Citat:
Ursprungligen postat av
chimichurri
Inledande videomte = 1800 kr
Uppfljande mte= 600 kr
Sativex= 4700 kr
Uppfljande mte 600 kr
=7700 k
----------------------------------------
Vad r det med priserna som inte stmmer?
Sedan fr man rkna med nytt telemte i princip
varje gng man vill fylla p medicinen. r det d
varje mnad s blir det 600 kr per samtal.
Svrt att se att ngon blir lurad av detta?
Du missar helt kostnaden fr nytt recept samt den stndiga kostnaden fr receptfrnyelse som mste gras via lkarsamtal. P hyffsade doser sativex fr kronisk smrta fr du rkna med tv sativex i mnaden dvs. 1040. Du fr dock nstan aldrig tala med lkaren ifrga utan istllet ringer Angelica som r verksamhetschef p Aureum upp dig som om det inte r ngot konstigt alls.
S kommer klassikern nr du berttar att du lider av bieffekter, inte har rd med sativex eller liknande, varje gng: receptet r frsenat pga. blabla. s det drjer tv veckor; du kommer behva mer sativex under tiden eller hur?
Tv veckor senare: det r fretaget x som drjer pga. bolag x; du fr din medicin nsta mnad, mer sativex, ja?
En mnad senare: apoteket fattar inte eftersom det r nytt och blabla bla det kommer senast nsta mnad. Nu finns iaf ditt recept p apoteket. Du ringer apoteket, de sger att det kanske aldrig kommer att komma.
Detta har till min frstelse pgtt under en lngre tid. Man ringer apoteket som sger att det kan drja hur lnge som helst pga. tillstnd eller produkt etc. saknas. Man ringer tbx till Aureum som sger att de ljuger. Man ringer vidare till labbet som sger att rvaran saknas (cannabisen allts) varp Aureum fortstter med att blneka. Tre mnader.... En del personer har haft denna process i snart ver ett r.
Vill ni ha sativex fr ni det i mngder, inga problem. Men tro inte att det kommer ngot annat. De r ven knda fr att bara klippa kontakten med sina klienter s fort de blir "jobbiga".
De pstr att de ska producera egen licensfri medicin p recept men jag tror p det nr jag ser det. Har en kompis som krde med Aureum efter att han hamnat i en bilolycka och fuckat ryggen; han har sedan januari i r lagt otroligt mycket pengar p sativex frn dem efter att de sa att nya recept skulle komma, sen kom dom, allt var fel, de blev nygjorda och inget har hnt sedan mars. De slutade nyligen svara p hans epost s han pendlar till DK fr recept nu.