• 1
  • 2
2021-04-19, 17:06
Medlem
Hej gott folk!

Vet inte riktigt vart jag ska börja...
Gillar inte att formulera mig i skrift, så detta blir nog lite nerkortat.
Detta som jag idag fick beskåda på himlen vill man mer än gärna förklara i tal till någon kunnig inom "flyg".

Börjar med att jag tar mig ut i skogarna till en sjö någon mil utanför Borås, närmare bestämt precis väster om Rydboholm/Viskafors.

Kommer fram till den fina sjön i skogarna och ska slå upp mitt kaffe och placera mig vid bänkarna/grillplatsen.
Mina ögon drar sig ganska så omedelbart upp mot himlen då jag får se ( kalla det vad ni vill / kondens/chemtrails ) som inte löper rakt på himlen utan i väldigt konstiga mönster.
Sedan ser jag första planet, och det flyger i cirklar och "chikaner" på ett extremt konstigt och rätt olustigt sätt.

Sedan tar det inte mer än någon minut innan jag upptäcker plan nr2!
Detta plan beter sig precis på samma mystiska och mycket konstiga sätt!
De nästan lekte katt och råtta med varandra!???!
Skall nu även tilläggas att jag ifrån min marknivå upplever dessa plan som civilflyg/reguljärflyg.
Så jäkla konstigt....
Och det fortsätter!

Nu dyker det tredje jäkla flyget upp!
Och den piloten beter sig precis på samma sätt!
Jag är nästan i halvchock nu över vad jag får beskåda! Och det kommer mer....
Alla 3 planen flyger på i stort sätt samma sätt, och de nästan "leker" med varandra.
Det jag nu upptäcker på himlen är alla spår som finns kvar efter dem ( trailsen ).

Och nu efter säg 15min av denna "uppvisning" i ett extremt konstigt flygbeteende/mönster över en ganska liten del av min synliga himmel, ja då händer följande!!
Ett fjärde jävla plan dyker upp och tar nu del i denna "flygshow"!

Nu blir det långt trots allt...
Helt omöjligt att korta ner mer!

Det som sker nu är det sjukaste i allt jag fram tills nu bevittnat!
Jag står ju redan med öppen mun och mumlar högt...

Nu tar alla 4 planen del i denna aktivitet, och MYCKET nära varandra på himlen!
Dom ligger nästan så nära varandra som stridsplan på uppvisningar!
Det var precis så jag såg det från marknivå..
Nu flyger planen mer eller mindre jämte varandra i cirklar/loopar och helt plötsligt så försvinner trailsen ifrån alla 4 planen samtidigt och då upphör jag att se planen ( bara det är ju helt absurt ), och lika plötsligt som trailsen försvann så dyker de upp på nytt och jag kan ana planen högt där uppe på himlen igen!
SJUKT!!!!

Så!
Nu undrar jag ju vad det var som jag har fått beskåda????
Har kollat alla större tidningar i närområdet ( Borås Tidning och Göteborgsposten ) utan en endaste notis om detta....
Jag vet med all säkerhet att flera måste ha sett detta spektakel på himlen då detta skedde över en större stad som Borås ( med svenska mått mätt ).
Vet att de flesta tyvärr är zombies som sällan kollar upp, utan hellre ner i sina jävla mobiler...
Men summa summarum så är jag helt hundra på att ändå flera såg detta + att det pågick under så väldigt lång tid ( ungefär 1 timme ).

Har hört talas om något som heter Flightradar ( tror jag ) och undrar om någon kan kolla upp flygningar i dessa trakter som jag skriver om ( ni har ju både datum och mer eller mindre exakt klockslag ).
Skulle Flightradar inte visa några extremt konstiga flygningar denna nämnda timme, ja då är det mer än mystiskt.

Kändes faktiskt lite som ett "bad omen" detta! Var liksom så extremt konstigt och fel att min magkänsla sa mig att "detta är något som inte stämmer".

Skulle någon kunnig och intresserad person/er hjälpa till att kolla upp denna Flightradar och länka vad ni ser så är jag mer än tacksam!
Och piloter som läser detta, kom gärna med era teorier.

Jag säger det igen att detta var det sjukaste jag någonsin beskådat på himlen!
Repeterar, sjukaste....

