• 1
  • 2
2021-04-11, 15:00
Medlem
IdrisNegassis avatar
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.
Lagerchefen är ett svin. Jag körde fram till honom för att fråga hur jag skulle lasta zucchinin och blåbären. Han pratade med en annan, så jag väntade tålmodigt 5 minuter på min tur men han behandlade mig som luft, som om jag inte fanns. Han ghostade och gav mig en s.k. silent treatment. Samma dag blev jag inkallad till kontoret och blir varnad för att jag hade kört med gafflarna fram.

Vad händer om jag lägger avföring från toaletterna i frukt- och grönsakslådorna? Om jag drar upp lådorna med jordgubbar och purjolök och lägger en klick bajs så att dessa i sinom tid når Konsum, Hemköp osv?
Jag vill visa att dåligt beteende får konsekvenser och inte lönar sig. Risken att bli påkommen är minimal.
Vad händer med företaget om bajs fortsätter att smetas på matvarorna med jämna intervall?
Tycker ni att jag gör rätt som hämnas för att chefen är ett stöddigt svin? Jag vill lära honom och företaget en läxa. Vad ska jag göra?
Citera
2021-04-11, 15:02
Medlem
Ge inte oss konsumenter skulden för att du blir lättkränkt av din chef. Lägg en bit surströmming inne på hans kontor istället.
Citera
2021-04-11, 15:06
Medlem
lyxelitistens avatar
Nej, gör det inte.
Citera
2021-04-11, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdrisNegassi
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.
Lagerchefen är ett svin. Jag körde fram till honom för att fråga hur jag skulle lasta zucchinin och blåbären. Han pratade med en annan, så jag väntade tålmodigt 5 minuter på min tur men han behandlade mig som luft, som om jag inte fanns. Han ghostade och gav mig en s.k. silent treatment. Samma dag blev jag inkallad till kontoret och blir varnad för att jag hade kört med gafflarna fram.