Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Är inte det minsta rädd. Har bara ingen lust att lägga en timme på något som med 99% chans bara är dravel.

Jag har lärt mig saker av att kolla på foliehattsvideos. Bland annat att det är slöseri med tid. Det laddas upp ca 500 timmar youtubevideos varje minut. Jag hinner inte se allt.
Du är enormt dålig på att hitta saker som är den riktiga sanningen.
Jag håller med dig om att det finns många knasiga videos. Men då ska jag tala om för dig att alla de uttalande om att vaxxet är "safe and effektive" hamnar under samma idioti. Och det finns precis lika många sådana videos, inte inte fler.

Vet du om att Pfizer själva faktiskt erkänt att de inte ens visste om vaxxet skydda mot smittspridning när de släppte det?
Vad säger det om trovärdigheten? Hade du köpt en bil där bältet inte ens är testat, eller om bromsarna ens fungerar?
Troligen inte!
Citera
2024-02-14, 14:16
Medlem
Citat:
Är inte det minsta rädd. Har bara ingen lust att lägga en timme på något som med 99% chans bara är dravel.

Jag har lärt mig saker av att kolla på foliehattsvideos. Bland annat att det är slöseri med tid. Det laddas upp ca 500 timmar youtubevideos varje minut. Jag hinner inte se allt.
du måste väl förstå att man måste sålla bort allt skräp? självklart läggs det upp mycket skräp om allt
Citera
2024-02-14, 14:19
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
du måste väl förstå att man måste sålla bort allt skräp? självklart läggs det upp mycket skräp om allt
Att sålla skräp är ju anledningen att jag inte väljer att slösa en timme för att titta på videon. Och av samma anledning slutar jag diskutera med er två nu.
Citera
2024-02-14, 14:22
Medlem
Citat:
Att sålla skräp är ju anledningen att jag inte väljer att slösa en timme för att titta på videon. Och av samma anledning slutar jag diskutera med er två nu.
okej tillbaks till safezonen då där behöver du inte vara rädd för sanningen och kan fortsätta leva i utopin. allt är awesome! samtidigt som huset brinner ner
Citera
2024-02-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
Vi får inte vara för dömande. Hans oförmåga att sålla gör att han är där han är. Det är pga den oförmågan som gör att han inte ens kan se skitsnacket i public service media. Men att bli kallad foliehatt borde vi ta som en komplimang eftersom det bevisar att vi kan se möjliga sanningar istället för att vara en trångsynt dumstrut
Citera
2024-02-14, 16:59
Medlem
Chilpericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofftitoffti
Varför tittar du enbart på Sverige?
I UK och US verkar det råda smått panik bland dem som är vakna läkare. Dödssiffrorna är enormt mkt högre än normalt.
Man ska inte stirra sig blind på bara ett land (Sverige). Länder verkar ha drabbats olika och orsaken till det vet vi ännu inte. Kanske spelar levnadsvanor in, hur mycket annan medicinering finns i landet, tex antibiotika i stor mängd. Hur mycket lockdown hade landet osv.
Sen verkar vaccineringen ha haft olika batcher som har varit mer eller minde skadliga. Ett exempel är tex Afrika som knappt har någon överdödlighet alls och där vaccineringen inte alls lika hög som andra länder.

Jag svarade på ett inlägg som efterfrågade döda i Sverige 2023. Sverige är dessutom ett lämpligt land att kolla just dödssiffror då vi har bra offentlig statistik som sträcker sig långt tillbaka.

Här hittade jag siffror för USA: https://www.statista.com/statistics/...es-since-1990/

2022 3,27 miljoner
2021 3,46 miljoner
2020 3,38 miljoner
2019 2,85 miljoner
2018 2,81 miljoner
Citera
2024-02-15, 10:49
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det finns länkar om man orkar bry sig om annat än sin egna sanning. DU vill inte se sanningen helt enkelt. Ditt svar är ett praktexempel på någon som sticker huvudet i sanden.

https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=104676
Det jag ber om är fullständigt vetertagna krav för att upprätthålla kvalitee. Om man accepterar en youtubevideo som informationskälla så kan man ju bli itutad vad som helst. Jag kan inte se några skyddsmekanismer mot att någon redogör för ogrundade och helt felaktiga påståenden i den. Kan du? Vilka?
Citera
2024-02-15, 10:59
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Påstår du att detta är lögn som han säger och de siffror som visas? Det gör du säkert eftersom du troligtvis är en av dem som vaccinerat sig och inte klarar av att se den mörka sanningen. Jag förlåter di!

