2022-12-17, 21:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardo.Klement
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...isk-hundvissla

Nu är det falukorven som är rasistisk enligt Jonna. Hon anser att Ebba Bush använder den som ett sätt att exkludera invandrare. Seriöst, hon kan fan inte vara riktigt klok den där Jonna!
Tänk om hon skulle behöva skaffa ett riktigt jobb i den riktiga världen? Kom igen lågkonjunkturen!
Citera
2022-12-18, 17:01
Varför är det bara hysterikor på AB? Ibland är en falukorv bara en falukorv Jonna. Get laid för i h-lvete.
Citera
2022-12-18, 18:22
Medlem
bl-gr-ns avatar
Ren politisk propaganda som pågått från vänstern sedan länge.
Hade MP Stenevi eller V Noshi...någonting) eller S Alkis-Magda gjort samma sak med en falukorv...
Hade det hyllats och firats något överjävligt av samma blaska.
Senast redigerad av bl-gr-n 2022-12-18 kl. 18:41.
Citera
2023-03-13, 23:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Jonna Sima verkar tro att gängkriminaliteten är den nuvarande regeringens och Gunnar Strömmers fel

Den nuvarande regeringen har suttit vid makten ett halvår och inte ens den mest naiva idioten tror att man kan vända den utvecklingen på så kort tid. Men det är bra att Aftonbladet på ledarplats skriver om gängkriminaliteten. Synd bara att man inte gjorde det när den förra regeringen satt vid makten.
"När man inte trodde att den svenska gängkriminaliteten kunde bli värre har den nått nya vidriga nivåer. Våldet har utökats till att drabba även oskyldiga anhöriga till brottslingar.

Just nu är Stockholmsområdet skådeplats för en verklighet vi tidigare bara sett i blodiga amerikanska gangsterfilmer.

Inom loppet av fem dagar har fyra personer blivit brutalt mördade i södra Stockholm. En 30-årig man avrättades i Flemmingsberg med flera skott, bland annat i huvudet. Ett nioårigt barn befann sig i lägenheten vid händelsen.

I en villa i Tullinge sköts en 50-årig man ihjäl, även där fanns barn i huset."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...pat-kontrollen

Sima skriver såklart heller inte om vilka åtgärder hon vill se för att lösa problemen. Vill hon ha hårdare tag mot de kriminella eller vill hon att vi ska bygga ytterligare några fritidsgårdar?
Senast redigerad av Kämpendahl 2023-03-13 kl. 23:19.
Citera
2023-03-14, 08:01
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jonna Sima verkar tro att gängkriminaliteten är den nuvarande regeringens och Gunnar Strömmers fel

Den nuvarande regeringen har suttit vid makten ett halvår och inte ens den mest naiva idioten tror att man kan vända den utvecklingen på så kort tid. Men det är bra att Aftonbladet på ledarplats skriver om gängkriminaliteten. Synd bara att man inte gjorde det när den förra regeringen satt vid makten.
"När man inte trodde att den svenska gängkriminaliteten kunde bli värre har den nått nya vidriga nivåer. Våldet har utökats till att drabba även oskyldiga anhöriga till brottslingar.

Just nu är Stockholmsområdet skådeplats för en verklighet vi tidigare bara sett i blodiga amerikanska gangsterfilmer.

Inom loppet av fem dagar har fyra personer blivit brutalt mördade i södra Stockholm. En 30-årig man avrättades i Flemmingsberg med flera skott, bland annat i huvudet. Ett nioårigt barn befann sig i lägenheten vid händelsen.

Sima skriver såklart heller inte om vilka åtgärder hon vill se för att lösa problemen. Vill hon ha hårdare tag mot de kriminella eller vill hon att vi ska bygga ytterligare några fritidsgårdar?
Sima är urtypen för den tandlösa, hysteriska aggressiviteten som gör att jag känner mig väldigt lost som vänster. Lägg märke till att ALLT är kränkande, det finns inga lösningar, att ta initiativ och försöka göra rätt skapar bara offer (som hon kan göra sig till talesperson för). Småskit som en jävla Volvologotype gör att hon inkontinenskissar på sig.

Hon är fan urtypen för modern wokeism där endast offerkoftan betyder något. Jag har förmodligen räddat livet på ett antal kvinnor genom mina bloddonationer men Sima skulle fan vända på det och säga att jag håller på med toxisk godhetssignalering för att få fitta eller något lika tillkrånglat cringe.

Om vi lyckades få till en bättre beredskap mot skogsbränder skulle hon fan skruva in någon kränkthetsvinkel att det är islamofobiskt att släcka bränder.

Det är såklart en försvarsmekanism som är perfekt för en latteliberal, kälksåssig tant - man behöver inte ha riktiga åsikter. Ärligt talat så är det toxiskt att komma på lösningar, att kämpa, att tänka eller vara lite stoisk bland dessa NPC-er. Jag tror inte hon är så kissbyxedramatisk som vissa på högerkanten vill påstå. Nej, hon och hennes gelikar är så jävla blasé och von oben att de leker yrkeskränkta bara för att simulera de känslor som någon med deras socialnivå och kontaktnät slutat använda på riktigt.

Jag har sett krockdockor med mer naturligt känsloliv.
Citera
2023-03-14, 08:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sima är urtypen för den tandlösa, hysteriska aggressiviteten som gör att jag känner mig väldigt lost som vänster. Lägg märke till att ALLT är kränkande, det finns inga lösningar, att ta initiativ och försöka göra rätt skapar bara offer (som hon kan göra sig till talesperson för). Småskit som en jävla Volvologotype gör att hon inkontinenskissar på sig.

Hon är fan urtypen för modern wokeism där endast offerkoftan betyder något. Jag har förmodligen räddat livet på ett antal kvinnor genom mina bloddonationer men Sima skulle fan vända på det och säga att jag håller på med toxisk godhetssignalering för att få fitta eller något lika tillkrånglat cringe.

Om vi lyckades få till en bättre beredskap mot skogsbränder skulle hon fan skruva in någon kränkthetsvinkel att det är islamofobiskt att släcka bränder.

Det är såklart en försvarsmekanism som är perfekt för en latteliberal, kälksåssig tant - man behöver inte ha riktiga åsikter. Ärligt talat så är det toxiskt att komma på lösningar, att kämpa, att tänka eller vara lite stoisk. Jag tror inte hon är så kissbyxedramatisk som vissa på högerkanten vill påstå. Nej, hon och hennes gelikar är så jävla blasé och von oben att de leker yrkeskränkta bara för att simulera de känslor som någon med deras socialnivå och kontaktnät slutat använda på riktigt.

Jag har sett krockdockor med mer naturligt känsloliv.

Är hon ens det minsta vänster á la klassisk LO-vänster? Hon är väl född direkt in i tyckonomeriet genom sin farsa, som dessutom jobbade på en borgerlig blaska? Hon vet ingenting annat än högst abstrakta saker om hur det är att vara arbetare.

Gift med en annan journalist - som skriver om sparkboll. Det går ju inte ta dessa Piff & Puff på allvar.
Citera
2023-03-14, 08:11
Medlem
Muppetys avatar
Försökte ställa några frågor om kärnkraft, vindkraft, elbrist o Ebbas "lögner" i chatten; https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-svikna-loften Men som ni ser svarar hon bara på "bekväma" frågor. Nån enstaka kritisk fråga som hon trollade fram nått svar på... Men jag kanske var den enda kritikern...?
Citera
2023-03-14, 08:59
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Egentligen är hon och liknande PK-fjantar för dumma för att förtjäna någon som helst uppmärksamhet eller få några svar, för mig känns det mer relevant att fråga varför somliga fortfarande läser Aftonbladet med tanke på vilken låg nivå den har sjunkit till, en gång i tiden var det en någorlunda ok blaska. Finns det idioter som verkligen tycker att dagens Aftonbladet är bra?
Citera
2023-03-14, 09:14
Jag tycker det är fett roligt att de gärna visar upp en rappande värsting som om de fångat självaste Donkey Kong på display och nu ska socialtanta honom, sen snackar de helt över huvudet på den rappande unge mannen ändå som om att det inte var de själva som lyfte fram de värsta och hyllade dem.

Kanske är det rapparen som är någon form av orakel och de själva är uttolkare och siare vem vet hur rollerna är fördelade i det där horhuset.

Jag har läst Asterix och Spåmannen så jag är immun mot den typen av kommunistiska häxkonster.
Citera
2023-03-14, 10:01
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är hon ens det minsta vänster á la klassisk LO-vänster? Hon är väl född direkt in i tyckonomeriet genom sin farsa, som dessutom jobbade på en borgerlig blaska? Hon vet ingenting annat än högst abstrakta saker om hur det är att vara arbetare.

Gift med en annan journalist - som skriver om sparkboll. Det går ju inte ta dessa Piff & Puff på allvar.
Klart hon fått gången krattad. Är det några som sparkats ut ur samhällsnarrativet så är det arbetarklassen. Sima och hennes gelikar har ju gjort sig till talespersoner för dessa, babbarna och de utförsäkrade (ett av deras få egna initiativ).
Citera
2023-03-14, 10:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Försökte ställa några frågor om kärnkraft, vindkraft, elbrist o Ebbas "lögner" i chatten; https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-svikna-loften Men som ni ser svarar hon bara på "bekväma" frågor. Nån enstaka kritisk fråga som hon trollade fram nått svar på... Men jag kanske var den enda kritikern...?
Där kokade du ner det bra. Det enda de vill är att vara talespersoner och ranta om "bekväma" frågor av sorten "det är dumt att vara dum". Vem som är "dum" har hon såklart tolkningsföreträde på. Hon är ju ändå en del av samhällsdebatten.
Citera
2023-03-14, 10:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Jag tycker det är fett roligt att de gärna visar upp en rappande värsting som om de fångat självaste Donkey Kong på display och nu ska socialtanta honom, sen snackar de helt över huvudet på den rappande unge mannen ändå som om att det inte var de själva som lyfte fram de värsta och hyllade dem.

Kanske är det rapparen som är någon form av orakel och de själva är uttolkare och siare vem vet hur rollerna är fördelade i det där horhuset.

Jag har läst Asterix och Spåmannen så jag är immun mot den typen av kommunistiska häxkonster.
Finns inga som exotifierar P3-hiphop, urten, kommunalanställda, hedersförtryckta och fattiga så som Sima och hennes märkesbluskollegor. De "fångar upp" ett ämne för att sedan likt en parasithärd använda värdkroppen - den uppfångade ska såklart hålla käften och vara en duktig husneger och helst visa tacksamhet och offerstatus. Då kan de känna sig Goda™ när de bänkar sig framför Let's Dance på lördagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in