2021-04-11, 18:36
Medlem
IdrisNegassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Leka med bajs håller dagisbarn på med.
Tja, barn också men inte bara dom... Jag kan lägga snusprillor i frukten också från oanvända dosor för att undvika DNA.
Även om bajs har ett högre äckelvärde så kommer jag halvvägs med blöta snusprillor.
Citera
2021-04-11, 18:39
Avstängd
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdrisNegassi
Tja, barn också men inte bara dom... Jag kan lägga snusprillor i frukten också från oanvända dosor för att undvika DNA.
Även om bajs har ett högre äckelvärde så kommer jag halvvägs med blöta snusprillor.
Du borde söka hjälp hos psykolog innan du skadar någon på allvar. Kan inte vara nyttigt att bära på såna tankar som dina.
Citera
2021-04-11, 18:44
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Äh vafan fråga om du kan få någon annans bajs. Då kommer dem få skulden. Så kan du fortsätta jobba där utan problem.
Citera
2021-04-11, 18:44
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Låt maten vara det är synd.

Ta en kniv och gör hål i chefens däck...
Citera
2021-04-11, 18:50
Medlem
kaffekoppens avatar
Det finns två bra lösningar här;

1 Tala med chefen din, borde inte vara svårt. Var är dina cojones egentligen?
2 Sluta och skaffa annat jobb.

Enkelt, eller hur.

Mvh.
Citera
2021-04-11, 19:10
Medlem
IdrisNegassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Det finns två bra lösningar här;

1 Tala med chefen din, borde inte vara svårt. Var är dina cojones egentligen?
2 Sluta och skaffa annat jobb.

Enkelt, eller hur.

Mvh.
Citat:
cojones
/kəˈhəʊneɪz/
Learn to pronounce
noun
1.
INFORMAL•NORTH AMERICAN
a man's testicles.
Cojones... Frågar du mig vart mina testiklar är!

Han gick ju och ville inte tala, så då ska det inte talas. Jag slutar när jag vill. Jag och företaget går hand i hand... Jag och chefen ska ses på Arbetsförmedlingen med varsin nummerlapp.

Mvh den eldfängde Juristen
Citera
2021-04-11, 19:33
Medlem
johnthedickholmess avatar
Tja, du kan ju hämnas hur du vill men vad vill du uppnå?

Tror du företaget blir av med alla sina kunder pga en äcklig leverans? Öh...nej. Vid misstanke om sabotage så blir det övervakning och du får en ännu sämre arbetsplats och en ännu jobbigare chef. Kameror som reg. exakt hur du jobbar. Till slut förstår de att det är du. Du blir anmäld. Du får svårt att få jobb.
Citera
2021-04-11, 20:24
Medlem
Citat:
Jag sköter mig exemplariskt och kan inte riskera att någon av dom förstår vem som ligger bakom.
Det här företaget har inte monopol på marknaden. Det finns gott om andra företag som Konsum, Hemköp etc kan beställa sin frukt från.

Tror du trollar, detta stämmer inte... Både Coop och Axfood har Everfresh som sin leverantör och deras lager ligger i Helsingborg. Och om det vore sant skulle du inte kalla Coop för Konsum...
Citera
2021-04-11, 20:33
Medlem
IdrisNegassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tja, du kan ju hämnas hur du vill men vad vill du uppnå?

Tror du företaget blir av med alla sina kunder pga en äcklig leverans?
Jag vill få chefen att inse att han är beroende av sina anställdas vänlighet och förtroende, precis som de anställda är beroende av chefen. Det är en maktobalans jag vill belysa och räta ut.
Det är ett ideellt mål om jämlikhet. Ingen ska sticka upp. Alla ska vara snälla.

Om media tystar ner saken så överlever företaget men inte om det blir en följetång, Aftonbladet och SVT: - Avföring har åter hittats i Hemköps fruktdisk, salmonella och coli-bakterier i smultronen.

Hemköp hade fått byta leverantör och efterfrågan av Fruktbolaget hade störtdykt.
Fast klart, om jag kunde bränna chefens bil med jämna mellanrum så vore det att föredra, men den risken är större för mig.
Citera
2021-04-11, 23:59
Medlem
Du kommer vinna absolut 0 på att göra det; alla kommer bara tycka att du är en riktigt sjuk jävel. Vem i helvetet skulle vilja ha dig som kollega vetandes om vad du gjort?

Gå och ta konflikten istället, snacka med din chef bara. Omsätt dina cojones till något konstruktivt och som inte skriker ”avskeda mig”.
Citera
2021-04-12, 09:35
Medlem
Citat:
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.
Lagerchefen är ett svin. Jag körde fram till honom för att fråga hur jag skulle lasta zucchinin och blåbären. Han pratade med en annan, så jag väntade tålmodigt 5 minuter på min tur men han behandlade mig som luft, som om jag inte fanns. Han ghostade och gav mig en s.k. silent treatment. Samma dag blev jag inkallad till kontoret och blir varnad för att jag hade kört med gafflarna fram.

Vad händer om jag lägger avföring från toaletterna i frukt- och grönsakslådorna? Om jag drar upp lådorna med jordgubbar och purjolök och lägger en klick bajs så att dessa i sinom tid når Konsum, Hemköp osv?
Jag vill visa att dåligt beteende får konsekvenser och inte lönar sig. Risken att bli påkommen är minimal.
Vad händer med företaget om bajs fortsätter att smetas på matvarorna med jämna intervall?
Tycker ni att jag gör rätt som hämnas för att chefen är ett stöddigt svin? Jag vill lära honom och företaget en läxa. Vad ska jag göra?

Idiot. Byt jobb. Du låter som en narcissist.
Citera
2021-04-12, 09:50
Bannlyst
Citat:
Sabotage mot grönsaker... Det kan väl för tusan lika gärna vara en fetisch.

Du skrev detta.

Citat:
Jag har räknat på det och kommit fram till att jag kan försätta hela företaget i konkurs inom 6 månader och sen gå på A-kassa.
Jag förstår inte varför jag ska behöva ta skit.

Och sabotage är ett så allvarligt brott och nu står det en tråd här.

Citat:
Jag jobbar som truckförare på ett lager som plockar ihop frukt och grönt på pallar, som sen hämtas av lastbilar och körs ut till butiker i stockholmsområdet.

Att detta händer är nog extremt ovanligt och lätt att spåra och du lämnar bevis efter dig och har skrivit ditt motiv.
Skulle detta dyka upp som någon nyhetsgrej att de va bajs bland grönsakerna så kommer de snabbt länkas till dig om inte annat genom Flashback och informationen kommer nå fram.

Jag bryr mig inte nämnvärt om du gör det , du får skylla dig själv om du gör något så korkat för att du vill leva på A-kassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in