Dessa flygmönster var 100ggr sjukare än de man kunde se ifrån Evergreen innan hon satte sig på tvären i Suezkanalen

Och nu till det egentligen viktigaste, så att ni inte tror att jag drömt detta
Jag lyckades ta lite bilder och videos, men har problem just nu att lägga upp de.
Men hur som haver så har jag detta i min mobil och kan visa för vem som helst så att säga
Och förhoppningsvis så kommer jag kunna fixa att lägga upp bilder/video någon gång.

Så, såg ni detta?
Måste finnas flera som sagt och hoppas även att ni nu läser detta!

Ojojoj, detta blev ju långt trots allt hehe!
Hoppas ni orkar läsa, för jag vill få någon form av svar på detta skådespel.

Just det ja, en grej till!
Tyck vad man vill och detta, jag dömer ingen för vad ni tror på.
Vill bara nämna att dessa "kondensstrimmor/chemtrails" låg kvar över himlen en BRA BIT över 1 timme!
Jag vill säga att jag fortfarande efter nästan 2 timmar kunde se/ana de på himlen, hmmmm?
De övriga normala flygen jag såg efter detta skådespel, ja deras kondens försvann mer rimligt inom några/någon minut!

Mvh Anton
Senast redigerad av SuperAnton80 2021-04-19 kl. 17:15.
Citera
2021-04-19, 17:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton80
Hoppas ni orkar läsa, för jag vill få någon form av svar på detta skådespel.
Kan det vara övning inför någon flyguppvisning?
Senast redigerad av constant 2021-04-19 kl. 17:44.
Citera
2021-04-19, 17:23
Medlem
Det finns säkerligen ingen som kan bekräfta det du har sett än mindre förklara det - snarare avfärda det som allting annat som inte hör hemma i deras uppfattning av hur verkligheten ter sig.

Jag har flera gånger genom åren sett spåren efter flygplan som flugit kors och tvärs högt i skyn. Inte en notis i tidningarna eller media för övrigt efteråt. Det värsta var nog för kanske 5 år sedan när himlen liknande ett rutnät efter plan som bokstavligen hade flugit fram och tillbaka. Även om man förklarar bort och förtränger det mest uppenbara, så kan man inte trolla bort det faktumet att något flyger eller har flugit kors och tvärs. Jag kan inte tänka mig att något land ens skulle tillåta det över sitt luftrum. Men, ändå förekommer det.
Citera
2021-04-19, 17:30
Medlem
Och självklart ingen mobil att filma med?
Citera
2021-04-19, 17:34
Medlem
Det var ju synd att du inte har något att filma med under denna kvart, edit: ser nu att det till och med var under en timme... Attans synd att du är den enda i Sverige utan en kamera på mobilen.
Senast redigerad av B.Dowie 2021-04-19 kl. 17:36.
Citera
2021-04-19, 17:36
Medlem
MrMadoffs avatar
Upp med filmerna innan man kan börja ta dig seriöst.
Citera
2021-04-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Och självklart ingen mobil att filma med?

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Det var ju synd att du inte har något att filma med under denna kvart, edit: ser nu att det till och med var under en timme... Attans synd att du är den enda i Sverige utan en kamera på mobilen.

Läs hela, ja detta spektakel höll på under 1 hel timme!

Och "RullRull, läst allt så ser du vad jag skrivit....
Citera
2021-04-19, 17:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Han skriver ju att han har video på det och bilder som han har svårt att lägga upp för tillfället, så när tillfälle finns får TS gärna göra detta. Intressant iakttagelse TS. Att det var civila plan är än märkligare.
Citera
2021-04-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Han skriver ju att han har video på det och bilder som han har svårt att lägga upp för tillfället, så när tillfälle finns får TS gärna göra detta. Intressant iakttagelse TS. Att det var civila plan är än märkligare.

Tack "OvissFramtid" för ett normalt svar.
Citera
2021-04-19, 17:41
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Segelflyg
Citera
2021-04-19, 17:43
Medlem
Kollade igenom mina tagna bilder nu igen, och där ser man bara "trailsen" så att säga, men i några videos kan man absolut se planen, men dom flyger på extremt hög höjd och blurrigt.
Men syns ju klart vad jag berättar om.
Citera
2021-04-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Segelflyg

Men va fan gubbar, seriösa svar nu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera