Citat:
Sedan Coronan kom har jag följt SCBs preliminära statistik över döda för att hålla mig uppdaterad om det faktiska läget men sedan de slutade publicera detta den 11:e maj i år så hänvisar de numera till eurostat. Kul, för då kan man ju se hur det går för våra vänner nere på kontinenten också. https://ec.europa.eu/eurostat/databr...e=demo.demomwk
Om vi tittar på t.ex. Tyskland som har EUs största befolkning så ser det inget vidare ut. Det verkar som att Covid-19 har ersatts av något annat som har ännu högre dödlighet.
Här kommer en skärmdump på hur det ser ut i Tyskland... https://www.bildtagg.se/uploads/2023...r7f9x86e6g.png
Man kan se att Tysklands C19-puckel vintern 20/21 peakade på 25 554 per vecka. Så sent som i vintras överträffades den puckeln med 2 967 döda per vecka då peaken var hela 28 521 döda per vecka! Inga krigsrubriker i tidningarna dock, trots att det nu dör fler än under Coronan.
"Dalarna" ser inte mycket bättre ut. Faktum är att efter pandemin är inte bara dödligheten högre än före pandemin... den ökar dessutom.
Jag har kollat runt och det ser likadant ut i många länder. Även i samtliga våra grannländer ser det likadant ut.
Sverige verkar dock utmärka sig då vi här inte har någon direkt överdödlighet att tala om.
Skärmdump på hur det ser ut i Sverige... https://www.bildtagg.se/uploads/2023...g99qjf3ui9.png
Jag vet inte varför det ser ut som det gör men det är både intressant och skrämmande.
Det som var utmärkande för Sverige under pandemin var ju s.k. lockdowns... vi hade nästan inga medan övriga Europa stängde ner.
Jag vet naturligtvis inte varför vi har klarat oss bättre men kan det vara så att det varit gynnsamt för oss som befolkning att i större utsträckning bli smittade av Covid-19 innan vi blev vaccinerade medan man i övriga Europa i större utsträckning först blev vaccinerade och sedan fick Covid-19?
Om vi tittar på t.ex. Tyskland som har EUs största befolkning så ser det inget vidare ut. Det verkar som att Covid-19 har ersatts av något annat som har ännu högre dödlighet.
Här kommer en skärmdump på hur det ser ut i Tyskland... https://www.bildtagg.se/uploads/2023...r7f9x86e6g.png
Man kan se att Tysklands C19-puckel vintern 20/21 peakade på 25 554 per vecka. Så sent som i vintras överträffades den puckeln med 2 967 döda per vecka då peaken var hela 28 521 döda per vecka! Inga krigsrubriker i tidningarna dock, trots att det nu dör fler än under Coronan.
"Dalarna" ser inte mycket bättre ut. Faktum är att efter pandemin är inte bara dödligheten högre än före pandemin... den ökar dessutom.
Jag har kollat runt och det ser likadant ut i många länder. Även i samtliga våra grannländer ser det likadant ut.
Sverige verkar dock utmärka sig då vi här inte har någon direkt överdödlighet att tala om.
Skärmdump på hur det ser ut i Sverige... https://www.bildtagg.se/uploads/2023...g99qjf3ui9.png
Jag vet inte varför det ser ut som det gör men det är både intressant och skrämmande.
Det som var utmärkande för Sverige under pandemin var ju s.k. lockdowns... vi hade nästan inga medan övriga Europa stängde ner.
Jag vet naturligtvis inte varför vi har klarat oss bättre men kan det vara så att det varit gynnsamt för oss som befolkning att i större utsträckning bli smittade av Covid-19 innan vi blev vaccinerade medan man i övriga Europa i större utsträckning först blev vaccinerade och sedan fick Covid-19?
Svårt att enbart hålla dig till fakta utan att slänga med dina gissningar?
50% av min släkt är från Bayern i Tyskland så jag vet väl vad som pågår där och inte pågår där. Vet du?
Minns inte om det var i denna tråden eller någon annan fjantig tråd där man gick på som blodhundar om Tyskland och sen påstod att jag visste mindre än de som faktiskt bara plocka sin information från bitchute och Rumble och alla de tosdiga sidorna.
Du tittar på dödstal, hur vet du att dessa är kopplade till Corona-viruset? Eller gissar du friskt nu och antar en massa skit igen?
Då kan vi lika gärna anta att det är på grund av konspirationstomtarna som folk dör för det blev en explosion av skriande folk om vaccinen och det kanske är det som dödat fler än något annat?
Så visst kan vi ha gissningslek men vad gagnar det tycker du?
Det är däremot inte så värst positivt när ni sprider desinformation utan faktan bakom, att du tror dödsfall beror på ditten eller datten är helt oviktigt. Att sen påstå att myndigheter döljer informationen, varför i helvete skulle de då publicera statistik som är sann? Ni är så jävla korkade att det är fan roligt att se era försök till uppvigling.
Ena dagen ska man tro på en myndighet, andra dagen ska man inte tro på den för att de då visar mot eran hittepåtro för dagen, sen ska man åter igen lita på statistiken som man precis smutskasta som falsk.
Ni inser inte hur sjukt detta ser ut när man tittar på helheten av det ni vill påvisa? Allt som går emot eran tro ska förskastas men skulle samma källa visa på det ni tror på så är det sanning å det bästa som finns. Skärpning för fan, antingen tror ni på myndigheterna eller så tror ni inte på dem, att cherry picka information är efterblivet och helt stört beteende.
Varför var det så många vaccinmotståndare som köpte falska vaccin-pass bara för att minsann få resa lite. Respekten för andra länders lagar och regler är inget som vaccinmotståndare blev kända för och ska man verkligen tro på de som är villiga att begå brott för att få resa?
Så åter, inga drivor av döda på grund av vaccinet. Inga kopplingar till antalet döda på grund av vaccinet, bara lite lösa siffror från er. Du måste räkna bort alla dödsfall med annan orsak för att ens kunna dra en slutsats över huvud taget men det vet du såklart men lite lömskt vill du dölja detta som annat du påstår där du utelämnar viktig information.