Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-04, 15:50
  #973
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Du som verkar kunna swinga borde definitivt hålla koll på Virginia, högst volla av uranisar, låg volym, dock.

Såg att en discord dykt upp på DNN på placera, var inte det första varningstecknet på att man skulle börja se över sina positioner? Verkar lite tidigt att börja sälja av, borde finnas mycket kvar att hämta
Det kan verka så, men jag är rätt usel faktiskt. Men jag ska göra ett försök nästa dipp.

Det är nog en bra första indikator på att pöbeln så smått har hittat till uran, men jag tror att vi har lång väg att gå.
Ska spana på discorden lite efter "att folk säljer på dessa nivåer" och yrande om robotblankande rymdödlor. Då börjar det bli dags att leta efter dörren.

En tydlig indikator att det är dags att hoppa i livbåtarna är när de kretiner som var negativa i början av tråden för att de inte "tyckej om kärnkjaft för att de förstör en massa indianbyar" helt plötsligt är bullish som fan.

Justin förklarar rätt bra i senaste videon vad som händer med spoten. K-Bam härjade som fan på Twitter igår om ämnet.

Denison och Cameco var som förväntat de pobeln hittade först. Hehe, vänta tills de börjar vilja in i mina Forsys och Iso, då blir det kalas.

Inte för att skryta eller så, men checka mitt memekonto, den jävla tajmingen med en stor stek i ISO, halvdant tajmad fomoaddon i Forsys och en uselt tajmad liten bit Forum.
Det går ett rykte att en av de stora dipparna i iso förra uppgången var en konsekvens av en misclick. En dyr sådan.
Se till att ni inte bara trycker sälj på avanza utan sätt ett pris den dagen ni säljer så att ni inte blir fistad av spreaden som kan vara rätt stor på illikvida papper.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-04 kl. 16:40.
Citera
2021-11-04, 17:46
  #974
Medlem
bajssprutans avatar
Professor Quakes rapporterar för en timme sen:
Citat:
For the Spot #Uranium junkies who chase after the puck get ready... Numerco is now indicating new buyers have appeared with bidding $42.50 as Sellers push up their Ask to $43.50 for a +$1.25 jump to $43 Spot price indicator when they next update their pricing data.Cheese wedge
Nya köpare på spotmarknaden alltså! Nån villhöver vitamin U omgående, spännande.
Fan vad han öser på med emojis. Boomer pls. Jävla jobb att rensa texten.

Jag vet att Yellowcake skulle raisa 150 mill att handla för, osäker på om det är genomfört. Kan vara nån annan aktör som vaknat, en hedgefond, kazatomproms sputnik, kina ? Vem fan vet.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-04 kl. 17:49.
Citera
2021-11-04, 18:28
  #975
Medlem
smoerreboms avatar
Discord är väl nån app man måste lyssna på? Såg att han med svärdet snackar om att han lägger upp grejer där? Är lite bakåt med nya appar, finns det grejer i den där som man kan läsa bara? Det är tillräckligt med de här evighetslånga filmerna på tuben.

Ang caset så har vi ju ändå fått bra grejer från Kazakerna, de vill ha upp det i 80-90 och ska försvara den kursen. Tror inte de ljuger där utan jag tror vi kan höja exitstrategierna något med anledning av det där. Det var ju många som övervägde att börja dra sig ur efter 60-70.

Dessvärre har man ju fått släppa drömmen om den här spiken rätt upp till 200 bara för att SPUT finns. Nu verkar det som det kan bli ett jävla harvande och fulspel fram och tillbaka.
Citera
2021-11-04, 19:02
  #976
Medlem
Fast en Diskåård för Denison i Svärije säger inte särskilt mycket.
Spoten har negativ utveckling sedan augusti och mina innehav, som till stor del påverkas av spotpriset ligger på ath. Det säger mig att spot för närvarande är ointressant och COP26 och Kina är det som drar.
När spot kommer ska vi till rymden och den hävstången vill ingen missa.
Citera
2021-11-04, 19:03
  #977
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Discord är väl nån app man måste lyssna på? Såg att han med svärdet snackar om att han lägger upp grejer där? Är lite bakåt med nya appar, finns det grejer i den där som man kan läsa bara? Det är tillräckligt med de här evighetslånga filmerna på tuben.

Ang caset så har vi ju ändå fått bra grejer från Kazakerna, de vill ha upp det i 80-90 och ska försvara den kursen. Tror inte de ljuger där utan jag tror vi kan höja exitstrategierna något med anledning av det där. Det var ju många som övervägde att börja dra sig ur efter 60-70.

Dessvärre har man ju fått släppa drömmen om den här spiken rätt upp till 200 bara för att SPUT finns. Nu verkar det som det kan bli ett jävla harvande och fulspel fram och tillbaka.
I min värld är discord ersättaren till teamspeak för kidsen som spelar dataspel.
Jag själv hänger på en discord där jag spelar dataspel ibland med andra halvgamla gubbar och spammar memes och trams. Som ett litet 4chan-mikrokosmos med en rejäl dos autism.
Det här är väl programmets egentliga syfte.

