• 1
  • 2
2021-04-11, 15:00
Medlem
IdrisNegassis avatar
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.
Lagerchefen är ett svin. Jag körde fram till honom för att fråga hur jag skulle lasta zucchinin och blåbären. Han pratade med en annan, så jag väntade tålmodigt 5 minuter på min tur men han behandlade mig som luft, som om jag inte fanns. Han ghostade och gav mig en s.k. silent treatment. Samma dag blev jag inkallad till kontoret och blir varnad för att jag hade kört med gafflarna fram.

Vad händer om jag lägger avföring från toaletterna i frukt- och grönsakslådorna? Om jag drar upp lådorna med jordgubbar och purjolök och lägger en klick bajs så att dessa i sinom tid når Konsum, Hemköp osv?
Jag vill visa att dåligt beteende får konsekvenser och inte lönar sig. Risken att bli påkommen är minimal.
Vad händer med företaget om bajs fortsätter att smetas på matvarorna med jämna intervall?
Tycker ni att jag gör rätt som hämnas för att chefen är ett stöddigt svin? Jag vill lära honom och företaget en läxa. Vad ska jag göra?
Citera
2021-04-11, 15:02
Medlem
Ge inte oss konsumenter skulden för att du blir lättkränkt av din chef. Lägg en bit surströmming inne på hans kontor istället.
Citera
2021-04-11, 15:06
Medlem
lyxelitistens avatar
Nej, gör det inte.
Citera
2021-04-11, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdrisNegassi
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.
Lagerchefen är ett svin. Jag körde fram till honom för att fråga hur jag skulle lasta zucchinin och blåbären. Han pratade med en annan, så jag väntade tålmodigt 5 minuter på min tur men han behandlade mig som luft, som om jag inte fanns. Han ghostade och gav mig en s.k. silent treatment. Samma dag blev jag inkallad till kontoret och blir varnad för att jag hade kört med gafflarna fram.

Vad händer om jag lägger avföring från toaletterna i frukt- och grönsakslådorna? Om jag drar upp lådorna med jordgubbar och purjolök och lägger en klick bajs så att dessa i sinom tid når Konsum, Hemköp osv?
Jag vill visa att dåligt beteende får konsekvenser och inte lönar sig. Risken att bli påkommen är minimal.
Vad händer med företaget om bajs fortsätter att smetas på matvarorna med jämna intervall?
Tycker ni att jag gör rätt som hämnas för att chefen är ett stöddigt svin? Jag vill lära honom och företaget en läxa. Vad ska jag göra?

Jag bor inte i Stockholm så jag borde egentligen inte bry mig.
Men de känns ändå fan inte helt rätt på något sätt att lägga avföring på frukten eller grönsakerna , tänk på hur mycket arbete som krävts för de ska nå fram genom odling och allt, du bajsar på mer än något som rör din chef.
Bättre du byter jobb , du borde jobba med något du åtminstone respekterar och ser som värdefullt.
Citera
2021-04-11, 15:21
Medlem
IdrisNegassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Food1distributor
Ge inte oss konsumenter skulden för att du blir lättkränkt av din chef. Lägg en bit surströmming inne på hans kontor istället.
Nej då finns risken att han och den andre chefen misstänker att det är jag, och kan då hitta på något igen och ge mig sparken.

Jag sköter mig exemplariskt och kan inte riskera att någon av dom förstår vem som ligger bakom.
Det här företaget har inte monopol på marknaden. Det finns gott om andra företag som Konsum, Hemköp etc kan beställa sin frukt från.

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag bor inte i Stockholm så jag borde egentligen inte bry mig.
Men de känns ändå fan inte helt rätt på något sätt att lägga avföring på frukten eller grönsakerna , tänk på hur mycket arbete som krävts för de ska nå fram genom odling och allt, du bajsar på mer än något som rör din chef.
Bättre du byter jobb , du borde jobba med något du åtminstone respekterar och ser som värdefullt.
Jag har fast jobb och tjänar hyfsat så byta jobb vill jag inte.

