Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-04-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag ser inget konstigt. Och när jag säger att jag misstror staten så menar jag inte att staten rakt av ljuger för jämnan utan att den aldrig gör något utan baktanke eller vinklar det för sina syften.

Jag bad dig använda hjärnan, en gaskammare som är 1,5 meter hög?
Citera
2021-04-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Tyvärr för dig så låg Auschwitz på vattensjuk mark och att bränna lik i groppar fungerade inte. Det hade krävts enorma mängder bensin som saknades 1944 och 1945.

Bilden du hänvisar till har jag sett, det är Tyfus döda fångar som bränns för att hindra att liken smittar andra fångar med dödliga Tyfus som var den huvudsakliga dödsorsaken i Auschwitz.

Raka fångars hår gjorde inte tyskarna för att jävlas, det var att hindra spridningen av löss som spred Tyfus smitta i lägren.

Så det funkar alltså att bränna lik i gropar om de dött av tyfus, men inte om de dött av gas….? Märkligt….
Citera
2021-04-18, 10:27
Medlem
Think-Twices avatar
Denna tråd har fått mig att lyfta på ögonbrynen i ämnet, och att verifiera information på bägge sidor om debatten är ju näst in till övermäktigt, att skolboken innehåller sakfel är uppenbart, hur många och hur mycket är desto grumligare.

Kunskapsnivån i tråden är imponerande, dock försöker jag alltid påminna mig själv om att sanning inte är någon popularitets-tävling.

Tänk om Morgan hittar hit och läser, opinionen i tråden är emot förbudet och en liten snöboll rullar inne på flashback, i naivt tänkande skall folkvald demokratpolitiker representera medborgarna, nu lutar det åt motsatsen.

Gissning, lagen träder i kraft, moderator tvingas till att radera denna tråd, ny tråd skapas med frågeställning något i stil med -förintelseförespråkare förnekar tråd på flashback,,,,

Hellre fri och dum, än smart och kontrollerad Puss.
Citera
2021-04-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och Bendels vittnesmål och de 1,5 m har redan förklarats många gånger om, så varför ignorerar du det och ännu en gång försöker sprida dina feltolkade vinklade felaktigheter när de ändå inte på något sätt är avgörande för förintelsen.

Det är väldigt intressant för att med socialdemokraternas nya lag så måste jag tro på Dr Bendels vittnesmål att gaskammrarna i Auschwitz var 1,5 mter höga. Om jag ifrågasätter Dr Bendels vittnesmål som är uppenbar lögn (han har aldrig sett några gaskammare överhuvudtaget) så skall jag i framtiden få ett fängelsestraff.

Det samma om jag ifrågasätter Sonderkommando överlevarens Venezia´s vittnesmål att 3000 personer kunde samtidigt få plats i en gaskammare inte mycket större än en större lägenhet så skall jag i framtiden få ett fängelsestraff.

Om jag tycker det är otroligt märkligt hur Sonderkommando överlevaren Dario Gabbai kunde bli 97år gammal trots han utsattes för dödlig Hydrogen cyanide gas under lång tid i Auschwitz gaskammare så skall jag i framtiden få ett fängelsestraff.

Vem skall avgöra vad som är sant eller inte? ADL? Socialdemokraterna? Du? Köpta forskare som lever på att hålla den rätta bilden vid liv? Hobbyforskare som Skogsvatte och Tanus?

Det är grunden i problemet med att socialdemokraterna låter extrema judiska lobbygrupper från USA som ADL styra över dem och påverka svensk politik.

Länkar till vittnesmål socialdemokraterna vill ge dig fängelse om du inte tror på:

https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/

https://sfi.usc.edu/news/2015/10/101...dation-archive

https://sfi.usc.edu/news/2020/03/271...rvivor-dies-97
Citera
2021-04-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dessa 1,5 m är sedan länge förklarade, det finns ju gott om ritningar där måtten på takhöjd finns, och det är inga 1,5 m. Likaså borde t o m så korkat folk som förnekare reagera på att det inte på en enda annan plats eller vittnesmål sägs 1,5 m invändig takhöjd i gaskamrarna.
Skulle det ha varit 1,5 m så skulle de flesta människor inte kunna stå upprätta, vilket såklart skulle nämnts frekvent i en massa vittnesmål. Men det är tydligen bara Bendel som nämnt detta….

