• 9
  • 10
2022-09-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Svag i psyket? Ta hjälp av någon?
Vi kan ta mina armar som exempel, jag har Sveriges sämsta armar. Folk som ser mina armar brukar säga, du får börja träna armar så du får större armar. Dvs dom tror inte ens jag tränar dom. Då kan jag säga att jag har under 20 års tid provat exakt allt.
Högreps, lågreps, superset, vila 48h mellan passen, vilat en vecka mellan passen, blood flow restriction.
Har jag dåliga gener? Svar JA!
Däremot, konstigt nog så växer mina ben extremt lätt. Behöver några set per vecka så har jag byggarben. Jag antar att det kanske saknas byggargenen lokalt i en muskel och vice versa.
Men att påstå att jag är lat eller psykiskt svag är felaktigt.

Armarna blir ju inte stora bara för att man vill och testar olika träningssätt eller vad missar jag?
Vad tar du i knäböj och mark i 5x5?
Är dina ben stora så har du bevisligen gener.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-20 kl. 13:00.
Citera
2022-09-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Armarna blir ju inte stora bara för att man vill och testar olika träningssätt eller vad missar jag?
Vad tar du i knäböj och mark i 5x5?
Är dina ben stora så har du bevisligen gener.

Vad exakt menar du att jag gör för fel då om "bara för att man vill och testar olika träningssätt"?
Jag har ju testat precis allt, ätit bra. Benen svarar bra men inte armar, då måste jag väl ändå ha dåliga gener för att bygga armar?
Citera
2022-09-22, 07:38
Medlem
Citat:
Vad exakt menar du att jag gör för fel då om "bara för att man vill och testar olika träningssätt"?
Jag har ju testat precis allt, ätit bra. Benen svarar bra men inte armar, då måste jag väl ändå ha dåliga gener för att bygga armar?

Tror du besvarade nog dina frågor själv. Vill du ha lika stora armar som X så måste du lägga ner jobbet som krävs. Det det jag menade med min första kommentar som jag skrev. Det är inte fel på dig för att du inte får resultaten du vill ha. Det är tillvägagångssättet.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-22 kl. 08:16.
Citera
2022-09-23, 14:43
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Satsar du på bodybuilding? Där spelar ju symmetrin en stor roll vid poängsättningen; proportionerna midja/bröstkorg, underarmar/överarmar, etc.

Eller är det du själv som anser att större armar är estetiskt tilltalande?

Jag frågar eftersom märkligt många anser att större = bättre. Förstår att taniga killar tänker så, men den som tränat i flera år och skaffat sig mer muskler sällan behöver ännu mer massa för att kroppen i någon mening ska bli vackrare. Eller mer imponerande.
Citera
2022-09-25, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Men nu är det här ett träningsforum där ingen som skriver ägnar sig åt tävling på elitenivå.
Eller har jag hamnat fel? Är flashback träning i själva verket ett underforum till FC Barcelonas fotbollsklubb?

Haha ungefär min tanke.
Här skriver människor verkar ha en latmask på 20kg i kroppen. Att ens kalla detta ett träningsforum... Känns som man skriver till barn🧒.
Klart generna spelar roll, men då ska man ju göra allt rätt. Men det verkar som få här ens tycker att man bör ta hjälp av andra mer kunniga. Är detta en trollfabrik så säg.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-25 kl. 09:43.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in