Citat:
Det stämmer. Jag röstade från 80-talet fram till och med 2010 tyvärr på M. Jag var på vippen att lägga rösten på SD, men trodde FR hade ett politiskt spel om SD inför valet. Efter det lärde jag mig. Jag vill ha en kunskapsbaserad skola med ordning och reda, bra sjukvård för alla, god omsorg för äldre, starkt rättsväsende där man verkligen låser in människor som begår vålds och sexualbrott samt grov ekonomisk brottslighet och jag vill att landet ska skyddas av ett starkt försvar där militären är en naturlig del av gatubilden.
Citat:
Det var knappast under en miljon. Det är bevisat att judar i något högre grad än "ariska" tyskar fick fler utmärkelser för tapperhet i strid under första världskriget. <1% av alla tyska medborgare var judar men >25% av alla läkare i Tyskland var judar. Liknande siffror finns för Nobelpriset relativt judarnas andel av jordens befolkning. Sveriges allra förste tandläkare var jude, liksom den förste tandläkaren i min hemstad. Grundaren av det svenska klädesmärket Tiger var jude. Kirurgen som befriade mig från min närsynthet var jude. En av de bästa lärarna på min högstadieskola var jude. Hans två söner studerade teknisk fysik på Chalmers och hans dotter är expert på Ryssland och ryska språket.
Och lägg märke till att jag räknar upp en massa svenska judar, fast de kanske bara utgör 0,2% av befolkningen i Sverige.
Om något är judarna de verkliga övermänniskorna, åtminstone de välutbildade bland dem.
Och lägg märke till att jag räknar upp en massa svenska judar, fast de kanske bara utgör 0,2% av befolkningen i Sverige.
Om något är judarna de verkliga övermänniskorna, åtminstone de välutbildade bland dem.
Du är en rasist fast du inser det inte själv. Om det finns grupper som är mer intelligenta så finns det grupper som är mindre intelligenta och där min vän faller du på eget grepp och du fattade inte ens vad som hände. Ridå.
Övermänniskor (och undermänniskor) är ju dessutom verkligen vokabulär värdigt en nazist.
PS. Judarnas koncentration av nobelpris sköt fart rejält först efter 1945. Säkert inget politiskt med det...
PSS. Dravlet om anekdoter förstår jag inte riktigt. Det har ju verkligen noll bevisvärde i ett anonymt forum på nätet.