Hur snabbt kan din moped åka i? Har du trimmat upp den ordentligt eller kör du en trimmad moped som kommer upp i 70, hur snabbt kan en moped komma upp i?
Var ett tag sen jag hade en moped, men den gick väl i ca 70km/h. Men det var en gammal skrothög. Går lätt att få en moppe att gå över 100 om man vill det.
I början på 00 talet när jag ägde en moped senast så hade jag en Suzuki TS, minns tr jag sommarjobbade ihop en Malossi 70 cylinder som enda trim, den gick runt 90 km/h.
Har länge funderat på om man skulle ha köpt sig en TS igen och trimma med alla Malossi delar bara för att se hur fort den hade kunnat gått. Men det lär nog inte hända, man blir bara nostalgisk när man tänker på ungdomen!
Hade en Piaggio NRG i början på 00-talet. Den var ostrypt och gick 85-90 allt som oftast. Var det en kall och klar vinternatt brukade den komma upp i 95-100. Vet inte vad det var som orsakade skillnaden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!