2021-08-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Mnniskorna bakom Aureum borde stllas infr rtta fr alla mnniskor som dom har lurat p s mycket pengar. Dom borde skjutas. Punkt.

Det kommer dem antagligen att gra ocks.
Bli stllda infr rtta allts, inte bli skjutna, ven om det vore mycket bttre d dessa mnniskor kallblodigt lurar extremt sjuka mnniskor p pengar.
Citera
2021-09-01, 10:14
Medlem
NuckFiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Det kommer dem antagligen att gra ocks.
Bli stllda infr rtta allts, inte bli skjutna, ven om det vore mycket bttre d dessa mnniskor kallblodigt lurar extremt sjuka mnniskor p pengar.
Ja det r hemskt
Citera
2021-09-28, 10:19
Medlem
En uppdatering till folket hr: nu har min polare tydligen ftt en ny cannabisbaserad olja frn Aureum SOM ingr i hgkostnadsskyddet.

Det frndrar ju inte faktumet att de ljg fr sina patienter tidigare men det r ju nice att Sverige numera kan skriva ut medicinsk cannabis under hgkostnadsskyddet.

Har du pengar kan jag rekommendera Aureum; r du fattig r det knappast ett alternativ. Rkna med att iaf spendera ungefr 20-40k p sativex innan du kommer till oljorna frutsatt att sativexen p ngot stt r otillrcklig eller skadlig fr dig. Vet inte hur polaren kom frbi sativex biten men hen lade iaf ut en 35k...
Citera
2021-11-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algrenalgrenalgren
En uppdatering till folket hr: nu har min polare tydligen ftt en ny cannabisbaserad olja frn Aureum SOM ingr i hgkostnadsskyddet.

Det frndrar ju inte faktumet att de ljg fr sina patienter tidigare men det r ju nice att Sverige numera kan skriva ut medicinsk cannabis under hgkostnadsskyddet.

Har du pengar kan jag rekommendera Aureum; r du fattig r det knappast ett alternativ. Rkna med att iaf spendera ungefr 20-40k p sativex innan du kommer till oljorna frutsatt att sativexen p ngot stt r otillrcklig eller skadlig fr dig. Vet inte hur polaren kom frbi sativex biten men hen lade iaf ut en 35k...

N, 1800:- frsta konsultation, sen troligtvis 600:- i mnaden fr receptfrnyelse och hgkostnadsskyddet r vl ~2400:-. Sativex tror jag de hoppar ver, det du fr r dronabinol och cannabidol p separata flaskor. S, 4200:- initialt. De har ju inget intresse av att slja Sativex, det r inte deras produkt. De nya oljorna kommer frn Bedrocan. Aureum tjnar bara sina pengar p konsultation, inte p produkterna. Det r lite orttvisa phopp p Aureum hr, de har ju kmpat ganska hrt fr att f in medicinsk cannabis i Sverige till en bredare del av befolkningen. Sativex var vldigt dyrt, men de nya oljorna r inte det med hgkostnadsskyddet.

Faktum r att Aureum talade sanning nr de sa att de nya oljorna drjde. Det var inget de styrde ver, och de tjnade inget p att skriva ut Sativex istllet fr ngot annat. Jag tycker att de r vldigt bra att ha att gra med ven om Sativex sved i plnboken.

Det var s hr det brjade nr cannabis blev legaliserat i staterna.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-11-08 kl. 07:53.
Citera
2021-11-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
N, 1800:- frsta konsultation, sen troligtvis 600:- i mnaden fr receptfrnyelse och hgkostnadsskyddet r vl ~2400:-. Sativex tror jag de hoppar ver, det du fr r dronabinol och cannabidol p separata flaskor. S, 4200:- initialt. De har ju inget intresse av att slja Sativex, det r inte deras produkt. De nya oljorna kommer frn Bedrocan. Aureum tjnar bara sina pengar p konsultation, inte p produkterna. Det r lite orttvisa phopp p Aureum hr, de har ju kmpat ganska hrt fr att f in medicinsk cannabis i Sverige till en bredare del av befolkningen. Sativex var vldigt dyrt, men de nya oljorna r inte det med hgkostnadsskyddet.

Faktum r att Aureum talade sanning nr de sa att de nya oljorna drjde. Det var inget de styrde ver, och de tjnade inget p att skriva ut Sativex istllet fr ngot annat. Jag tycker att de r vldigt bra att ha att gra med ven om Sativex sved i plnboken.