I aktievärlden brukar en discord betyda fara och färde då det är ett smidigt verktyg då man vill enkelrikta information precis som på vänsternästet Reddit. Massor med svenska pumpar har discords tydligen. Varje pump på placera informeras det om en discord om bolaget.

Föga förvånande att det skulle startas uran-discords i den nya spännande värld vi lever i.
Men vi är fortfarande i en tidig inning. När du ser Ibra Kadabra håsa uran i livestream vet du att du skulle sålt igår.
Citera
2021-11-04, 19:03
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Discord är väl nån app man måste lyssna på? Såg att han med svärdet snackar om att han lägger upp grejer där? Är lite bakåt med nya appar, finns det grejer i den där som man kan läsa bara? Det är tillräckligt med de här evighetslånga filmerna på tuben.

Ang caset så har vi ju ändå fått bra grejer från Kazakerna, de vill ha upp det i 80-90 och ska försvara den kursen. Tror inte de ljuger där utan jag tror vi kan höja exitstrategierna något med anledning av det där. Det var ju många som övervägde att börja dra sig ur efter 60-70.

Dessvärre har man ju fått släppa drömmen om den här spiken rätt upp till 200 bara för att SPUT finns. Nu verkar det som det kan bli ett jävla harvande och fulspel fram och tillbaka.
$200 kan säkert komma om du har tålamod.
När har det någonsin varit enkelt att tjäna pengar på aktier?
Citera
2021-11-04, 20:19
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Discord är väl nån app man måste lyssna på? Såg att han med svärdet snackar om att han lägger upp grejer där?

Han med svärdet? Är det han som leker Dracula eller är det han med samurajsvärd och hawaiiskjorta(ser ut att gilla thaibrudar också)?
Citera
2021-11-04, 21:38
  #980
Medlem
brolinlevers avatar
Skönt att läsa att de flesta här inne inte heller har superkoll på discord. Jag kan meddela från säker källa att man kan både prata och skriva i det programmet eller appen.

Angående det som driver kurserna så är det väl egentligen long-term priset som avgör och inte spotten, även om den indikerar vartåt det lutar. Det har jag för mig att jag läst på John Quakes twitter. Så vad som händer dag till dag med spotpriset är egentligen sekundärt. Har jag fattat rätt? eller minns jag fel?
Hur som helst kommer båda att gå upp då det behövs mer än vad som finns av uran.

Som en liten sidenote så är det tesen bakom varför bitcoin ska gå upp till flera miljoner dollar också, med enda skillnaden att bitcoin inte behövs, såvida man inte vill köpa knark eller horor, och något som kallas skins, till spel från en privatperson på internet

För nytillkomna så rekommenderar jag att man läser John Quakes och K Bamboroughs twitter på röda dagar så man inte tappar tron. För att lättare hitta lite dark horses inom junior miners så har stokdog på twitter en bra lista där det även står market cap, status och lite annat på uranisar.
Citera
2021-11-04, 22:13
  #981
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
$200 kan säkert komma om du har tålamod.
När har det någonsin varit enkelt att tjäna pengar på aktier?
Om du tittar i början på ur-anus tråden och den tråden som den var en fortsättning så ser du att jag har haft en hel del tålamod här. "I planned it all week!" Det var väl en stund där när ATM:en kom på sput som man började undra om det skulle vara klart till jul men så lätt ska det ju inte vara som du säger
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Han med svärdet? Är det han som leker Dracula eller är det han med samurajsvärd och hawaiiskjorta(ser ut att gilla thaibrudar också)?
Jag syftar på han Cyberpunkaren Dracula som du tänker på.

Han med Hawaiiskjortan, är det Doofy? har inte noterat några samurajsvärd där. Du kan verkligen se in i folks själar, det är en unik förmåga du har där.

Intressant med EFR nu, tidigare har den ju gjort sina större rörelser lite frikopplat från sektorn, det verkar vara nån slags omvärdering nu eller så är det nyheter på gång. Den gick upp på ännu en förlustrapport där det eg inte kom fram några nyheter. Jag orkade inte titta färdigt på senaste med Chalmers, han kan ju inte säga nåt iaf. Det är bra mkt roligare att lyssna på vår man i Niger.
Citera
2021-11-05, 02:44
  #982
Medlem
Den här nyheten om att kina planerar 150 kärnkraftverk hur seriöst ska man ta den? Är det som när sossarna säger att dom ska krossa hängkriminaliteten eller är det seriöst 150 kraftverk som dom nu tar steg mot att bygga?

Den där ”supply deficit” lär ju isåfall öka ganska markant.
Citera
2021-11-05, 07:29
  #983
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Den här nyheten om att kina planerar 150 kärnkraftverk hur seriöst ska man ta den? Är det som när sossarna säger att dom ska krossa hängkriminaliteten eller är det seriöst 150 kraftverk som dom nu tar steg mot att bygga?

Den där ”supply deficit” lär ju isåfall öka ganska markant.
Om kineserna bestämmer nåt i sin 5 års plan, så genomför dom det! Då kör de över eventuella protester, med ångvält! Dom är jäkligt målmedvetna och energiska!
Citera
2021-11-05, 08:24
  #984
Medlem
Men om kina ska bygga nya verk så blir det väl nya generationen eller? Då blir behovet av uran försumbart?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback