2022-03-12, 19:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Som sagt. Du har sniffat i dig för mycket av sagobokens vidskepligheter. Värre än heroin de där. Du har slutat tänka. Dina hjärnceller blir uttråkade och längtar efter döden. En efter en dör dom ut.
Jag är mycket orolig för vad som ska hända. Om Jesus sa att det blir det värsta för människor hittills så blir det så. Det blir helt fruktansvärt.
Citera
2022-03-12, 19:52
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag är mycket orolig för vad som ska hända. Om Jesus sa att det blir det värsta för människor hittills så blir det så. Det blir helt fruktansvärt.

Jesus sa och Jesus sa. Juden var en förhärdad sektledare som ville förslava folk runt omkring sig. Men den jäveln uppnådde inte ens sin 40-årsdag. Död är han och död förblir han. Nu kan han aldrig göra skada igen.
Citera
2022-03-12, 19:54
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Vi lever väl i samma gamla värld som vi alltid gjort?
Enligt den naturvetenskapliga vetenskapen är en kollaps förr eller senare oundviklig.
Det finns inget språk på jorden som nästan alla förstår.
Om nån slår dej på kinden föreslår jag att du boxar honom på hakan.
Ja, samma gamla värld med så mycket ondska under ytan. Nu har vi det bra i Sverige, men inte länge till.

Bibeln är översatt till många språk och finns tillgänglig på mobilen, t.ex. här

https://www.biblegateway.com/
Citera
2022-03-12, 19:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jesus sa och Jesus sa. Juden var en förhärdad sektledare som ville förslava folk runt omkring sig. Men den jäveln uppnådde inte ens sin 40-årsdag. Död är han och död förblir han. Nu kan han aldrig göra skada igen.
Nej han lever och hoppas att du tänker om medan tid är.
Citera
2022-03-12, 20:21
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Nej han lever och hoppas att du tänker om medan tid är.

Du lever i en lögn om att den anti-goyisten lever.
Citera
2022-03-12, 20:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du lever i en lögn om att den anti-goyisten lever.
Nej han lever och var inte emot icke-israeler. Men israelerna var de enda med kunskap om profeterna. De undervisades i synagogan. Varje sabbat lästes upp ett avsnitt ur Moseböckerna och ett avsnitt ur de profetiska böckerna, så att alla texterna gicks igenom på ett år. Med upprepning varje år. Jesus uppgift var att föra fram sitt budskap till israelerna och att dessa med tiden skulle undervisa andra så att budskapet nådde ut till all världens folk.
Citera
2022-03-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ja, samma gamla värld med så mycket ondska under ytan. Nu har vi det bra i Sverige, men inte länge till.

Öppna ögonen, ondskan finns finns inte, det är en kamp mellan stark och svag och mellan arter

Lejon är inte onda för att de dödar zebror
Människor kan vara korkade och döda andra människor även om de inte vill äta upp dem
Det du tror är dold ondska är ju öppen ondska ovanför ytan, hela tiden, som det alltid varit.

Du har säkert goda avsikter men se vad som händer här på jorden och snegla och flumma inte om vad som kan hända i himlen. Om vi gör bra och rätt här på jorden utan att försöka ta hjälp av goda- och onda spöken så kan vi faktiskt hjälpa folk som har det svårt
Citera
2022-03-12, 20:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Öppna ögonen, ondskan finns finns inte, det är en kamp mellan stark och svag och mellan arter

Lejon är inte onda för att de dödar zebror
Människor kan vara korkade och döda andra människor även om de inte vill äta upp dem
Det du tror är dold ondska är ju öppen ondska ovanför ytan, hela tiden, som det alltid varit.

Du har säkert goda avsikter men se vad som händer här på jorden och snegla och flumma inte om vad som kan hända i himlen. Om vi gör bra och rätt här på jorden utan att försöka ta hjälp av goda- och onda spöken så kan vi faktiskt hjälpa folk som har det svårt
Satan vill inte att man ska se eller förstå vad som sker i det fördolda och man kan nog leva länge utan att märka någonting så länge man flyter med och fyller sin funktion. Men ibland kan man ändå ana Satans ordning: de starka enar sig mot de svaga. T.ex vid olika former av mobbing, förtryck, pogromer, krig, utrensningar, grov organiserad kriminalitet. Inte som tillfälligheter utan som toppen på isberget som sticker upp.
Citera
2022-03-12, 22:11
Medlem
Citat:

Ja, vi har det bra här även om vi/jag hugger på politiken ibland, det kommer bli bra tills kometen kommer eller i slutändan solen slukar oss.

Läst Bibeln, ids inte en gång till. Bra bok om man gillar historia, blandad med grekisk logik och persisk mystik.
Citera
2022-03-12, 22:22
Medlem
Citat:
Satan vill inte att man ska se eller förstå vad som sker i det fördolda och man kan nog leva länge utan att märka någonting så länge man flyter med och fyller sin funktion. Men ibland kan man ändå ana Satans ordning: de starka enar sig mot de svaga. T.ex vid olika former av mobbing, förtryck, pogromer, krig, utrensningar, grov organiserad kriminalitet. Inte som tillfälligheter utan som toppen på isberget som sticker upp.
Jag vill inte vara taskig mot dej, du verkar ok. Satan finns dock inte så han har ingen ordning, finns man inte så har man varken ordning eller oordning. Mobbing, förtryck och allt annat som du skriver om är dumt och vi som lever nu måste såklart göra allt vi kan för att hindra och lindra sånt.

Jag tror dock att vi får göra det här i denna världen medans vi är här
Citera
2022-03-12, 22:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag vill inte vara taskig mot dej, du verkar ok. Satan finns dock inte så han har ingen ordning, finns man inte så har man varken ordning eller oordning. Mobbing, förtryck och allt annat som du skriver om är dumt och vi som lever nu måste såklart göra allt vi kan för att hindra och lindra sånt.

Jag tror dock att vi får göra det här i denna världen medans vi är här
Jag vill dig också väl: Satan finns och är en person, även om du inte ser honom. Jesus sa sanningen, han är all värdens nationers furste och en lögnare och en dråpare.

Varken du eller någon annan människa kan ändra Satans ordning, men hans ordning ändrar människorna.
Citera
2022-03-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Är du frikyrklig?

TS är ett jehovas vittne,

Iaf TS är det inte jobbigt att leva hela livet och vara rädd för satan och demoner?

Jag tror att gud ser till ditt hjärta i slutändan och ni lever fel , innerst inne måste ni väll ändå förstå att det inte är rätt att leva rädd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in