hål för mat och vatten.
Om inte landet de kriminella kom från vill ha tillbaka sina "fina medborgare" så får de tillbringa resten av livet i röret.
Om denna förvaring förläggs långt upp i norr så lär det finnas gott om lediga platser efter vintern.
Som humanistisk utväg kan de på frivillig basis få begära "avslut" dvs. att direkt avföras från de levande.
Problemet löst!

Min lösning är iaf billigare än det system vi har nu
Citera
2021-04-05, 14:47
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Min lösning är iaf billigare än det system vi har nu
Helt rätt!
Vad som helst är bättre än det som finns nu.

Personligen så anser jag att det vore lämpligt att till en början tillämpa förverkanderegeln dvs. att den misshandelsdömde förlorar den kroppsdel som användes för brottet som arm eller ben, eller både och.
Våldtäktsmannen förlorar organet och mördaren förlorar livet, något som direkt skulle märkas i en markant sjunkande statistik över begångna våldsbrott.
Citera
2021-04-05, 15:17
Medlem
Citat:
Helt rätt!

Personligen så anser jag att det vore lämpligt att till en början tillämpa förverkanderegeln dvs. att den misshandelsdömde förlorar den kroppsdel som användes för brottet som arm eller ben, eller både och.
Våldtäktsmannen förlorar organet och mördaren förlorar livet, något som direkt skulle märkas i en markant sjunkande statistik över begångna våldsbrott.

Och alla som ljuger under ed skär vi tungan av, alla fönstertittare sticker vi ut ögonen på och alla som går mot röd gubbe amputerar vi benen på.
Citera
2021-04-05, 18:34
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Helt rätt!

100 %
Citera
2021-04-06, 13:55
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Och alla som ljuger under ed skär vi tungan av, alla fönstertittare sticker vi ut ögonen på och alla som går mot röd gubbe amputerar vi benen på.

Lite skillnad på våldtäkt och mord jämfört med fönstertittare och de som går mot rött?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in