2021-04-23, 14:14
Medlem
Pusts avatar
https://www.christianitytoday.com/ne...ama-sinai.html
In a newly released 13-minute propaganda video entitled The Makers of Slaughter (or Epic Battles), a militant quotes the Quran to demand the humiliation of Christians and their willing payment of jizya—a tax to ensure their protection.

Nabil was kidnapped five months ago in front of his home. Eyewitnesses said during his resistance he was beaten badly before being thrown into a stolen car. It may be that these were separate kidnappers, because in the video that shows Nabil’s execution, he said he was held captive by ISIS for 3 months and 11 days.

On April 18, he was shot in the back of the head, kneeling.
Som kristen är man tydligen alltså direkt eller indirekt medskyldig till korstågen, enligt ISIS:
“As you kill, you will be killed,” states the video, directed to “all the crusaders in the world.”
Citera
2021-04-23, 14:21
De kanske borde ge sig på Mongoliet istället. De kristna korsriddarna bråkade lite i periferin av Kalifatet. Det var i det stora hela fullständigt betydelselöst och skedde dessutom som svar på allvarliga muslimska provokationer.
Mongolerna däremot, de krossade helt oprovocerat hela det muslimska väldet, ägnade sig åt massutrotning och högg huvudet av Kalifen i Bagdad. Aldrig någonsin vare sig förr eller senare har islam tilldelats ett sådant slag eller utsatts för en grövre skymfning. Men jag har aldrig hört någon muslim uttala sig negativt om Mongoliet.
Citera
2021-04-23, 14:36
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
De kanske borde ge sig på Mongoliet istället. De kristna korsriddarna bråkade lite i periferin av Kalifatet. Det var i det stora hela fullständigt betydelselöst och skedde dessutom som svar på allvarliga muslimska provokationer.
Mongolerna däremot, de krossade helt oprovocerat hela det muslimska väldet, ägnade sig åt massutrotning och högg huvudet av Kalifen i Bagdad. Aldrig någonsin vare sig förr eller senare har islam tilldelats ett sådant slag eller utsatts för en grövre skymfning. Men jag har aldrig hört någon muslim uttala sig negativt om Mongoliet.
En bra poäng!! Förutom mongolväldets totalslakt av dom muslimska kalifaten så tillhör ju inte mongolerna "Bokens folk" såsom både kristna, muslimer och judar gör!
Mongolerna är buddister och/eller shamanister för det mesta och då borde dom räknas som ett par snäpp värre än dom kristna som bara är s.k "Otrogna" fast samtidigt ändå mosaiska, vilket borde vara en förmildrande omständighet!

Har aldrig hört en IS-terrorist ens yppa något om mongoler faktiskt!
Citera
2021-04-23, 15:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Satans religion vet vilka som den egentligen vill sikta in sig på.
Citera
2021-04-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Som kristen är man tydligen alltså direkt eller indirekt medskyldig till korstågen, enligt ISIS:
“As you kill, you will be killed,” states the video, directed to “all the crusaders in the world.”
Inte förvånande, de har en hel del idéer för sig. Sinnessjuka mördare kan man inte förvänta sig annat av.
Citera
2021-04-23, 15:42
Medlem
Citat:
In a newly released 13-minute propaganda video entitled The Makers of Slaughter (or Epic Battles), a militant quotes the Quran to demand the humiliation of Christians and their willing payment of jizya—a tax to ensure their protection.

Nabil was kidnapped five months ago in front of his home. Eyewitnesses said during his resistance he was beaten badly before being thrown into a stolen car. It may be that these were separate kidnappers, because in the video that shows Nabil’s execution, he said he was held captive by ISIS for 3 months and 11 days.

Kom du på det nu?
Det har legat i ett par hundra år och pyrt därnere...
Citera
2021-04-23, 15:56
Medlem
Citat:

Hmmm, betyder det att nutidens människor skall anses skyldiga till halvmånetågen (som det sällan talas om, men som förekom flitigt ca AD630 - 1000), om vi skall hålla oss till IS' logik?
Citera
2021-04-23, 16:00
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
De kristna korstågen är orimligt förtalade i modern historieskrivning. Det var i huvudsak ett svar på muslimsk aggression.
Citera
2021-04-23, 16:34
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Men jag har aldrig hört någon muslim uttala sig negativt om Mongoliet.
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har aldrig hört en IS-terrorist ens yppa något om mongoler faktiskt!
Intressant ämne faktiskt. Jag vet inte men det skulle kunna ha att göra med att många mongoler konverterade till Islam. Tror det var efter Gengis död.

https://www.sacredfootsteps.org/2020...tion-to-islam/
Citera
2021-04-23, 16:41
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Kom du på det nu?
Det har legat i ett par hundra år och pyrt därnere...

Att ISIS avrättade kristna var jag medveten om. Att de använde korstågen för att "rättfärdiga" deras avrättningar var nytt för mig. Tidigare har jag bara hört vänsterliberaler säga att kristendomen är en ond religion pga korstågen.
Citera
2021-04-23, 17:01
Medlem
Tor7s avatar
Jag tycker muslimerna ska ge sig på Kina! Så kan Kina utrota den från jordens yta medan resten av världen bara ser på i rädsla att ingripa mot det röda hotet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in