2021-04-28, 09:53
Bannlyst
Jag har 2 Imac 5K retina,

Den ena är sönder, När man startar den så slocknar skärmen igen! Och det kostar 16700:- att laga den. Då det är något kort osv som är sönder i den.

Så köpte en ny iMac som jag skriver ifrån nu. Hur gör jag gör att få över bilder och filmer som var på skrivbordet från Imac 1 till iMac 2?

På denna datorn har jag inte loggat in på mitt gamla cloud pga dom skickar en säkerhetskod till en iPhone, Och det numret har mitt ex. Men har bett henne skicka koden till mig nu om hon skulle få någon.
Citera
2021-04-28, 10:03
Medlem
xposures avatar
Ingen fysisk backup överhuvudtaget??

Om du inte bryr dig om din gamla så är det ju inte omöjligt att öppna upp den gamla och plocka ut disken/diskarna.
Citera
2021-04-28, 11:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Jag har 2 Imac 5K retina,

Den ena är sönder, När man startar den så slocknar skärmen igen! Och det kostar 16700:- att laga den. Då det är något kort osv som är sönder i den.

Så köpte en ny iMac som jag skriver ifrån nu. Hur gör jag gör att få över bilder och filmer som var på skrivbordet från Imac 1 till iMac 2?

Plocka ut hårddisken och sätt den i en USB-docka och använd den som en extern disk till din nya dator.
Citera
2021-04-28, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Plocka ut hårddisken och sätt den i en USB-docka och använd den som en extern disk till din nya dator.
Jepp, tror tom. det är mekanisk HD i de modellerna.

https://www.ifixit.com/Guide/iMac+In...lacement/30522

edit:
På en del modeller kan man även sätta datorn i "Hårddiskläge", om det bara är display grafikkort som inte funkar.
Då kopplar man ihop den med den nya datorn & får upp disken som en extradisk på den nya datorn.
I princip så kopplar man ihop datorerna via Thunderbolt, slår på den gamla samtidigt som man håller T nedtryckt, tror det måste vara ett USB-tangentbord.

https://support.apple.com/sv-se/guid.../mchlp1443/mac
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-04-28 kl. 11:38.
Citera
2021-04-28, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Smart, ska göra detta
Citera
2021-04-28, 21:14
Medlem
systems avatar
Är innanmätet så trasigt att en extra skärm inte kan drivas? Det går ju att ansluta en extern annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in