Citat:
Ursprungligen postat av
algrenalgrenalgren
En uppdatering till folket hr: nu har min polare tydligen ftt en ny cannabisbaserad olja frn Aureum SOM ingr i hgkostnadsskyddet.
Det frndrar ju inte faktumet att de ljg fr sina patienter tidigare men det r ju nice att Sverige numera kan skriva ut medicinsk cannabis under hgkostnadsskyddet.
Har du pengar kan jag rekommendera Aureum; r du fattig r det knappast ett alternativ. Rkna med att iaf spendera ungefr 20-40k p sativex innan du kommer till oljorna frutsatt att sativexen p ngot stt r otillrcklig eller skadlig fr dig. Vet inte hur polaren kom frbi sativex biten men hen lade iaf ut en 35k...
N, 1800:- frsta konsultation, sen troligtvis 600:- i mnaden fr receptfrnyelse och hgkostnadsskyddet r vl ~2400:-. Sativex tror jag de hoppar ver, det du fr r dronabinol och cannabidol p separata flaskor. S, 4200:- initialt. De har ju inget intresse av att slja Sativex, det r inte deras produkt. De nya oljorna kommer frn Bedrocan. Aureum tjnar bara sina pengar p konsultation, inte p produkterna. Det r lite orttvisa phopp p Aureum hr, de har ju kmpat ganska hrt fr att f in medicinsk cannabis i Sverige till en bredare del av befolkningen. Sativex var vldigt dyrt, men de nya oljorna r inte det med hgkostnadsskyddet.
Faktum r att Aureum talade sanning nr de sa att de nya oljorna drjde. Det var inget de styrde ver, och de tjnade inget p att skriva ut Sativex istllet fr ngot annat. Jag tycker att de r vldigt bra att ha att gra med ven om Sativex sved i plnboken.
Det var s hr det brjade nr cannabis blev legaliserat i staterna.