Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
En inte obetydlig grej i sammanhanget är ju att Arlanda är efterblivet utformat ("trappan innan security", som en vis person uttryckte saken). Hade det funnits något intresse från ägaren att ha en (som i 1, inte fyra) modern och effektiv terminal på Arlanda så hade det inte varit något terminalproblem med att hantera Brommaresenärerna.
Terminal 1.....så som jag har letat efter den. Du menar väl terminal 5, den som sväljer hur många somalier på hemresa och svenska Mallorca-resenärer som helst?
Ja, 4:an är felbyggd. Men vi är väl ändå överens om att nåt måste göras på ARN för att härbärgera Bromma-flyget?
Inte mig emot att Bromma flyttas till ARN, jag bor så pass bra att jag är där på 20 minuter. Om det inte är en smäll på E4:an vid Rosersberg eller Stora Wäsby, vilket det är ungefär varannan dag.
Men det är många affärsresenärer som kommer att sakna Bromma. Över-dagen-flighter, taxi till mötet i Sthlm en 15-20 minuter, sen hem med 16-17-planet. Bekvämt. ARN blir lite jobbigare. Men det går förstås.