Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Termen 'antisemitism' är myntad innan den nuvarande språkdefinitionen fanns, så det ordet är så att säga "upptaget". Antisemiter hatar judar och inget annat.
Är man en antisemit om man hatar bröderna Ekroth? Är man en antisemit om man hatar Wolodarski och Sarnecki men inte bröderna Ekroth? Är man en antisemit om man hatar en antal människor vilka man anser förstör samhällena i väst och som råkar vara judar men inte alla judar som tex Benjamin Freedman och Bobby Fischer? Kan judar vara rasister om de hatar tyskar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag är anarkist, vilket framgår nästan övertydligt av min avatar och signatur. Jag hyser det djupaste förakt för staten och tror den verkligen inte om något gott i något sammanhang. Angående Estonia sa jag tydligt att det kan vara något skumt. Jag har inte sett på TV regelbundet på 15 år och äger ingen. Jag är 50 år. Däremot är det ingen tvekan om att Förintelsen i stort sett har skett så som det framställs. Om man tvivlar på det fattar man inte hur världen fungerar.
Andra kanske ser det som "om man vet hur världen fungerar så kanske det finns anledning att tvivla".
Citat:
Ursprungligen postat av
kommunism-massmord
Vittnen till förintelsen finns, det är bara att läsa vad överlevande judar berättar och välja om man vill tro på deras vittnesmål eller inte (tvivla på dem vill dvärg Morgan förbjuda).
2 överlevande berättar:
https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive
Jag har läst deras vittnesmål och följande frågor kom direkt upp:
Hur får man in 3000 personer i en gaskammare som enligt officiella uppgifter inte var större än en 3 rums lägenhet?
Hur lyckas man lura 3000 personer som trycks ihop i ett trångt mörkt rum att de skall duscha? Saknar all logik. Den officiella versionen som vi alla hört att de "lurades" att de skulle duscha och istället blev gasade.
Hur kunde de båda vittnena överleva att gå in i gaskammare fylld med gasrester och dra ut tusentals offer dagligen? Ingen i Sonderkommando bar skyddskläder eller gasmask. Var de immuna mot giftgasen?
Hur får man ut tusentals döda människor ur ett trångt packat rum med en käpp?
Hur får man in 4 döda kroppar samidigt i en krematorieugn som har plats för en död person och lyckas kremera dem på en tid som inte är möjlig ens idag?
Varför tillät SS nyckelvittnen som dessa att överleva så de kunde berätta sina historier?
Varför ställs inga kritiska frågor? Hur kunde du hjälpa till att gasa ditt eget folk? Varför vägrade du inte?
Ytterligare frågor är hur mycket kol det går åt för att kremera en människa och hur stor var då den totala kolförbrukningen enbart för kremeringarna samt fanns det möjlighet att transportera dessa mängder kol till förintelselägren, var är all aska och stämmer mängden aska med antalet uppgivna kremerade?
Citat:
Ursprungligen postat av
antonerik
Det känns som två lågbegåvade som pratar med varandra på en parkbänk. Den ena: tror du att förintelsen ägt rum för att du sett Schindlers List i skolan? Den andre: skönt att få läsa en vettig kommentar för en gångs skull.
Normalt kan man ifrågasätta det rimliga i att förbjuda en åsikt, men när det gäller förintelsen är hoppet om en dialog förlorat. Förnekarna vill helt enkelt inte tro. Det är som att få en alkoholist att sluta supa. Viljan måste finnas, annars är det lönlöst.
Finns dessa miljontals bevis som några i tråden hävdar så handlar det inte om tro. Antingen finns bevisen eller så saknas de. Saknas bevisen då handlar det om tro/inte tro. Om det finns bevis, så blir ju ett förnekelseförbud obegripligt. Om det inte finns bevis så blir ju förnekelseförbudet mera begripligt, men det väcker å andra sidan väldigt många frågor - inte minst vem som har så stor makt att man kan få en hel kontinents folkvalda politiker att stifta samma lagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
Jag befarar att förslaget kommer röstas igenom, för de som är mentalt förslavade av judarna (sjuklövern och kanske SD) har ingen egen vilja i frågan och judarna själva är inte intresserade av någon intellektuellt hederlig diskussion. Det lär därför inte komma till någon vettig debatt i etablerade medier. De enda som är intresserade av en hederlig diskussion är de som de andra vill kasta i fängelse för åsiktsbrott.
Håller med dig. Det vill nog till folk utanför politiken som riktar skarp kritik mot detta förslag för jag utgår från att politikerna är påverkade av de man aldrig får kritisera. Det blir intressant att följa.
Det är helt avgörande för yttrandefriheten att förtryckarlagen HMF tas bort snarast möjligt.