De nya oljorna kommer inte frn Bedrocan utan frn svenska statliga APL (Apotek Produktion & Laboratorier). Det r vrldens frsta statligt producerade cannabisoljor.

Aureum har sannolikt ingenting att gra med att oljorna blivit frsenade.
Citera
2021-11-09, 16:36
Medlem
h8mongers avatar
n s lnge s upplevs dom som vldigt oserisa tyvrr, vid en konkretfrgestllning r det ens nn mening att ha ett samtal innan vissa handlingar inkommer, vi har tillrckligt information bli inbokad och nej vi kan inte gra nt frenst det de handligar jag ppekade att vi nog borde vnta p.
1800kr fr att en lkare berttar det som str p hemsidan, jag ifrga satte detta nr jag fick min frsta faktura och sa att jag vntar grna med att betala denna till jag fr en frklaring varfr detta skett, och fr tv fakturor till utan ett svar. Hade dom svarat hade jag betalat samma dag. Nu funderar jag p att vnta till sista dag och IVO anmlan, alt ARN d detta mte inbokats utan att permisserna fr detta mte var giltiga.

Kommer ju sklart att ta upp detta med dom nn gng till, men nu r ju det pvgsklen ifall dessa r en lyckskare fr att skinna "desperata" patienter, el ifall dom faktiskt vill pverka samhllsbilden och fra denna lkemedelsbehandling framt.

Just nu nskar jag att jag inte hade kontaktat dom men mste ju dra det vidare
Citera
2021-11-10, 22:59
Medlem
Fyfan, lider med dig. Dessvrre verkar de rtt kassa som flera ppekat. Har varit inne p det spret sjlv men avsttt ifrn det. r dels fr dyrt (och sativex lika s) fr att vara ngot jag chansar p och s r det ett jkla krngel att ta sig dit d jag anvnder rullstol. Och det lr ju inte bara vara en gng de vill trffas.
Citera
2021-11-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Aureum hll sitt ord tillslut men ljg olidligt mkt under tiden.

Nu fr polarn dronabinol + cannabidiol under hgkostnadsskyddet och allt fungerar bra. Problemet var all tid och alla pengar det tog att komma dit de r nu.

I dagslget r Aureum bra men nnu mycket lngsamma. 7/10.
Citera
2021-11-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanguru
De nya oljorna kommer inte frn Bedrocan utan frn svenska statliga APL (Apotek Produktion & Laboratorier). Det r vrldens frsta statligt producerade cannabisoljor.

Aureum har sannolikt ingenting att gra med att oljorna blivit frsenade.

S framstllan och produktion av cannabis preparat r allts lagligt by i Sverige?
Det r inte alls lngesen som det var frbjudet?
Citera
2021-12-27, 22:40
Medlem
Goldenwolfes avatar
Har letat men hittar ingen information om hur hg THC halten i dronabinol r. Ngon som har fakta p detta? ven nyfiken p % THC i sativex och bedrocan
Citera
2022-01-06, 18:38
Medlem
Min man har svr psoriasis artrit och vi skte hjlp hos Aurium fr snart tv r sedan, dom har varit helt fantastiska , lyhrda och haft full fokus p patienten och att hjlpa med smrtlindring, i drygt ett r fick han Sativex utskrivet som fungerade helt makalst bra och han kunde fungera i jobbet och livet tillskillnad mot alla jkla gratis opiater som landstinget skriver ut. Nu sedan i Juni fr han den nya produkten som av droppar som en CBD olja och en med THC som ingr i hgkostnad och han mr bttre n sedan han blev insjuknade 2008 . Ja det har kostat pengar och jag varje besk ny frskrivning av recpet kostar sativex i ett r kostade skjortan men det r ju inte Auriums fel! Det r ju dubbelmoralen i att opiater skall ing i hgkostnad men allt baserat p THC r "livsfarligt"
Senast redigerad av WonderWoman2 2022-01-06 kl. 18:57.
Citera
2022-01-07, 20:52
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenwolfe
Har letat men hittar ingen information om hur hg THC halten i dronabinol r. Ngon som har fakta p detta? ven nyfiken p % THC i sativex och bedrocan

Dronabinol ska innehlla 25mg/ml enligt uppgift, kapslar 2.5mg, 5mg och 10mg

Kan tillgga att den flytande ven varit p 5 resp 10mg/ml
Senast redigerad av Itowk 2022-01-07 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in