Ja, men att inte respektera sina anställda måste få konsekvenser. Jag har räknat på det och kommit fram till att jag kan försätta hela företaget i konkurs inom 6 månader och sen gå på A-kassa.
Jag förstår inte varför jag ska behöva ta skit.
Citera
2021-04-11, 15:25
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Nej då finns risken att han och den andre chefen misstänker att det är jag, och kan då hitta på något igen och ge mig sparken.

Jag sköter mig exemplariskt och kan inte riskera att någon av dom förstår vem som ligger bakom.
Det här företaget har inte monopol på marknaden. Det finns gott om andra företag som Konsum, Hemköp etc kan beställa sin frukt från.

Ja, men att inte respektera sina anställda måste få konsekvenser. Jag har räknat på det och kommit fram till att jag kan försätta hela företaget i konkurs inom 6 månader och sen gå på A-kassa.
Nej men varför ska vi konsumenter få skit på frukten vi köper? Genomför du den här handlingen så tycker jag din chef behandlar dig rätt och hoppas att du blir påkommen och aldrig mer får jobba med mat.
Citera
2021-04-11, 15:25
Medlem
Citat:
Vad skulle poängen vara? På vilket sätt skulle ditt föreslagna sätt att sänka hela företaget få en viss individ att bättra sig? Det är långsökt och idiotiskt, och drabbar fler än de som är orsak till de påstådda kommunikationsproblemen. Dessutom, som hämnd räknat, är det ju ganska meningslöst om den som blir utsatt för hämnden inte får veta anledningen.
Att en vuxen människa ens tänker i de banorna är skrämmande. Man undrar vad som gått fel i din barndom. Om du inte redan sökt psykologhjälp så är det dags.
Senast redigerad av anders197503 2021-04-11 kl. 15:36.
Citera
2021-04-11, 15:26
Bannlyst
Citat:

Är du medveten om vilka brott du begår i den handlingen och att de är ganska grova och blir garanterat ett polisärende och att du har lämnat spår nu med att avslöja vart du befinner dig m.m.?
Citera
2021-04-11, 15:35
Medlem
IdrisNegassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Är du medveten om vilka brott du begår i den handlingen och att de är ganska grova och blir garanterat ett polisärende och att du har lämnat spår nu med att avslöja vart du befinner dig m.m.?
Jag har svårt att se hur bajs bland frukten på Hemköp långt senare skulle kunna spåras till mig.
Vad menar du att den juridiska rubriceringen blir? Spridande av bajs, skadegörelse eller vad...
Citera
2021-04-11, 15:39
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:

Lägg en stor jävla kabanoss under bananerna och låt tiden säga vad som händer. Jag tycker det låter som en Skojig idé.
Citera
2021-04-11, 15:42
Medlem
Citat:

Varför bete sig som en tolvåring om du är vuxen?

Gå fram till chefen när han inte talar med någon annan. Fråga artigt men bestämt varför han inte ville svara dig när du hade en fråga om lastning häromdagen. Säg åt honom att du vill lasta allt korrekt och inte chansa. Se honom i ögonen och acceptera inget annat än ett svar.
Citera
2021-04-11, 15:44
Bannlyst
Citat:
Jag har svårt att se hur bajs bland frukten på Hemköp långt senare skulle kunna spåras till mig.
Vad menar du att den juridiska rubriceringen blir? Spridande av bajs, skadegörelse eller vad...

Sabotage och sen att det just rör sig om avföring i samband med matvaror så kan det röra sig om brott gällande fara för andras hälsa.
Avföring är inte direkt ofarligt alltid.

Skojar du , de kan ju bara ta DNA.

Eller menar du på fullt allvar du skulle ta någon annans bajskorv? spolar inte folk toaletten på erat jobb?
Senast redigerad av twigdoll 2021-04-11 kl. 15:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in