Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-21, 01:05
Medlem
Hej! Undrar om det är möjligt att ta jord från skogen och odla en weed planta inomhus med den jorden. Tacksam för svar
Citera
2021-04-21, 01:16
Medlem
franges avatar
Möjligt - visst. Men är du en sån jävla tattare så du inte ens har råd att köpa dig en säck planteringsjord för en femtiolapp?
Citera
2021-04-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Möjligt - visst. Men är du en sån jävla tattare så du inte ens har råd att köpa dig en säck planteringsjord för en femtiolapp?
Jo visst har jag råd men ingen möjlighet att ta mig till affär tyvärr. Och ja lite luffigt men vafan de lär la inte bli sån stor skillnad eller?
Citera
2021-04-21, 02:42
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FourTwentyH42O
Hej! Undrar om det är möjligt att ta jord från skogen och odla en weed planta inomhus med den jorden. Tacksam för svar

Vore det inte bättre att göra det omvända, odla upp en skog fylld med enbart cannabisplantor?

Helst på någon annans mark.
Citera
2021-04-21, 06:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Nej nej nej jorden i skogen är sur, det går inte.

Har du turen att bo nära kusten så kan du isåfall plocka jord nära stranden, gärna med innehåll av snäckskal och torkad tång.

Om du nu måste vara luffare.

Varför går du inte bara till Ikea och köper några kokosblock? Det är väl smidigast?

Du har möjlighet att ta dig ut i skogen, men inte till en affär? Okej, då är du inte rörelsehindrad iaf?
Senast redigerad av Pungpuckel 2021-04-21 kl. 06:46.
Citera
2021-04-21, 09:13
Medlem
Ta åkerjord, desto mörkare desto bättre
Citera
2021-04-21, 09:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jo visst har jag råd men ingen möjlighet att ta mig till affär tyvärr. Och ja lite luffigt men vafan de lär la inte bli sån stor skillnad eller?

Du behöver blanda ut med perlit eller vermikulit om du vill ha normalstora plantor.
Citera
2021-04-21, 09:20
Medlem
F.Hansens avatar
Rekommenderas inte.

Dels för att jorden kan innehålla skadeinsekter, dessutom är näringsinnehållet för lågt, ph kan vara fel också.

Köp blomjord.
Citera
2021-04-21, 21:02
Medlem
Tack för alla svar, blir att beställa jord på hemleverans visste ej att det fanns. Kan man använda vanlig påse blomjord med kalk och sånt i eller vilken jord ska man köpa?
Citera
2021-04-23, 15:06
Medlem
Citat:

Låt bli!
Du får bara in en massa skadeinsekter.
Sen innehåller den jorden inte den näring du behöver ha sen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in