2021-05-02, 19:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Citera
2021-05-02, 19:27
Medlem
Du har helt rätt och det är väldigt bekymmersamt. Vi har strävat åt helt fel håll. Tyvärr så är majoriteten så pass förblindad av materiella ting och pengar för att någonsin kunna förstå det.
Citera
2021-05-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?
Citera
2021-05-02, 19:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panncakes2000
Om gud tillåter när folk dör varför låter han så många personer utan synd dö då?

Den enda personen utan syn dom någonsin har dött är Jesus Kristus, och det var frivilligt till offer för oss andra.
Citera
2021-05-02, 19:44
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Det måste vara jobbigt att vara kristen idag, jag kan erkänna att sverige och resten av väst är ett perverst samhälle idag, vi har sex runtomkring oss hela tiden och det gäller att le med gelatinleendet och vara lite småpervers själv för att inte få sparken i satans samhälle nunnor sexualiseras ständigt och negrer breder ut den vita rasens gener i hettan, Jesus vrider sig i graven och säger ack o ve.
Citera
2021-05-02, 19:44
Medlem
Är inte kristen själv, men i det stora hela tror jag att du har rätt.
Citera
2021-05-02, 19:58
Medlem
Opaques avatar
Hur ser man Satans världsordning ifråga om matproduktion ?

Personligen tänker jag mig betydligt värre saker än att plocka mat från hyllan på Ica.

Och ja, kollapsen kommer , men jag tror inte att herr Kristus Josefsson (Den senfärdige) kommer att rädda några fattiglappar inte .
Citera
2021-05-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Är du frikyrklig?
Citera
2021-05-02, 20:12
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Hur ser man Satans världsordning ifråga om matproduktion ?

Personligen tänker jag mig betydligt värre saker än att plocka mat från hyllan på Ica.

Och ja, kollapsen kommer , men jag tror inte att herr Kristus Josefsson (Den senfärdige) kommer att rädda några fattiglappar inte .

Rekommendera och titta på den norska tv serien 'Exit', hur börs spekulantanten har råd med en dekadent livsstil, för att du köper odlad norsk lax.
Citera
2021-05-02, 20:23
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Rekommendera och titta på den norska tv serien 'Exit', hur börs spekulantanten har råd med en dekadent livsstil, för att du köper odlad norsk lax.

Köper ingen jäffla norsk lax. Den är förorenat och giftig i köttet. Vilken vild gissning förresten ? Är du riktig klok ?
Citera
2021-05-02, 20:27
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Köper ingen jäffla norsk lax. Den är förorenat och giftig i köttet. Vilken vild gissning förresten ? Är du riktig klok ?

Det var ett exempel. Kunna likaväl har skrivit kaffe, kakao whatever du trycker i dig.
Citera
2021-05-02, 20:36
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det var ett exempel. Kunna likaväl har skrivit kaffe, kakao whatever du trycker i dig.

Dåligt exempel Tant. Ta en titta på vad du trycker i dig så slipper du göra dig till åtlöje med dina löjliga pekpinnar.

Lider du av kognitiv dissonans tanten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in