Så, igen ser vi hur korkat förnekarna beter sig, hur oseriösa och lögnaktiga de är, vilket är starkt bidragande till att lagar mot förnekelse föreslås och antas.

Det är brittiska Nationalarchives som är "oseriösa och lögnaktiga", inte jag, jag länkar till deras hemsida där de publicerar Dr Bendels vittnesmål som tydligen anses vara seriöst. Annars hade inte Nationalarchives publicerat Dr Bendels vittnesmål som hjälpte till att få folk dömda. Kanske Nationalarchives i framiden blir dömda för att vara förnekare?

https://www.nationalarchives.gov.uk/...oria-birkenau/
Citera
2021-04-18, 10:37
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Det samma om jag ifrågasätter Sonderkommando överlevarens Venezia´s vittnesmål att 3000 personer kunde samtidigt få plats i en gaskammare inte mycket större än en större lägenhet så skall jag i framtiden få ett fängelsestraff.

Om jag tycker det är otroligt märkligt hur Sonderkommando överlevaren Dario Gabbai kunde bli 97år gammal trots han utsattes för dödlig Hydrogen cyanide gas under lång tid i Auschwitz gaskammare så skall jag i framtiden få ett fängelsestraff.

Jag hoppas att du inte ska få fängelsestraff för det. Ren och skär dumhet kan man inte lagstifta bort. Sådana som du måste ha rätt att anse att Estonia inte har sjunkit eller Förintelsen inte har skett.

Däremot får du vara försiktig om du åker ut i Europa:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...nial_Laws_.svg
Citera
2021-04-18, 11:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Termen 'antisemitism' är myntad innan den nuvarande språkdefinitionen fanns, så det ordet är så att säga "upptaget". Antisemiter hatar judar och inget annat.

Man visste alltså inte att kristna och muslimska araber i Palestina var semiter och man visste inte att judar i Östeuropa inte var semiter? Man ändrar således inte definitioner när ny kunskap erhålls? Påminner inte det lite om.... ny kunskap om förintelsen? Låter det friskt?
Citera
2021-04-18, 11:09
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är ju bara för att du själv dansar, men har glömt ballongerna.

Jag förnekar inte flockinstinkt. Det är ett faktum att människor i grupp har ett beteende att följa okritiskt. Det var vad som hände när dåren Hitler kom till makten och likaså vad som gjorde det möjligt att bedriva häxprocesserna under 1400-talet.

Finns dock ingen anledning att uppmuntra till flockbeteende.

Det kommer inte att hända eftersom jag inte är extremist, varken nazist eller kommunist.

Skillnaden mellan mig och fega smygnazister, som bara vågar älta sina irrläror på anonyma forum, är att jag framför mina åsikter i vardagen också som privatperson. Jag har inget att vara orolig för och att du tycker att en moderat är vänster berättar endast om vilken förvriden världsuppfattning du har. Är du nazist?

Men, som sagt, jag står bakom dig till 100 % att du ska få torgföra din förintelseförnekelse utan straffbeläggande. Det är för mig även självklart att nazister ska få berätta om sin nazistiska världsuppfattning. Det gäller alla 200. Morgan Johansson ska ge fan i att censurera.

Vill du att jag ska citera dig? Du har hånat människor med flockinstinkt och så drämmer du själv till med en klassisk Ad populum. Nog måste du innerst inne inse att du begått debattaktiskt självmord?

Dina åsikter är 100% opportuna så du har ingen grund för att sitta och brösta upp dig över att ”du är öppen med dina åsikter”. Begriper du inte ens det? Dina åsikter kostar dig nada.
Citera
2021-04-18, 11:14
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag håller med dig. Det känns skönt att få läsa en vettig kommentar

Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det känns som två lågbegåvade som pratar med varandra på en parkbänk.

Citat:
Jag ser inget konstigt. Och när jag säger att jag misstror staten så menar jag inte att staten rakt av ljuger för jämnan utan att den aldrig gör något utan baktanke eller vinklar det för sina syften.

Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag hoppas att du inte ska få fängelsestraff för det. Ren och skär dumhet kan man inte lagstifta bort.

Fråga till klientelet:
Tror ni blint till 100% på vad USA, Sovjet/Ryssland och Israel säger i alla frågor, eller bara i just denna?

