• 4
  • 5
2021-04-17, 20:41
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Fan vad jag hatar denna trådskapare. Du borde fan misshandlas till döds nästintill din jävla tönt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
I second that!

Naaw, några blev visst jävligt butthurt.

Frågeställningen är fullständigt legitim. Hade inte Kurtan valt att svälja blykulor hade nog aldrig Dave Grohl blivit den artist han är idag. Sedan att ni hejar på Team Kurt trots att han var en miserabel heroinist som dog för snart 27 år sedan får stå för er. Själv förstår jag inte fascinationen med att Kurt skulle vara någon fantastisk gåva till musikvärlden? De gjorde Nevermind vilket var en bra skiva, men uppföljaren pallar man inte ens lyssna på. Dave har gjort musik non-stop hela livet. Mycket av hans låtar är också mediokert skräp, men han kämpar på. Som skrivet i min TS. Hur många artister lyckas fylla Ullevi? Själv lyssnar jag mer på Foo Fighters än jag någonsin lyssnat på Nirvana.
Citera
2021-04-19, 21:47
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Naaw, några blev visst jävligt butthurt.

Frågeställningen är fullständigt legitim. Hade inte Kurtan valt att svälja blykulor hade nog aldrig Dave Grohl blivit den artist han är idag. Sedan att ni hejar på Team Kurt trots att han var en miserabel heroinist som dog för snart 27 år sedan får stå för er. Själv förstår jag inte fascinationen med att Kurt skulle vara någon fantastisk gåva till musikvärlden? De gjorde Nevermind vilket var en bra skiva, men uppföljaren pallar man inte ens lyssna på. Dave har gjort musik non-stop hela livet. Mycket av hans låtar är också mediokert skräp, men han kämpar på. Som skrivet i min TS. Hur många artister lyckas fylla Ullevi? Själv lyssnar jag mer på Foo Fighters än jag någonsin lyssnat på Nirvana.

Men ditt pissluder, jag anser att Kurt & Nirvana är precis lika kassa och överskattade som Dave & Foo fighters. Men Foo fighters-fans är nog ändå lite värdelösare än Nirvana-fans.
Citera
2021-04-19, 21:53
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Men Foo fighters-fans är nog ändå lite värdelösare än Nirvana-fans.

Knappast. Har aldrig sett nåt FF-fan vända ut och in på sig själv för att försöka förklara hur dom minsann vet hur möööörk Kurts själ var och hur mkt ångest han hade. Som om de kände honom. Fuck that crap, så jävla pinsamt. Men trevligt att vi fått ännu en tråd i mängden där "djupa fans" kan suga av Cobain.
Citera
2021-04-19, 21:54
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Knappast. Har aldrig sett nåt FF-fan vända ut och in på sig själv för att försöka förklara hur dom minsann vet hur möööörk Kurts själ var och hur mkt ångest han hade. Som om de kände honom. Fuck that crap, så jävla pinsamt. Men trevligt att vi fått ännu en tråd i mängden där "djupa fans" kan suga av Cobain.

Nej du har rätt. Fy för fan vilka sopor dom är.
Citera
2021-10-10, 16:00
Medlem
bees avatar
Han är ok
https://m.youtube.com/watch?v=PbnQb-IpZZY
Citera
2021-10-10, 19:51
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Jag gillar foo fighters i och för sig, men man kan inte jämföra Grohl med Kurt Cobain. Kurt Cobain var en konstnär. Framstår också som en mycket sympatisk man. Grohl är väldigt självgod, lite som Bono el Sting. Kurt Cobain var mer intellektuell, intressantare som person, lyssnade och var influerad av små skumma band som han alltid pratade om i intervjuer och som man började kolla upp... t ex meat puppets som verkligen är så jäkla bra. Kurt Cobain hade mer gemensamt med Bowie, och Grohl är mer som jag skrev: Bono.
Citera
2021-10-13, 03:19
Medlem
Pekka-s avatar
Visst Foo Fighters är ett riktigt bra liveband. Men dom kan inte konkurrera mot Nirvana överhuvudtaget.
Citera
2025-02-02, 22:43
Medlem
fy så osmakligt och okultiverat skrivet. inget ont mot dave grohl men foo fighthers är definitionen av supertråkig musik
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in