Excess deaths:
https://youtu.be/Y7vTqEmlkvw?si=RcSojzDUZYo5D6P9

Debate UK parliment:
https://youtu.be/-ej5Se4gMRA?si=99_iVt6XcQ_Qyx95&t=40

Citat:
Det finns länkar om man orkar bry sig om annat än sin egna sanning. DU vill inte se sanningen helt enkelt. Ditt svar är ett praktexempel på någon som sticker huvudet i sanden.

https://stats.oecd.org/index.aspx?queryid=104676

Jag har flera gånger gått igenom videos som länkas här och undersökt vad dessa sägs vara baserat på. Undantagslöst har det varit ogrundat och manipulativt material i dem. Problemet är att det tar ganska mycket tid att göra. Ca. 30-60 min. Med tanke på din höga svansföring så har jag svårt att låta bli denna gång.

Kan du garantera mig att om jag undersöker påståendena i videon mot det dataset de är baserade på så kommer jag inte komma fram till att någon form av manipulation eller misstolkning har förekommit? Kan du gå i godo för videons korrekthet? Har jag ditt hedersord?
Citera
2024-02-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Kan du garantera mig att om jag undersöker påståendena i videon mot det dataset de är baserade på så kommer jag inte komma fram till att någon form av manipulation eller misstolkning har förekommit? Kan du gå i godo för videons korrekthet? Har jag ditt hedersord?
Kanske du skulle ställa den frågan till han som presenterar informationen i filmen istället. Han som är utbildad läkare och som jobbat med det i många år. En person som säkert har betydligt mer kunskap än både dig och mig.

Jag kan endast säga att jag inte kan garantera att du inte själv vinklar fakta även när den presenteras för dig.
Precis som du inte kan garantera att jag korrekt kontrollerar de fakta som du presenterat. Ingen kan ta ansvar för hur väl en annan människa tolkar något. Du tar eget ansvar för hur du läser.
Om jag säger till dig att jag garanterar dessa fakta så kan du mkt väl sen komma och säga något helt annat för att du tolkat det fel, eller helt enkelt bara vill jävlas.

Om du tror på vetenskapen så bör man vara öppen för flera möjliga fakta, inte bara ens egna.
Citera
2024-02-15, 11:27
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Om du tror på vetenskapen så bör man vara öppen för flera möjliga fakta, inte bara ens egna.
Vad har jag skrivit som antyder att jag inte skulle vara öppen för fakta? Jag kräver dock att det finns ett kontrollsystem bakom informationen så att man inte kan rapportera rena lögner.

Citat:
Han som är utbildad läkare och som jobbat med det i många år. En person som säkert har betydligt mer kunskap än både dig och mig.
Vad baserar du påståendet om att han skulle vara läkare på? Kan du länka källa? På Wikipedia ståe det att han är utbildad sjuksköterska. Inget om att han är läkare. Har du en starkare källa?
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
Citera
2024-02-15, 11:29
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
... En person som säkert har betydligt mer kunskap än både dig och mig.
Du vet ingenting om vad jag har för kvalifikationer. Du har däremot inte någon akademisk utbildning i något medicinskt område. Då skulle du veta hur man hanterar information inom gebitet.
Citera
2024-02-15, 11:36
Medlem
I sista änden gör du det som känns bäst för dig. Du vet som sagt ingenting om mig heller. Jag litar på denna mannen bra mkt mer än tex alla de som påstod att vaccinet är "safe and effectiv". Det var fel av mig att skriva att han var läkare, du har helt rätt. Men jag litar på honom ändå. Utbildning är inte allt, sunt förnuft och möjligheten att tänka själv är även den viktig. Hur många framstående personer har inte haft fel trots sin fina utbildning. Anser du att en person som Tegnell med sin utbildning hade allt rätt, eller hade han fel?
Dessutom att så mkt ska mörkas gör det hela ännu mer misstänkt. Jag kan inte tvinga dig, men jag litar på det han länkar hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in