• 1
  • 2
2021-04-15, 19:52
Medlem
lone stars avatar
Byggs det rentav för det?
Här i Uppsala så har åtminstonde 2 ställen blivit multikulturella nyligen med dåliga vibbar. Det ena stället är nybyggda Bäcklösa mellan Ulleråker och Sunnersta. I övre delen så är det ganska dyra hus,kedjehus och radhus- där vita svenskar flyttat in. I nedre delen är det många hr o br där nysvenskar flyttat in(området sitter ihop). Från nedre delen är det gångavstånd ca 1km till No go Gottsunda. Så man kan se det som att Gottsunda expanderar. Talande är att mitt i centrum av Bäcklösa ligger internationella engelska skolan. Hade ett barn där som gick ut innan resten byggdes. Då var det en elitskola med många reportage. Har knappt sett en artikel sedan dess. Så möjligen har elevklientelet blivit sämre. Det andra stället är övre Sala Backe. Där väldigt många hr o br har byggts senaste 3 åren. Många nysvenskar inflyttade. Vilket har gjort att otrygghet från Gränby, fortplantat sig in o även spillt över på Årsta centrum. Mittemot Fyrislundsgatan vilket bostäderna är koncentrerade kring. Så man kan på sätt och vis säga att kommunen via sitt bostadsbyggande faktiskt spätt på otryggheten. Bävar nu för sydöstra staden, en gigantisk utbyggnad där Bergsbrunna, Nåntuna, Sävja o Vilan riskerar ingå i en bigsize nogo zone.

Har ni några andra stadsexempel där man nyligen byggt och expanderat otrygghet?
Senast redigerad av lone star 2021-04-15 kl. 20:02.
Citera
2021-04-15, 19:59
Medlem
Självklart blir det fler och fler små-Mordor sålänge vi massimporterar orcher.

Just Uppsala verkar vara en stad som verkligen fått smaka på mångkultur den/de senaste tiden/åren.
Citera
2021-04-15, 20:01
Medlem
lone stars avatar
Jodå, i Uppsala satsar vi på nysvenskarna
Citera
2021-04-15, 20:06
Medlem
Vad tror ni om Kirsebergs och segevång i Malmö? Väldigt arbetarklass blandat med WT sen länge men helt ok när jag bodde där. Nu har det varit lite rån och skjutningar senaste åren enligt media. Hur dåligt har det blivit?
Citera
2021-04-15, 20:08
Medlem
spermaoffrets avatar
I och med Coronat så är större delen av samhället no-go. Bara att vänja sig.

Coronat är invandrat i sig. Invandrat eller invaderat. Ni hör ju.
Senast redigerad av spermaoffret 2021-04-15 kl. 20:10.
Citera
2021-04-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Vad tror ni om Kirsebergs och segevång i Malmö? Väldigt arbetarklass blandat med WT sen länge men helt ok när jag bodde där. Nu har det varit lite rån och skjutningar senaste åren enligt media. Hur dåligt har det blivit?

Kirsebergs är helt OK faktiskt, har en polare som bor där. Kan inte uttala mig om Segevång varken då eller nu.

Men i Malmö rör det på sig långsammare än i många andra större städer norr om Helsingborg.
Citera
2021-04-15, 22:19
Medlem
Pluggar i Skåne och varje gång jag läser tidningen så är det minst 10 nya brott som skett i E*löv * =s, allt från rattfylleri, repade bilar och brevbärare som blir misshandlade och rånade på sina cyklar till balkongflygningar. Antar att de är på gränsen till ett no-go samhälle, som tur är tycks de inte ha upptäckt handeldvapen än.
Citera
2021-04-15, 22:38
Medlem
Puss.in.bootss avatar
Det är väl främst asylsökande som befolkar dessa områden. Kanske även en del anhöriginvandrare. Det verkar vara ca 20 000 personer per år som söker asyl i Sverige (bortsett från den helt hisnande peaken 2013 - 2017). Den totala invandringsnivån verkar ha stabiliserats på ca 100 000 personer per år (iofs till stor del hemvändande svenskar, asiatiska fruar och arbetskraftsinvandrare).

Om man estimerar 20 000 asylsökande per år plus lika många anhöriginvandrare som bosätter sig i dessa områden, så kommer de såklart att förtätas, utvidgas och med viss regelbundenhet bli fler med motsvarande 40 000 personer per år. Plus att antal födda barn per kvinna i dessa familjer antagligen är fler än två, vilket också bidrar till att dessa områden utvidgas (obs, det är ett rent antagande, noll faktakoll eller källa på den, det går kanske också att argumenteraför att det är fler som dör än som föds med tanke på att det är så många ensamma män med dåliga utsikter på köttmarknaden, I don't know).

Sen får man väl räkna ett visst minus på dom som återvandrar, knarkar ihjäl sig eller dör av våld från grannen. Men där vågar jag mig inte på nån gissning... Utvandringsstatistiken visar iaf att fler män än kvinnor utvandrar (26 k vs 22 k för 2020), och det tolkar jag som att det är en del ensamkommande flyktingbarn (ha ha) från 2013-2017 som tackar för sig.
Senast redigerad av Puss.in.boots 2021-04-15 kl. 23:05. Anledning: Tillägg ang födda/döda-kvot
Citera
2021-04-15, 22:49
Medlem
Mr1931s avatar
Ja, deras honor föder fler ungar än vad svenska kvinnor gör, så det är bara en tidsfråga innan svenskar är i minoritet i Sverige.

Tror ni vi kommer bli erbjudna tolk då?
Citera
2021-04-15, 22:51
Medlem
GoatPunks avatar
Fan vad livet måste vara tråkig om man är en patetisk räddhare som er.
Sverige har inga jävla no-go zoner och det hade ni märkt om ni hade vågat möta nya människor.
Citera
2021-04-15, 23:01
Medlem
Delar av småorterna i Bergslagen håller på att bli no go zoner. Dock rör det sig om mindre områden där mindre nogräknade hyresvärdar hyr ut till pundare och kriminella. Tyvärr påverkar detta klientel hela orten med stölder, fyllekörningar, vansinnesöverfall och allmänt stök. Mest svenskar dock.
Citera
2021-04-15, 23:44
Medlem
Inget förvånar i det mörkröda Uppsala..
Är det inte sekter, vänsterorienterade cyklande akademiker så är det mångkulturens språkrör..
Inget nytt under solen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in