Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-30, 20:04
  #1
Medlem
DonLatinos avatar
"Flashback är en av landets mest välbesökta mötesplatser för människor som vill diskutera allt från mode till droger och brott. I motsats till samhället i övrigt är åsiktskorridoren här bred och har högt i tak. Många med åsikter utanför mittfåran är angelägna om att vara anonyma. Men nu avslöjas att Flashback systematiskt samlar in omfattande personliga och integritetskänsliga uppgifter om sina användare och säljer dem vidare."

https://samnytt.se/flashback-forumet...mation-vidare/

Vad tycker vi om detta? Ni som slickat flashback rent i alla dessa år, vad har ni att säga om detta?

Ska bli kul att höra! Personligen har jag alltid misstänkt att något sådant här skulle ske.
Citera
2021-04-30, 20:09
  #2
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
"Flashback är en av landets mest välbesökta mötesplatser för människor som vill diskutera allt från mode till droger och brott. I motsats till samhället i övrigt är åsiktskorridoren här bred och har högt i tak. Många med åsikter utanför mittfåran är angelägna om att vara anonyma. Men nu avslöjas att Flashback systematiskt samlar in omfattande personliga och integritetskänsliga uppgifter om sina användare och säljer dem vidare."

https://samnytt.se/flashback-forumet...mation-vidare/

Vad tycker vi om detta? Ni som slickat flashback rent i alla dessa år, vad har ni att säga om detta?

Ska bli kul att höra! Personligen har jag alltid misstänkt att något sådant här skulle ske.
Att lita på en anonym adress i 🇺🇸? Nja, jag har mina dubier.
Citera
2021-04-30, 20:11
  #3
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
"Flashback är en av landets mest välbesökta mötesplatser för människor som vill diskutera allt från mode till droger och brott. I motsats till samhället i övrigt är åsiktskorridoren här bred och har högt i tak. Många med åsikter utanför mittfåran är angelägna om att vara anonyma. Men nu avslöjas att Flashback systematiskt samlar in omfattande personliga och integritetskänsliga uppgifter om sina användare och säljer dem vidare."

https://samnytt.se/flashback-forumet...mation-vidare/

Vad tycker vi om detta? Ni som slickat flashback rent i alla dessa år, vad har ni att säga om detta?

Ska bli kul att höra! Personligen har jag alltid misstänkt att något sådant här skulle ske.

Jag har varit en av flera som genomskådat tramset om att de inte ser IP.
Så fort du konfronterar mods & admin om detta så ignorerar de det alternativt avfärdar dig som konspirationsteoretiker!

Bara köra TOR & VPN om man vill surfa säkert.
Citera
2021-04-30, 20:12
  #4
Avstängd
FISK-MASKINs avatar
Det har varit känt sen urminnes tider!

Surfa med Tor-Browser!


Hur skulle dom annars kunna IP-banna folk som dom iofs nekar till att dom gör.
Citera
2021-04-30, 20:22
  #5
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har varit en av flera som genomskådat tramset om att de inte ser IP.
Så fort du konfronterar mods & admin om detta så ignorerar de det alternativt avfärdar dig som konspirationsteoretiker!

Bara köra TOR & VPN om man vill surfa säkert.

Så klart att de ser IP nummret, hur ska de ens kunna svara på trafik om de inte kan skicka något tillbaka? Frågan är hur de sparar IP.

Sedan påstås att FB har utvecklat AI kod för att ta reda på IP-adress, namn, adress, telefonnummer, e-postadress, ålder, kön, yrke, inkomst, civilstånd, religion, etnicitet, intressen och utbildning osv. Detta kräver en hel del arbete och varför skulle FB göra detta utan att få något tillbaka. För att kunna finansiera sådan utveckling tänker jag statliga eller halvstatliga organisationer, typ Google. Det kan vara fullt möjligt att FB är FOI front.

Samma sak när det gäller gmail där Google kör analyser på alla dina e-mail och kan skapa en politisk profil över dig.
Citera
2021-04-30, 20:25
  #6
Medlem
NickeNicknames avatar
Fanns ju en Mod för ett antal år sedan som systematiskt kollade IP adresser ,dock är Hen avstängd lyckligtvis
Citera
2021-04-30, 20:36
  #7
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Fanns ju en Mod för ett antal år sedan som systematiskt kollade IP adresser ,dock är Hen avstängd lyckligtvis

Om mods kan se IP adress så är det en mycket allvarligt integritetsproblem. Enbart admins ska kunna se IP adresser.
Citera
2021-04-30, 20:41
  #8
Medlem
Förklarar väl varför flashback inte tillåter en att radera sitt konto och allt som hör till.
Citera
2021-04-30, 20:47
  #9
Medlem
Skeppspojkens avatar
Kan vi få en kommentar från Mr. Flashback angående detta? Dvs högsta hönset på flashback, skulle vara intressant att höra en förklaring till detta.
Citera
2021-04-30, 20:50
  #10
Medlem
Skeppspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppspojken
Kan vi få en kommentar från Mr. Flashback angående detta? Dvs högsta hönset på flashback, skulle vara intressant att höra en förklaring till detta.

Men jag antar att vi vet varför det inte är så mycket reklam på flashback nu..
Citera
2021-04-30, 20:52
  #11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Fanns ju en Mod för ett antal år sedan som systematiskt kollade IP adresser ,dock är Hen avstängd lyckligtvis

Vad hette moden?
Citera
2021-04-30, 20:53
  #12
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Vad hette moden?
Inget jag tar publikt, vet inte ens om det är ok via PM?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback