2021-04-21, 12:58
Medlem
Regeringen lägger ned Bromma flygplats

https://www.di.se/nyheter/bekraftat-...mma-flygplats/

Citat:
– Men min bedömning är att det kan gå snabbt, säger Per Bolund utan att utlova ett precist datum.

Konsekvenser?
Citera
2021-04-21, 13:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Regeringen lägger ned Bromma flygplats

https://www.di.se/nyheter/bekraftat-...mma-flygplats/

Konsekvenser?
Hoppas hoppas, det skulle vara spiken i kistan för MP. Konsekvenser? Ja du, stor, det kommer påverka svensk ekonomi.
Citera
2021-04-21, 13:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Hoppas hoppas, det skulle vara spiken i kistan för MP. Konsekvenser? Ja du, stor, det kommer påverka svensk ekonomi.

Idioti som vanligt från MP och S. Just nu är Bromma inte ekonomiskt försvarbar men om ett år när allt resande är tillbaka på normala siffror så är den nog det.
Vi kanske ska lägga ner alla bussar och tåg nu också då dessa inte är fullsatta😀

MP är en fara för detta land.
Citera
2021-04-21, 13:07
Medlem
Jag har bott i Bromma hela mitt liv och kan säga att om man ska bygga tusentals eller till och med tiotusentals bostäder på flygfältet måste man göra om vägnätet.

Idag är det köer vid Kvarnbacksvägen, Drottningholmsvägen, Brommaplan, Kvarnbacksrondellen och längs med 275:an och 279:an. Trafiksituationen är ohållbar.

Positivt för alla boende i Johannesfred. Jag kan tycka att man kan göra om flygfältet till en stor stadspark med ett utbud av olika aktiviteter och sporter, löpspår och naturreservat.
Citera
2021-04-21, 13:08
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Idioti som vanligt från MP och S. Just nu är Bromma inte ekonomiskt försvarbar men om ett år när allt resande är tillbaka på normala siffror så är den nog det.
Vi kanske ska lägga ner alla bussar och tåg nu också då dessa inte är fullsatta😀

MP är en fara för detta land.
Det har en mycket god positiv på ekonomin då folk vill in till Stockholm snabbt och göra affärer. Folk tappar tid på att åka till Arlanda och kommer därför undvika Stockholm.
Citera
2021-04-21, 13:09
Medlem
fittslems avatar
Hoppas det inte läggs ned, främst för Sveriges ekonomi. Miljökommunisterna får nöja sig med plastpåseskatten.

Rösta bort MP i nästa val för Sveriges bästa.
Citera
2021-04-21, 13:09
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Jag har bott i Bromma hela mitt liv och kan säga att om man ska bygga tusentals eller till och med tiotusentals bostäder på flygfältet måste man göra om vägnätet.

Idag är det köer vid Kvarnbacksvägen, Drottningholmsvägen, Brommaplan, Kvarnbacksrondellen och längs med 275:an och 279:an. Trafiksituationen är ohållbar.

Positivt för alla boende i Johannesfred. Jag kan tycka att man kan göra om flygfältet till en stor stadspark med ett utbud av olika aktiviteter och sporter, löpspår och naturreservat.
Vem ska bo där? Befolkningen i Stockholm minskar och en bostadskrasch är det sista vi behöver i landet.
Citera
2021-04-21, 13:10
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Grunden i området tål bara småhus. Höghus måste pålas rejält om det skall gå att byggas i området.

Per Bolund är Sveriges farligaste man. Må han brännas på bål..
Citera
2021-04-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Vem ska bo där? Befolkningen i Stockholm minskar och en bostadskrasch är det sista vi behöver i landet.

En eventuell nyproduktion av BR vid flygfältet hade sålt som smör vid solsken.
Citera
2021-04-21, 13:14
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
En eventuell nyproduktion av BR vid flygfältet hade sålt som smör vid solsken.
Bostadsbyggandet i Stockholm behöver svalna ner och inte tvärtom. Allt går att sälja, frågan är snarare om det är ekonomiskt lönsamt.
Citera
2021-04-21, 13:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Stockholmarna grinar över att dom får åka till flygplatsen i andra ändan på stan, tänk på folk i Norrland, dom får minsann åka en bra bit till flygplatsen.

Jag tycker man kan lägga ner allihop utom en, och den ska bara vara för utresa, till MENA länder )
Citera
2021-04-21, 13:16
Medlem
wastes avatar
Det är givetvis ett hål-i-huvudet-beslut. Framtiden kommer att tillhöra el-flygen. I glest befolkade länder med stor yta (Sverige, Norge, Finland m.fl.) kommer el-flygen att vara det snabbaste, smidigaste och mest klimatsmarta alternativet. Då kommer det att behövas centrala flygplatser och då både flygbuller och avgaser reduceras till ett minimum kommer det heller inte att bli något problem med att ha en flygplats centralt.

Det återstår att se om det finns stöd för detta i riksdagen. Jag är tveksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in