• 3
  • 4
2021-04-12, 20:39
Medlem
Lasbond3000s avatar
Det kortaste svaret är helt enkelt nej!
Späcket sätter sig där det passar oavsett vad det är man äter, om man nu går på kaloriöverskott.
Nu syftar jag på en "normal" viktuppgång och inte bulkning, som är en helt annan sak.

Din fråga påminner om det går att punktförbränna fett vid bantning? Även där är förstås svaret nej.
Citera
2021-05-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Öl ökar ju östrogenet, och det påverkar var fettet sätter sig (bröst, lår och rumpa), men skillnaden kan vara försumbar. Många män som dricker väldigt mycket öl lider knappast av gynekomasti.
Intressant! Även soja ska ha effekten att fett lagras på de platserna snarare än magen. Men skillnaden är liten och gener är kung.
Citera
2021-05-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Ja, så är det nog. Men är det ett utseende direkt knutet till festandet och allt vad det innebär? Alltså extraordinär hunger till följd av droger, hamburgare mitt i natten, bakfyllepizza, ovanpå alla ljuva drycker, eller kan jag få samma kropp av att gluffsa i mig spenat?
Jag tror att det blir riktigt svårt att bli tjock på energifattiga och fiberrika livsmedel. Du får äta väldiga volymer då och det kommer du inte att göra.

Tjock blir man på energitäta livsmedel och framför allt socker och snabba kolhydrater, som mättar dåligt och kortvarigt samt stimulerar insulin och fettinlagring.
Citera
2021-05-07, 08:14
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag tror att det blir riktigt svårt att bli tjock på energifattiga och fiberrika livsmedel. Du får äta väldiga volymer då och det kommer du inte att göra.

Tjock blir man på energitäta livsmedel och framför allt socker och snabba kolhydrater, som mättar dåligt och kortvarigt samt stimulerar insulin och fettinlagring.

Just det. Frågan tillhörde nog den hypotetiska kategorin, eftersom att det i praktiken som sagt varit svårt att skicka ner så stora volymer spenat och liknande.
Citera
2021-05-11, 11:39
Medlem
MuscleSharks avatar
Nej. Men däremot kan vissa livsmedel påverka oss på olika sett som kan göra att vi lägger på oss mer vätska exempelvis, eller gör det svårt att gå ner i vikt samt påverkar hälsan negativt.

Även om det här med kalorier in/kalorier ut stämmer, så är det ändå inte hela sanningen.
Många tycks glömma hur viktig roll hormoner har.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in