Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-30, 10:52
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorKong
Svenska domstolar brukar vara mycket hårda när det gäller kommentarer om invandring och etnicitet, och Flashback är en av mycket få plattformar där frågan överhuvudtaget kan diskuteras.

Om ni ska moderera så pass hårt så att ni håller er inom svensk HMF-lagstiftning kommer mycket av det som gör forumet intressant att försvinna. Att säga att kattungar är söta och att man håller med regimen får man göra även i diktaturer.

Finns det inte även en risk att Flashback kommer att dömas som ansvariga för inlägg? Du nämnde själv att Aftonbladet dömdes för HMF.

Vad menar du?

1.03. Hets mot folkgrupp har vi redan och tillämpningen av den ligger redan inom vad som krävs av svensk lagsstiftning.
Citera
2021-04-30, 11:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Detta är inte bra nyheter om någon tror det.
Det är som att lämna över makten av forumet till den svenska regeringen (som kommer att skapa kryphål för total insyn). Åsiktsförbrytare kommer att kunna förföljas på riktigt nu, ni som inte håller med värdegrunden kommer att bli förhörda av Stasi.... jag menar Säpo. Förr eller senare.

Detta var ett rätt så kortat beslut av alla admins på det här forumet.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-04-30 kl. 11:17.
Citera
2021-04-30, 11:11
Medlem
Talespins avatar
Varför väljer ni att göra det här?

Flashback har väl inte haft några problem med att forumet inte har varit svenskt?
Citera
2021-04-30, 11:27
Medlem
JoeL431s avatar
Av vilken eller vilka anledningar är forumet nu Sverige registrerat?
Citera
2021-04-30, 11:28
Medlem
hibernalhatts avatar
Oj, vad polisen, SÄPO och MUST kommer att "förfölja forumet"...
Ett flertal forumavdelningar kommer att hårdbevakas...

Har Flashback skyldighet att ge ut IP-adresser nu till myndigheterna nu?
Citera
2021-04-30, 11:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt

Det gör de redan.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt

Har Flashback skyldighet att ge ut IP-adresser nu till myndigheterna nu?

Eftersom ingen sån information sparas så finns ju ingenting att ge ut.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Tack admin för historieskrivningen. Blir det problem går ni väl flytta serveradressen till annat land.

Ser fram emot mustiga diskussioner och avslöjanden.
Citera
2021-04-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Vad menar du?

1.03. Hets mot folkgrupp har vi redan och tillämpningen av den ligger redan inom vad som krävs av svensk lagsstiftning.
Okej men det åtgärdas väl genom varningar/avstängning från själva forumet. Det här kan väl leda till att diverse myndigheter försöker få till samarbeten med FB-admins för att kunna identifiera de som uttryckt något "extremt" etc.?
Citera
2021-04-30, 11:55
Medlem
Bikefits avatar
Är det verkligen klokt att verka inom EU med tanke på framtidens lagar rörande allt som kan tolkas som terrorpropaganda?
https://emanuelkarlsten.se/eus-nya-t...de-omrostning/
Citat:
Sajter måste ta bort allt innehåll som skulle kunna tolkas som terrorpropaganda. Det har varit förslaget från EU, som jag tidigare uppmärksammat flera gånger. På torsdag skulle parlamentet hålla en avgörande votering, vilket kantats av högljudda protester från medborgarrättsgrupper. Men förordningen har nu gått igenom, utan en sista omröstning, eftersom protesterna från parlamentsledamöter inte var tillräckliga.
Citera
2021-04-30, 11:56
Medlem
brajzillas avatar
Spännande vi får väl bara hoppas på det bästa verkar det som då, eller är det lätt att bara skriva skiten i New York igen eller?
Citera
2021-04-30, 12:03
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Med nuvarande lagstiftning så finns det inga krav på att vi ska lagra sådan information.
Vad har vi för garantier att ni inte gör det ändå?
P.g.a. min status som politisk dissident är jag väldigt mycket emot att låta svenska myndigheter få mer inflytande över Flashback.
Jag kanske tar min feta röv och flyttar till 9chan i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in