Största argumentet för att man ska få forska och gräva i frågan OCH största argumentet för att det faktiskt FINNS FOG för att vara misstänksam är:

1. Faktan kring förintelsen baseras ytterst på vad Amerikaner, Ryssar och Judar hävdar om sin ärkefiendes handlingar i världshistoriens största krig i den enskilt mest politiskt känsliga händelse i världshistorien.

2. USA, Ryssland/Sovjet och Israel har bevisligen många gånger ljugit gällande politiskt känsliga frågor både gällande internetionella konflikter som t.ex. krig, övervakning i t.ex. Irak, Vietnam, Afghanistan, Krim/Ukraina, Paletinakonflikten och givetvis gällade deras egen inrikes politik.

3. De har givetvis ljugit än fler gånger om saker som inte kommit ut. Man kan inte vara så naiv så man tror att enda gången en notorisk serielögnare ljugit är de handfull gånger man har överväldigande bevis för det. Storpolitik och maktspel involverar ALLTID mängder av lögner för att de tjänar på det. Det är för mig helt obegripligt att folk på allvar är så jävla naiva att de tror att dessa typer av folk säger sanningen.

Man kan inte va så naiv så man tror på vad USA, Israel och Ryssland har att säga om sin värsta fiende. Det är som att blint tro på vad Gudrun Schyman, Mona Sahlin och Gustav Fridolin har att säga om Jimmie Åkesson. Ni som litar 100% på dem i denna fråga, litar ni till 100% på dem i alla andra frågor också? Eller är det bara i denna fråga som hjärntvätten verkligen sjunkit igenom?
Senast redigerad av PremiumBananas 2021-04-18 kl. 11:17.
Citera
2021-04-18, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
Fråga till klientelet:
Tror ni blint till 100% på vad USA, Sovjet/Ryssland och Israel säger i alla frågor, eller bara i just denna?

Största argumentet för att man ska få forska och gräva i frågan OCH största argumentet för att det faktiskt FINNS FOG för att vara misstänksam är:

1. Faktan kring förintelsen baseras ytterst på vad Amerikaner, Ryssar och Judar hävdar om sin ärkefiendes handlingar i världshistoriens största krig i den enskilt mest politiskt känsliga händelse i världshistorien.

2. USA, Ryssland/Sovjet och Israel har bevisligen många gånger ljugit gällande politiskt känsliga frågor både gällande internetionella konflikter som t.ex. krig, övervakning i t.ex. Irak, Vietnam, Afghanistan, Krim/Ukraina, Paletinakonflikten och givetvis gällade deras egen inrikes politik.

3. De har givetvis ljugit än fler gånger om saker som inte kommit ut. Man kan inte vara så naiv så man tror att enda gången en notorisk serielögnare ljugit är de handfull gånger man har överväldigande bevis för det. Storpolitik och maktspel involverar ALLTID mängder av lögner för att de tjänar på det. Det är för mig helt obegripligt att folk på allvar är så jävla naiva att de tror att dessa typer av folk säger sanningen.

Man kan inte va så naiv så man tror på vad USA, Israel och Ryssland har att säga om sin värsta fiende. Det är som att blint tro på vad Gudrun Schyman, Mona Sahlin och Gustav Fridolin har att säga om Jimmie Åkesson. Ni som litar 100% på dem i denna fråga, litar ni till 100% på dem i alla andra frågor också? Eller är det bara i denna fråga som hjärntvätten verkligen sjunkit igenom?

Nej jag litar inte blint på vad folk säger. Varför drar du in mig i den frågeställningen? Jag har väl om något ifrågasatt sanningshalten i det som sägs.

Jag har gjort två inlägg som belyser just detta i denna tråd.
Citera
2021-04-18, 11:26
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej jag litar inte blint på vad folk säger. Varför drar du in mig i den frågeställningen? Jag har väl om något ifrågasatt sanningshalten i det som sägs.

Jag har gjort två inlägg som belyser just detta i denna tråd.

Ja ursäkta du åkte nog med i citeringen av bara farten.
Citera
2021-04-18, 11:34
Medlem
PK-befriads avatar
Jag befarar att förslaget kommer röstas igenom, för de som är mentalt förslavade av judarna (sjuklövern och kanske SD) har ingen egen vilja i frågan och judarna själva är inte intresserade av någon intellektuellt hederlig diskussion. Det lär därför inte komma till någon vettig debatt i etablerade medier. De enda som är intresserade av en hederlig diskussion är de som de andra vill kasta i fängelse för åsiktsbrott.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-18 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in