Citat:
Ursprungligen postat av
vilma90
Hej,
Gjorde i januari månad ett testosteron test hos en privat vårdcentral för att kolla om mitt mående har något med det att göra (ca 10 år av droger).
Har varit nykter i över 12 månader nu och jag käkar heller inga läkemedel.
Gymmar 4ggr i veckan sen December, har testat olika tränings upplägg men dessvärre händer i princip ingenting.
Äter ok, ligger på över 100g protein per dag (inte mycket men borde fungera?), kör även vitamintillskott (Multivitamin, magnesium, zink samt linfröolja i samband med måltid m.m.
Enligt läkaren är detta helt lugnt och att jag ej bör oroa mig över testosteron värdet och tycker jag istället bör köra igång med SSRI för att öka mitt välmående.
p-kalium 3.7 Referens 3.5-4.4
p-kreatinin 75 Referens 60-105
s-testosteron 11 Referens 5.7-26
S-SHBG 18 Referens 15-95
Vad säger ni som har koll på läget?
Tack på förhand
När du skriver 100gr protein säger allt om dig att du inte kan nånting om kost och äter för lite. Det är inte protein som gör att man går upp i vikt/massa utan det är mängden av kalorier. Nu vet jag inte hur gammal du är eller hur mycket du väger men både kolhydrater och proteiner är viktigt om man vill gå upp i vikt framförallt innan och efter träning.
Dina testovärden ser bra ut för någon som har varit missbrukare, om du är i 30 års åldern är värderna helt ok med tanke på din bakgrund, Droger o alkohol är bästa medel om man vill förstöra sina hormonvärden.
Du har gymmat sedan december, äter som kyckling och med den bakgrunden som du haft förväntar du resultat? Det händer ingenting för att du tränar fel och äter för lite, du behöver ligga på 3000 kalorier minst om du vill gå upp i vikt.
Nu vet vi ingenting om din vikt o ålder men rekommenderar att du kollar dina TSH värden dvs din ämnesomsättning. Förövrigt tycker jag att steroider är ingenting för dig med tanke på din bakgrund utan det är kosten och fel form av träning som är problemet men framförallt kosten. Steroider stänger ner din egen hormonproduktion vilket resulterar att du kanske ev får inte tillbaka aldrig dom testovärderna som du har idag. Det blir mao ett nytt missbruk.