Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 21:08
  #2125
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Gör det? Såg väldigt ödsligt ut sist jag åkte förbi. En gigantisk grusparkering och inget annat typ.
Det du ser är baksidan. Bebyggelsen ligger mellan ishall och havet. Men mest villor och rätt tråkiga 70-tals typ.
Citera
2024-04-30, 23:12
  #2126
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det du ser är baksidan. Bebyggelsen ligger mellan ishall och havet. Men mest villor och rätt tråkiga 70-tals typ.

Söder om arenan ligger det typ noll bebyggelse, norr om en del. Men i kronoskogen och sibirien finns det typ inga bostäder.

Jag undrade bara vad alla de tusentals bostäder skulle byggas?
Citera
2024-05-01, 05:57
  #2127
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Söder om arenan ligger det typ noll bebyggelse, norr om en del. Men i kronoskogen och sibirien finns det typ inga bostäder.

Jag undrade bara vad alla de tusentals bostäder skulle byggas?


Fridhem https://www.engelholm.se/trafik-och-...angelholm.html
I Skogsområdet mellan Catena o centrum
https://www.engelholm.se/download/18...2023-03-14.pdf


Samt

Vegeljung lite S arenan mot havet vid en ny Golf o konferensanläggning
https://www.hd.se/2023-10-24/nytt-bo...rt-startklart/
Citera
2024-05-01, 11:36
  #2128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Söder om arenan ligger det typ noll bebyggelse, norr om en del. Men i kronoskogen och sibirien finns det typ inga bostäder.

Jag undrade bara vad alla de tusentals bostäder skulle byggas?
När inte kommunen går in och bygger arenor för flera hundra miljoner eller än mer så får man ta den plats som man mäktar med att betala för.
Skattebetalarna i Göteborg ska nu bekosta en ny arena inne i Göteborg för Frölunda samt en ombyggnad av Frölundaborg så Frölunda kan kan samla sin träning och kontorsverksamhet under samma tak och dessutom bygger kommunen en ny hall för Frölundas träningsverksamhet.

Men Frölunda tar absolut inte emot en enda krona ifrån kommunen 😂
Citera
2024-05-01, 11:41
  #2129
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
När inte kommunen går in och bygger arenor för flera hundra miljoner eller än mer så får man ta den plats som man mäktar med att betala för.
Skattebetalarna i Göteborg ska nu bekosta en ny arena inne i Göteborg för Frölunda samt en ombyggnad av Frölundaborg så Frölunda kan kan samla sin träning och kontorsverksamhet under samma tak och dessutom bygger kommunen en ny hall för Frölundas träningsverksamhet.

Men Frölunda tar absolut inte emot en enda krona ifrån kommunen 😂

Jaså, gissa vem som finansierade Marconi-hallen.
Citera
2024-05-01, 11:53
  #2130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jaså, gissa vem som finansierade Marconi-hallen.
Vad har det med Frölundas stora ekonomiska hjälp av skattebetalarna i Göteborg att göra?
Ni som tar emot exakt noll kronor ifrån kommunen 😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback