2021-08-06, 14:12
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Om du vill blunda för informationen som finns tillgänglig eller göra egna tolkningar så är det upp till dig.
Vissa anser att det är uppseendeväckande medans andra inte gör det.

Jag har ingen skyldighet att bevisa dig något.
Visst, information finns i det du hänvisade till men slutsatsen du drog är din egen subjektiva. Duhar ingen skyldighet att bevisa något men då får du finna dig i att man inte tar dig på allvar.

Med det sagt tycker jag att det inte är helt osannolikt att han mördades för sitt vaccinmotstånd men det är och förblir en hypotes tills bevis dyker upp.

Det är skillnad på "så här skulle det kunna vara" och "så här är det".
Citera
2021-08-06, 14:21
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Det har alla förutsättningar för att bli en perfect storm. Det är precis vad som behövs för att ta Agenda 2030 vidare.

Vården bedömer endast tillstånd som står angivna bland biverkningar som vaccinrelaterade.

Idag är du en duktig medborgare för att du vaccinerat dig utan att ifrågasätta. Men uppsök vården med besvär och försök hinta att något annat än feber, ont i armen etc skulle bero på vaccinet - då är du direkt en samhällsfiende, konspiratoriskt lagd, eventuellt högerextrem etc - välkommen till oss foliehattar då!

Mindre än 1% av vaccinrelaerade problem rapporteras in, enligt tidigare studier. Med tanke på vilka intressen som står bakom nu och den massiva censuren blir procenten troligtvis ännu sämre.

Den datan man faktiskt kan titta på kommer från sjukhus runt om i världen som nu rapporterar att de smittade med nya varianter till lika stor del är vaccinerade som ovaccinerade, med skillnaden att vaccinerade blir mer sjuka och därför nu dominerar bland de sjukaste från nya varianter.

Om man alls vill tänka kritiskt och prova på att ifrågasätta så måste man förstå att FHM etc också innefattas av censuren.

Japp om du går till din allmänläkare med neurologiska besvär efter en vaccinationsskada så kommer du aldrig bli trodd. Kanske har du tur och får komma till en neurlog inom 1 år och dom kommer då krasst hitta på alla andra anledningar än den verkliga.

Du har i princip ingen chans att få rätt till ersättning. Då ska vi komma ihåg att Alla andra skyddsnät är raserade i Sverige efter massinvandringsagendan. Så när du får svårt att jobba står du snart utsparkad från försäkringskassan. Speciellt om det står något om vaccinskador i läkarintyget.

Så kör hårt. Ta vaccinet. Det kanske går bra.
Citera
2021-08-06, 14:51
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Om du vill blunda för informationen som finns tillgänglig eller göra egna tolkningar så är det upp till dig.
Vissa anser att det är uppseendeväckande medans andra inte gör det.

Jag har ingen skyldighet att bevisa dig något.
I så fall kan ju vem som helst påstå att alla som mördas blev det pga av att de var emot vaccinering, eller att de var för vaccinering?

Men ni foliehattar tolkar ju alltid allt som händer som en konspiration…..
Citera
2021-08-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Visst, information finns i det du hänvisade till men slutsatsen du drog är din egen subjektiva. Duhar ingen skyldighet att bevisa något men då får du finna dig i att man inte tar dig på allvar.

Med det sagt tycker jag att det inte är helt osannolikt att han mördades för sitt vaccinmotstånd men det är och förblir en hypotes tills bevis dyker upp.

Det är skillnad på "så här skulle det kunna vara" och "så här är det".

Jag håller med dig i vad du säger.
Har inte påstått att det är så det ligger till. Om det har blivit tolkat på det sättet så har jag varit otydlig.
Däremot tycker jag att det är anmärkningsvärt att inte bara en utan flera presidenter som inte velat följa strömmen har blivit mördade eller mist livet.
Jag vill inte heller säga att det är en hypotes från min sida. Mer att jag inte utesluter den möjligheten innan mer information har kommit fram.
Citera
2021-08-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
I så fall kan ju vem som helst påstå att alla som mördas blev det pga av att de var emot vaccinering, eller att de var för vaccinering?

Om du anser att en president är vem som helst. Människor blir mördade varje dag så det är inte direkt ovanligt.
Men att presidenter blir mördade tillhör inte det vanliga. Det sker men inte på daglig basis.
Det verkar som att du medvetet vill misstolka det som skrivs och sen dra extrema växlar till annat.
Citera
2021-08-06, 16:18
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Jag håller med dig i vad du säger.
Har inte påstått att det är så det ligger till. Om det har blivit tolkat på det sättet så har jag varit otydlig.
Däremot tycker jag att det är anmärkningsvärt att inte bara en utan flera presidenter som inte velat följa strömmen har blivit mördade eller mist livet.
Jag vill inte heller säga att det är en hypotes från min sida. Mer att jag inte utesluter den möjligheten innan mer information har kommit fram.
Världen är full av märkliga korrelationer som kan leda till förhastade slutsatser. Det finns en sida på nätet som samlar på skumma korrelationer, Spurious Correlations, den är rätt rolig.

https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Citera
2021-08-06, 16:27
Medlem
Om det med tiden visar sig att vaccinen mot Covid-19 inte ledde till några värre biverkningar i någon större utsträckning kommer vissa känna sig lite besvikna/dumma då?
Citera
2021-08-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är etablerade media med i konspirationen som mörkar att unga dör i drivor av vaccinet? Är frimurarna och iluminati inblandade? Är det judarna?

Känner inte till den konspirationsteorin du pratar om. Kan inte heller dra mig till minnes att jag sagt att unga dör i drivor. Vad jag ville påpeka är att det är stor skillnad på en död nittioåring med tre månaders förväntad återstående livslängd och en 18-åring med 60+ års förväntad återstående livslängd. 90-åringar lär inte heller påverkas av eventuella okända långsiktiga biverkningar.
Citera
2021-08-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Världen är full av märkliga korrelationer som kan leda till förhastade slutsatser. Det finns en sida på nätet som samlar på skumma korrelationer, Spurious Correlations, den är rätt rolig.

https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Fantastisk sida du länkade till! Kopplingen mellan John Cage filmer och dödsfall i swimmingpool är ju klockren och lika trolig som många teorier som framförs härinne.
Citera
2021-08-06, 17:51
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Japp om du går till din allmänläkare med neurologiska besvär efter en vaccinationsskada så kommer du aldrig bli trodd. Kanske har du tur och får komma till en neurlog inom 1 år och dom kommer då krasst hitta på alla andra anledningar än den verkliga.

Du har i princip ingen chans att få rätt till ersättning. Då ska vi komma ihåg att Alla andra skyddsnät är raserade i Sverige efter massinvandringsagendan. Så när du får svårt att jobba står du snart utsparkad från försäkringskassan. Speciellt om det står något om vaccinskador i läkarintyget.

Så kör hårt. Ta vaccinet. Det kanske går bra.

Med tanke på att läkemedelsbolagen har total ansvarsfrihet så finns ändå inga pengar att hämta. Att som drabbad spela med och låtsas tro att problemen inte har med vaccinet att göra blir win win då den drabbade slipper bli stigmatiserad.

Vi är givetvis där redan nu, även om det hela ännu är i sin linda.
Citera
2021-08-06, 17:58
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:

Så du tycker att bevisbördan ligger på de som försöker varna för riskerna med dessa nya vaccin?

Jag tycker att vår regering och våra myndigheter borde stå för den bevisningen när de i sitt myndighetsutövande rekommenderar befolkningen att vaccinera sig med detta nya otestade vaccin.

När en så stor del av den oberoende eliten i ämnet försöker varna för riskerna anser jag att medborgarna har rätt att få höra om dessa varningar och samtidigt kunna ta del av regeringen och myndigheters bemötande av dessa varningar. Idag censureras samtliga ifrågasättande kring vaccinet.

Tror svenskar verkligen på att det inte finns någon seriös kritik mot vaccinen? Är det rimligt att ett så aktuellt ämne inte har några som helst aspekter att diskutera? När vaccinen debiteras i Agenda etc så handlar det inte om säkerheten utan hur snabbt man ska få ut vaccinet och vilka som ska få det först.

Ja jösses...
Citera
2021-08-06, 18:01
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Du menar att presidenten mördades för att han motsatt sig vaccinering?

Då får du fan i mig bevisa detta!

5 presidenter har avlidit sedan "pandemin" startade. Samtliga har avlidit på sätt som lämnar utrymme för spekulation och samtliga har motsatt sig vaccinet.

Du tycker inte att det är ett rimligt antagande att något inte stämmer?

Bland de trådar jag läser sticker du ut som extremt naiv. Tom så naiv att man misstänker att du skojar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in