Citat:
Ursprungligen postat av
Odovacer
Kan du garantera mig att om jag undersöker påståendena i videon mot det dataset de är baserade på så kommer jag inte komma fram till att någon form av manipulation eller misstolkning har förekommit? Kan du gå i godo för videons korrekthet? Har jag ditt hedersord?
Kanske du skulle ställa den frågan till han som presenterar informationen i filmen istället. Han som är utbildad läkare och som jobbat med det i många år. En person som säkert har betydligt mer kunskap än både dig och mig.
Jag kan endast säga att jag inte kan garantera att du inte själv vinklar fakta även när den presenteras för dig.
Precis som du inte kan garantera att jag korrekt kontrollerar de fakta som du presenterat. Ingen kan ta ansvar för hur väl en annan människa tolkar något. Du tar eget ansvar för hur du läser.
Om jag säger till dig att jag garanterar dessa fakta så kan du mkt väl sen komma och säga något helt annat för att du tolkat det fel, eller helt enkelt bara vill jävlas.
Om du tror på vetenskapen så bör man vara öppen för flera möjliga fakta, inte bara ens egna.