Ang frnvarande pappor Spelar orsaken ngon roll? Man vxer ju upp p samma villkor (avsaknad av manlig frebild), men spelar knslan (vergivenhet) roll fr identitetskrisen?
Eller blir bda lika skadade?
Hade t ex Peter madsen varit lika knpp om hans pappa hade dtt istllet? Han vergav honom.
Ofta pratas det ned om tjejer ned Daddy issues, men killar som har ju strre problem.
I min erfarenhet, ett mnster som varit gemensamt fr samtliga jag setts i en lngre tid med och dr det senare har gtt upp fr mig att de inte tycks vrdera alls finare handlingar jag gjort fr deras skull utan istllet gillar att negativt fokusera p ngon skitgrej de nskade att de fick - r att de faktiskt aldrig sade "tack" heller redan vid frsta trffen.
Omvnt, de mest tacksamma och mest dramafria relationer har varit med sdana kvinnor som visat stor tacksamhet redan vid den frsta och de frsta trffarna och tackat flera gnger fr saker.
Nr jag tnkt efter s r det egentligen mrkligt att jag ens gtt vidare med ett par av dessa som struntat helt i att tacka d det verkligen inte r mig. D jag varit ute med polare och de bjudit p ngot - om n vldigt litet - s har jag alltid skerstllt att jag visat tacksamhet fr det. Nr jag varit ute med en ldre polare som r mngmiljonr och det bara varit en l s har jag tagit tid att ocks skicka ett meddelande eftert ven om jag tackade redan vid tillfllet.
Jag tror dock en del kvinnor har vuxit upp bland fr mnga andra kvinnor och levt i en Disney-vrld dr de frvntar sig att bara f utan att se hur fundamentalt det r fr mn att kvinnan bara r ngot s enkelt som glad, tacksam och respektfull. Ngot s pass simpelt men ndock s svrt.
S det dr s lilla "tacket" vid frsta trffen sger faktiskt otroligt mycket om ngon och hur pass mycket huvudvrk du kan f i framtiden. Tacksamhet r verkligen A och O.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!